سردار جزایری در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس:

هجمه به مراکز قدرت از مهمترین تهدیدات علیه کشور است/ لزوم حفظ و ارتقاء روحیه انقلابی با استفاده از گنجینه دفاع مقدس

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون نهادهای قدرتمندو تاثیرگذار نظام همواره مورد هجمه قرار گرفته اند؛ نهادهایی همچون سپاه و بسیج یا ولایت فقیه که اصلی‌ترین رکن انقلاب است همواره مورد هجوم دشمنان بوده اند.
کد خبر: ۳۸۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹ - 14January 2015

هجمه به مراکز قدرت از مهمترین تهدیدات علیه کشور است/ لزوم حفظ و ارتقاء روحیه انقلابی با استفاده از گنجینه دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح پیش از ظهر امروز در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اظهار داشت: در شرایط امروز نیازمند این هستیم که مرتب خود را بازبینی کنیم و وضعیت جهانی و وضع داخلی در مسائل سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی را رصد کنیم.

وی افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس امروز نسبت به گذشته دچار تحولی مثبت شده است و همین انتظار هم از این نهاد وجود دارد که هر روز بهتر از دیروز باشد.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: حضور بزرگان نظام در بنیاد حفظ آثار و ستاد کل نیروهای مسلح فرصت مغتنمی است که باید آن را قدر بدانیم و نهایت استفاده را داشته باشیم.

سردار جزایری "ترکیب نیرویی" در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس را یک ارزش دانست و تصریح کرد: وجود همه مدیران در بنیاد اثرگذار است، ولی بعضی چهرهها در میان ما هستند که وزن سازمان ما را افزایش میدهد و این در شرایطی که نیاز داریم کارهای اساسی انجام دهیم، یک موهبت الهی محسوب میشود.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه بیان داشت: انقلاب اسلامی حرکتی در راستای "تبدیل سرمایه نرم به قدرت نرم" بود؛ قدرت نرم براساس نگاه درست و دقیق به اسلام راستین و تفضلات الهی.

وی پایه و اساس انقلاب اسلامی را دین اسلام عنوان و تصریح کرد: در این دنیای مادّهپرست، شالوده این انقلاب مبتنی بر ارزشها، دین و عاطفه بوده و مبنای آن مستحکم است.

سردار جزایری افزود: این مبنای مستحکم به ما کمک میکند تا در صورت انتخاب درست مسیر، بتوانیم تا پایان آن مسیر به حرکت خود ادامه دهیم، که این موضوع در سه دهه اخیر نیز تجربه شده و به اثبات رسیده است.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که انقلاب اسلامی به دنبال تمدنسازی است، تصریح کرد: ما یک واحد سیاسی معمولی در جهان کنونی نیستیم و اصطکاک انقلاب اسلامی با دنیای استکبار نیز به همین دلیل است.

وی با اشاره به سرعت تحولات در فضاهای مختلف جهانی و با بیان اینکه وقتی به عرصه جهانی نگاه میکنیم به این نکته میرسیم که ما در یک دوران گذار قرار داریم، اظهار داشت: با نگاه به صحنههای تمدنی و تغییرات در عرصههای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... پی میبریم که در جریان یک تحول قرار داریم.

سردار جزایری اضافه کرد: این دوران گذار به لحاظ فکری و ارزشی، لیبرالدموکراسی را بهعنوان سمبل تمدن امروز بشر به چالش میکشد، که سر برآوردن قدرتهای جدید در مناطق مختلف دنیا این موضوع را نشان میدهد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: در این زمان که نقشآفرینی تمدن جدید، بستر خود را نشان میدهد، جمهوری اسلامی ایران برای تأثیرگذار بودن باید قوی باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از وظایف ما در هر بخشی از این کشور ایجاد زمینههای قدرت است، بیان داشت: اگر مجموعههای کشور را یک پازل در نظر بگیریم، ما بهعنوان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس نیز بخشی از این پازل هستیم؛ چراکه میتوانیم در جهت ایجاد قدرت و توانمندی نقشآفرینی کنیم.

سردار جزایری با برشمردن برخی عناصر قدرت تصریح کرد: ایجاد روحیه مقاومت، یکی از این عناصر است؛ ما یک گنج بزرگ به نام "دفاع مقدس" را در عقبه خود داریم و روحیه مقاومت باید مبنی بر دفاع مقدس و مؤلفههای جدید استمرار یابد.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح استفاده از فرهنگ عاشورایی را نیز یکی دیگر از عناصر قدرت دانست.

وی رهبری دینی را دیگر عنصر قدرت عنوان و تصریح کرد: مباحث مربوط به فرماندهی و مدیریت یک رهبر دینی در دفاع مقدس میتواند بهعنوان یک عنصر قدرت در شرایط امروز و فردای جامعه نیز نقشآفرین باشد.

سردار جزایری اخلاقمداری در جنگ تحمیلی را دیگر عنصر قدرت قلمداد کرد و افزود: دشمنشناسی که بهواسطه انقلاب اسلامی و گنج دفاع مقدس در جامعه ما پیدا شد یکی دیگر از عناصر قدرت بهشمار میرود. همچنین حضور مردم در جنگ تحمیلی و دفاع از نظام جمهوری اسلامی بهعنوان یک پدیده قابل استمرار و نه پدیده مربوط به گذشته، عنصر دیگر قدرت است.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح دین، باورها و ارزشها، غرور ملی، عزت و وحدت ملی را نیز از دیگر عناصر قدرت دانست.

وی با بیان این که آرمانخواهی یکی دیگر از عناصر قدرت است، تصریح کرد: اگر در بعضی از مکاتب کشورها و جوامع کنکاش شود خواهیم دید که آرمانی در آنها وجود ندارد، ولی آرمان در وجود ما نهادینه شده است، و امروز باید ببینیم این آرمانخواهی چگونه میتواند قابل استمرار باشد.

سردار جزایری در ادامه اظهار داشت: امروز در عین حال که از عناصر قدرت برخورداریم، اما با تهدیدات جدی و بیشماری نیز مواجهیم؛ اصلیترین شاخص در این خصوص حمله (تهاجم نرم) به مراکز قدرت است.

وی افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون هر نهادی که قدرتمند و تاثیرگذار بوده، مورد هجمه قرار گرفته است؛ مثلاً نهادهایی همچون سپاه و بسیج را مورد هجمه قرار میدهند، یا ولایت فقیه که اصلیترین رکن انقلاب است همواره مورد هجمه قرار می گیرد؛ همچنین هجمههایی که علیه روحانیت شکل میگیرد نیز از این دست حمله به مراکز قدرت محسوب میشود، که القای شبهه در اصلیترین پایههای انقلاب مانند دین، ارزشها و اصول نیز در این راستا صورت میگیرد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تصریح کرد: دشمن میخواهد ارزشها و اخلاقیات جامعه را نابود کند و فرهنگ غربی و سبک زندگی خود را اشاعه دهد.

سردار جزایری رسوخ سطحینگریها را یکی دیگر از فعالیتهای دشمن دانست و گفت: همه این مباحث با حوزه ماموریت ما مرتبط بوده و ممکن است در حوزه دفاع مقدس نیز این سطحینگریها شکل گیرد، که بنیاد حفظ آثار باید نسبت به آن حساس باشد.

وی اضافه کرد: اتاق فکرهای گوناگون در حال فعالیتهایی هستند تا مردم را از ادامه حرکت در راه انقلاب پشیمان کنند؛ بنابراین حفظ و ارتقای روحیه انقلابیگری با استفاده از گنجینه دفاع مقدس از جمله مأموریتهای ما است.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: ما ضعفهایی نیز داریم که باید تلاش کنیم آنها را برطرف کنیم تا تسهیلکننده تهدیدات دشمن نباشد.

وی با بیان اینکه ما یک ضعف داریم که عمومی است، افزود: همه جوامع دچار تغییرات اجتماعی هستند که بخشی از آن مثبت و بخشی نیز منفی است. ما در مدیریت تغییرات اجتماعی تجربه لازم را نداریم و نهادسازی مورد نیاز را نیز انجام ندادهایم؛ برای همین برخی از این تغییرات مدیریت نشده هستند؛ ما باید ببینیم چه وظیفهای در رصد این تغییرات اجتماعی که گسل نسلها از جمله این تغییرات محسوب میشود برعهده داریم.

سردار جزایری اضافه کرد: در شرایطی که گذار جهانی در حال رقم خوردن است و ما نیز با یک جنگ تمامعیار مواجهیم باید ببینیم اصلیترین وظیفه ما چیست.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: برخی دستگاهها در شرایط جنگ نرم باید کار دفعی انجام دهند، ولی در این شرایط اصلیترین کاری که باید توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس انجام شود قدرتسازی و اقدامات ایجابی است.

وی افزود: اقدام ایجابی یعنی ایجاد عناصر قدرت؛ بنابراین ما باید سرمایههای دفاع مقدس را پیدا کرده و سپس این سرمایهها را به عناصر قدرت تبدیل کنیم، تا در مقابل این هجمهها ایستادگی شود.

سردار جزایری در پایان با تقدیر از مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، برگزاری اینگونه نشستها را، در قدرتسازی و قوی کردن کشور مؤثر دانست و گفت: تهیه سند راهبردی بنیاد نیز باید در جهت پویایی هرچه بیشتر بنیاد در این عرصه باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار