تحلیلگر عراقی:

پشت‌پرده تحریم مبارزان ضد داعش از سوی آمریکا/ واشنگتن حامی تروریست‌هاست

یک تحلیلگر سیاسی مسائل عراق تأکید کرد که آمریکا فقط کسانی را تحریم می‌کند که با گروه تروریستی داعش مبارزه کرده و در برابر آن به پیروزی رسیده‌اند.
کد خبر: ۳۸۵۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵ - 28February 2020

آمریکا با تحریم مبارزان ضد داعش، حمایت خود از تروریسم را ثابت کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «کریم الخیکانی» تحلیلگر سیاسی مسائل عراق تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا، حامی تروریسم است.

خبرگزاری العهد به نقل از الخیکانی گزارش داد که آمریکا با حضور غیر قانونی خود در عراق که اشغال عراق به شمار می‌رود، یک بار دیگر، آشکارا، فرماندهان امنیتی آن (عراق) را تحریم کرد.

وی بر این باور است که آمریکا با تحریم و گنجاندن نام این شخصیت‌ها در لیست تروریسم، بار دیگر به جهان تأکید کرد که حامی تروریسم است.

این تحلیلگر عراقی بر این باور است که آمریکا با این تحریم‌ها نشان داد که در برابر تمامی کسانی ایستاده است که با داعش جنایتکار مبارزه کرده و در برابر آن به پیروزی رسیده‌اند.

الخیکانی خطاب به دولت عراق گفت که بغداد باید به صورت حساب‌شده‌ای نسبت به تصمیمات آمریکا علیه فرماندهان امنیتی رفتار کند.

وی در پایان از دولت عراق خواست که به خاطر اقدامات آمریکا از این کشور شکایت کرده و تحریم شخصیت‌های امنیت خود را بین‌المللی کند؛ زیرا [آمریکا]در تلاش است به نهاد امنیتی آسیب بزند که برای نابودی تروریسم و نجات دادن عراق از شر آن، شکل گرفت.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه چهارشنبه هفتم اسفند از تحریم «احمد الحمداوی» دبیر کل گردان‌های حزب‌الله عراق خبر داد.

چند روز پیش سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق گفته بود تلاش‌ها برای اخراج نظامیان آمریکایی از خاک عراق همچنان ادامه دارد و نیرو‌های مقاومت در حال بررسی گزینه‌های لازم برای تحقق این هدف هستند.

«جعفر الحسینی» سخنگوی این گردان‌ها روز ۲۹ بهمن در گفتگو با شبکه المیادین لبنان گفت که «دیدار‌هایی بین فرماندهان گروه‌های مقاومت عراق در شهر‌های بغداد و قم صورت گرفته است و این گروه‌ها گزینه‌های راهبردی برای اخراج نظامیان آمریکا از عراق را بررسی می‌کنند».

حسینی همچنین از وجود هماهنگی با متحدان خود در تهران به منظور راه‌های پاسخ به جنایت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، جانشین فرمانده سازمان الحشد الشعبی عراق خبر داد.

احساسات ضد آمریکایی بعد از ترور‌های آمریکا علیه نیرو‌های مقاومت که به شهادت نیرو‌های الحشد الشعبی در القائم و شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس»، جانشین رئیس سازمان الحشد العشبی در سیزدهم دی ماه منجر شد، افزایش یافته است.

قانون‌گذاران عراقی در اعتراض به این جنایت و ترور و افشای هم‌دستی آمریکا با رژیم صهیونیستی در حملات مشکوک به نیرو‌های الحشد در تابستان گذشته، لایحه قانون اخراج نظامیان خارجی از خاک عراق را ۱۵ دی ماه تصویب کردند و از دولت خواستند همه توافق‌ها و هم‌کاری‌های نظامی با آمریکا در قالب ائتلاف بین‌المللی را لغو کند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها