دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

اعتراف به سبک آمریکایی‌ها/ افزایش ضربه‌مغزی‌های عین‌الاسد تا چه روزی ادامه دارد؟

آمریکایی‌ها که از دادن هرگونه جزئیات درباره وضعیت عین‌الاسد پس از حمله موشکی ایران خودداری کرده بودند، اعلام کردند که آمار نظامیانی که در انتقام موشکی ایران «آسیب مغزی» دیدند به ۱۱۰ نفر رسیده است.
کد خبر: ۳۸۵۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۹ - 23February 2020
اعتراف به سبک آمریکایی/ آمار ضربه‌مغزی‌های عین‌الاسد تا چه روزی ادامه می‌یابد؟گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: نخستین ساعات هجدهم دی‌ماه بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای تحقق وعده «انتقام سخت»، بزرگترین پایگاه نظامی آمریکایی‌ها در عراق یعنی پایگاه هوایی عین‌الاسد را در عملیاتی به‌نام شهید سلیمانی موشک‌باران کرد.

پس از تایید خبر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در انتقام از ترور ناجوانمردانه شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش خبر داد.

مقام‎های آمریکا در پی این حمله موشکی نه‌تنها اجازه حضور خبرنگاران را در این پایگاه ندادند، بلکه با سانسور شدید خبری، از دادن هرگونه جزئیات درباره وضعیت عین‌الاسد پس از حمله خودداری کرده و مدعی شدند که این حمله خسارات و تلفاتی در پی نداشته است.

ساعاتی پس از حمله موشکی سپاه به عین‌الاسد یک مقام آگاه در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از حجم تلفات گسترده آمریکایی‌ها در حمله موشکی ایران خبر داد و گفت: مطابق گزارشات دقیق منابع ما در منطقه تا این لحظه دست‌کم ۸۰ نظامی آمریکایی کشته و حدود ۲۰۰ نفر زخمی شده‌اند که زخمی‌ها بلافاصله با بالگرد از این پایگاه بیرون برده شده‌اند.

شبکه المیادین لبنان نیز همان روز اعلام کرد: براساس گزارش‌های اعلام شده، نظامیان آمریکایی زخمی شده به تل‌آویو در فلسطینی اشغالی و اردن منتقل شده‌اند و برخی دیگر به بیمارستان‌های بغداد انتقال یافتند.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز در نشست خبری با بیان اینکه در عملیات شهید سلیمانی ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند، گفت: ما ۱۳ موشک به سمت پایگاه‌های عراق شلیک کردیم؛ می‌توانستیم طوری عملیات را طراحی کنیم که در گام اول ۵۰۰ کشته داشته باشند.

نخستین واکنش دونالد ترامپ به این حمله موشکی بسیار جالب بود؛ وی در حساب توئیتری خود پس از حمله موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا در عین‌الاسد و اربیل نوشت: همه چیز خوب است! موشک‌ها از ایران به‌سوی دو پایگاه نظام در عراق شلیک شد؛ برآورد‌ها از تلفات و خسارات در حال انجام است؛ تا الان اوضاع خوب است! ما با فاصله قدرتمندترین و مجهزترین تجهیزات نظامی را در سراسر جهان داریم.

اما جالب‌تر از واکنش ترامپ، واکنش مقامات آمریکایی به این حمله بود که مدعی بودند هیچ نظامی آمریکایی در این حمله موشکی آسیب ندیده است، اما گزارش «آروا دیمون» خبرنگار سی ان ان که در روز ۲۱ دی ماه پخش شد گویای خسارات شدید به عین‌الاسد بود.

سرانجام ۲۷ دی ماه بود که آمریکایی‌ها اعتراف کردند که ۱۱ نظامی آمریکایی به‌دلیل ضربه مغزی تحت مداوا قرار گرفته‌اند؛ کاپیتان «بیل ارین» سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «این نظامیان برای مداوا به مرکز پزشکی «لاندستول» در آلمان و بقیه به کمپ «عریفجان» در کویت اعزام شده‌اند تا تحت بررسی‌های بیشتر قرار بگیرند.»

دونالد ترامپ نیز در حاشیه اجلاس داووس به آسیب دیدن سربازان آمریکایی در جریان حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد در عراق اعتراف کرد و مدعی شد که مشکل سربازان، جز یک سردرد چیزی نبود.

اما اعتراف آمریکایی‌ها در زخمی شدن ۱۱ نظامی این کشور و تایید دونالد ترامپ پایان داستان اعلام تلفات عین‌الاسد نبود، زیرا چهارم بهمن ماه اعترافات جدید پنتاگون منتشر شد؛ پنتاگون اعتراف کرد که دست‌کم ۳۴ نظامی آمریکایی طی حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد دچار ضربه مغزی خفیف شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

پس از این آمار‌ها نیز آمار‌های جدیدی اعلام شد تا اینکه آمار‌ها تا ۵۰ زخمی افزایش پیدا کرد و سرانجام ۲۱ بهمن ماه یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت که بر اثر حمله موشکی بیش از ۱۰۰ نظامی آمریکایی دچار آسیب مغزی شدند؛ در نهایت، روز ۲۲ بهمن ماه، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که در حمله موشکی ماه ژانویه ایران به پایگاه نظامی «عین‌الاسد» آمریکا در عراق، ۱۰۹ نظامی آمریکا دچار جراحت آسیب مغزی شده‌اند.

این آمار قطره‌چکانی و اندک اندک آمریکایی‌ها هنوز پس از ۴۸ روز از حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران به عین‌الاسد ادامه دارد و در آخرین بروزرسانی این آمار، پنتاگون در بیانیه‌ای از افزایش تعداد نظامیان آمریکایی که در انتقام موشکی ایران «آسیب مغزی» دیدند به ۱۱۰ نفر خبر داده است.

این دروغگویی ترامپ و پنتاگون حتی صدای خودِ آمریکایی‌ها را درآورده است و هیچکس نمی‌داند که آمار ضربه‌مغزی‌های عین‌الاسد تا چه روزی ادامه می‌یابد؟

انتهای پیام/ ۴۲۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار