یادداشت/ مسعود حیدری

«دفاع مقدس» زمینه‌ساز تقویت «وحدت ملی»

پس از انقلاب، «دفاع مقدس» نقطه عطف و بلوغ ملت ایران شد که با وحدت و یکپارچگی با معضل جنگ روبه‌رو شوند. از این‌رو دفاع مقدس بستر مناسبی شد تا این روحیه نسل به نسل در میان ایرانیان منتقل شود و دفاع مقدس را چونان نخ تسبیح برای وحدت ایرانیان مطرح سازد.
کد خبر: ۳۸۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۴ - 29February 2020

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس‌ـ مسعود حیدری؛ هر کشوری فارغ از اتفاقاتی که تجربه می‌کند، پس از آنکه از نظر سیاسی به ثبات رسید و التهابات مختلف را در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فرونشاند، آنچه را که به جد دنبال می‌کند و آن را سرمایه اجتماعی خود برای رخدادهای آینده قرار می‌دهد، «وحدت و وفاق ملی» است.

انقلاب اسلامی در ذهن همه کسانی که آن را نظاره کردند و شاهد وقوعش بودند، یک خاطره مشترک برای همه موافقات و مخالفان خود ساخته است و آن هم وحدت و وفاق بی‌نظیر مردم در مبارزه با طاغوت بوده است، وحدتی که خود را در پناه دادن به تظاهرکنندگان علیه طاغوت نشان می‌داد.

پس از انقلاب، «دفاع مقدس» نقطه عطف و بلوغ ملت ایران شد تا با وحدت و یکپارچگی با معضل جنگ روبرو شوند. از این‌رو دفاع مقدس بستر مناسبی شد تا این روحیه نسل به نسل در میان ایرانیان منتقل شود و دفاع مقدس را چونان نخ تسبیح برای وحدت ایرانیان مطرح سازد.

امروز نیز که با معضلی به نام شیوع بیماری کرونا مواجه هستیم، تمسک به داشته‌های خود که میراثی گران‌بها از آن دوران هستند، می‌تواند به عنوان کارآمدترین نرم‌افزار اجتماعی، ایرانیان را برای بسیج همگانی علیه کرونا و دفع آن از کشور گرد هم آورد و از آسیب‌های بیشتر در امان دارد.

اینکه امروز کارد درمان کشور با ایثاری مثال‌زدنی خود را در معرض ویروس قرار داده و با دلدادگی به کشور و ایثار برای مردمش به جنگ با این ویروس منحوس می‌رود، بخش کوچکی از همان روحیه دفاع مقدس است که اگر در همه ما تجلی یابد و منجر به همکاری دقیق و صمیمانه با متخصصین امر شود، بار دیگر برگ زرینی را از افتخار را در تاریخ کشورمان رقم خواهد زد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار