ادعای آمریکا در خصوص افزایش حمایت ایران از حوثی‌ها

یک مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران مدعی شد که ایران ممکن است حمایت خود از نیروهای حوثی در یمن را افزایش دهد.
کد خبر: ۳۸۵۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶ - 26February 2020
ادعای آمریکا در خصوص افزایش حمایت ایران از حوثی‌هابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از اسپوتنیک، یک مقام وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در نشستی مطبوعاتی مدعی شد: «فکر می‌کنم که حمایت ایران از حوثی‌ها بویژه در حوزه‌هایی همچون ارسال تسلیحات پیشرفته بدون هیچ‌گونه نقصانی همچنان ادامه یابد؛ آن‌ها [ایران] حتی ممکن است این [حمایت] را افزایش دهند.»
 
طبق ادعای این مقام آمریکایی، حمایت ایران از حوثی‌های یمن این نیرو‌ها را قادر می‌سازد که عربستان سعودی را با پرتاب موشک‌های پیشرفته به فرودگاه‌های غیرنظامی‌اش «تهدید کنند» و همچنین تهدیدی «بالقوه» علیه شهروندان آمریکایی به‌شمار می‌روند.
 
این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه ابراز امیدواری کرد که نیرو‌های حوثی «رفتار خود را تغییر دهند!» و در نتیجه اجرای تدابیری برای محدود ساختن روند کمک‌ها به یمن دیگر لازم نخواهد بود.
 
اوایل ماه میلادی جاری (فوریه) و در پی محدودیت‌های جدید و اِعمال شده علیه مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در شمال یمن، سازمان ملل متحد از احتمال کاهش کمک‌های بشردوستانه به این مناطق خبر داد؛ از سوی دیگر، دولت‌های ایالات متحده و انگلیس نیز بیانیه‌هایی مشابه صادر کردند.
 
شایان ذکر است که کشور جنگ زده یمن از سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون درگیر جنگ داخلی و مناقشه مسلحانه میان نیرو‌های وابسته به دولت مستعفی یمن به رهبری «عبدربه منصور هادی» و نیرو‌های حوثی یمن بوده است.
 
اما مقامات ایران بار‌ها حمایت خود از حملات حوثی‌ها به عربستان سعودی را تکذیب کرده‌اند.
 
انتهای پیام/ ۴۲۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار