ما قوی هستیم/ عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

هدف از اردوهای راهیان نور، پیوند و میثاق نسل جوان با شهدا و ارزش‌های انقلاب اسلامی است

رضا شیران خراسانی گفت: هدف اصلی از اردوهای راهیان نور پیوند و میثاق نسل جوان و نوجوان با شهدا و ارزش های انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۳۸۶۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۰ - 29March 2020

هدف از اردوهای راهیان نور،پیوند و میثاق نسل جوان با شهدا و ارزش های انقلاب اسلامی استرضا شیران خراسانی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با بیان اینکه راهیان نور فرهنگ مقاومتِ برخواسته از دوران دفاع مقدس را به نسل امروز منتقل می‌کند، اظهار داشت: در حقیقت راهیان نور نقش مهم و برجسته‌ای در خنثی‌سازی جنگ نرم دشمنان ایفا می‌کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی پیوند و آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان امروز با نسل انقلاب و دوران دفاع مقدس را یکی از برکات اردوهای راهیان نور عنوان کرد و افزود: راهیان نور مختص به دوران بعد از جنگ تحمیلی نیست،‌ بلکه در حین دوران دفاع مقدس با ورود خانواده‌های رزمندگان به سرزمین‌هایی که در آن‌ها دفاع صورت گرفت، این فعالیت فرهنگی و ارزشی آغاز شد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی وی با بیان اینکه پس از جنگ تحمیلی اعزام نیرو‌ها به شکل مردمی و متفرقه به خصوص از جانب دانشگاه‌ها رونق گرفت، تصریح کرد: رفته رفته این فرآیند شدت یافت تا اینکه حضرت امام خامنه‌ای طی چهار دوره از سال 78 تا 89 از مناطق عملیاتی بازدید کردند و همین امر مزید برعلت شد که توجه بیشتری به این مناطق شود، مناطقی که ملت ایران هشت‌ سال در آن‌ها درخشید و از سرزمین، حیثیت و انقلاب خود دفاع کرد.

این مقام مسوول نهادینه شدن فرهنگ ایثار، شهامت و شهادت طلبی در جامعه را رمز پیروزی ما در شکست بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی کشورمان عنوان کرد و گفت: جنگ نظامی دشمن در یک مقطعی تمام شد ولی پس از این‌که دشمن از جنگ نظامی نتیجه نگرفت، جنگ نرم را که به مراتب پیچیده‌تر، چند لایه‌تر و عمیق‌تر بود، در پیش گرفت؛ لذا با ترویج فرهنگ و آموزه‌های دوران دفاع مقدس در جامعه،‌ دشمنان در جبهه جنگ نرم نیز شکست‌های سنگینی را متحمل شدند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روان‌شناسان، مردم‌شناسان و جامعه‌شناسان باید جهات مختلف پدیده بزرگ راهیان نور را بررسی کنند، تصریح کرد: راهیان نور یکی از اجتماعات بزرگ در میهن اسلامی و در عین حال یکی از تاثیر‌گذار‌ترین رخداد‌ها در عرصه گردشگری است.

وی افزود: راهیان نور باعث شد تا روند جامعه‌پذیری برخلاف آنچه خواسته دشمنان است پیش برود و نسل امروز از روزنه همین پدیده به گذشته خود مرتبط می‌شود و نسبت به این مسئله علم پیدا می‌کند که در دوران دفاع مقدس چه اتفاقی افتاد؟ چه کسانی به مملکت حمله و چه کسانی دفاع کردند؟

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: راهیان نور الگوی مقاومت را ترویج می‌دهد و باید با ارتقا و انتقال این الگو، نسل‌های دیگر را با دفاع مقدس آشنا کرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار