عربستان سعودی از آمریکا پدافند هوایی جدید خریده است

وب‌سایت خبری-تحلیلی «دیفنس» نوشت که تصاویری که رسانه‌های سعودی از مانور اخیر بین واشنگتن و ریاض منتشر کرده‌اند، حضور پدافند لیزری «اسکای گارد ۳» در خاک عربستان را تأیید می‌کند.
کد خبر: ۳۸۵۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸ - 28February 2020

عربستان سعودی از آمریکا پدافند هوایی جدید خریده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، اخیراً عربستان سعودی مشترکاً با ایالات متحده آمریکا مانور دریایی مشترکی در پایگاه دریایی «ملک عبدالعزیز» در منطقه الجبیل واقع در شرق عربستان انجام داد که تصاویر این مانور پرده از وجود پدافند‌های جدید آمریکایی در این کشور برمی‌دارد.

وب‌سایت خبری-تحلیلی «دیفنس‌عربیک» پنجشنبه نوشت که تصاویری که اخیرا خبرگزاری رسمی سعودی (واس) از مانور مذکور (Marine Defender) منتشر کرده، گویای این مسئله است که ریاض به سامانه دفاع (Rheinmetall Skyguard ۳) دست یافته و تصاویر این مسئله را تأیید می‌کند.

تصویر منتشر شده بخشی از تعدادی از ناوچه‌های گشتی از نوع «Mark VI» متعلق به نیروی دریایی آمریکا را نشان می‌دهد که وارد پایگاه سعودی مذکور شده است. در این تصویر می‌توان یک یگان کنترل آتش‌باری سامانه اسکای‌گارد۳ را با آنتن‌های مختص رادار نسل سوم سامانه مذکور را در نزدیکی موج شکن دید.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها