در گفت‌وگو با دفاع‌‌‌پرس مطرح شد؛

توصیه شاعرانه «محمدعلی بهمنی» برای استفاده از فرصت نوروزی مطالعه

یک نویسنده و شاعر مطرح کشورمان ایام نوروز را بهترین فرصت برای مطالعه شعر دانست.
کد خبر: ۳۸۶۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲ - 26March 2020

«محمدعلی بهمنی» نویسنده و شاعر مطرح کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، ایام تعطیلات نوروزی در بهترین فرصت برای مطالعه شعر و ادبیات دانست و اظهار داشت: من شخصاً در ایام تعطیل نوروزی حتما مطالعه را در دستور کار دارم و پیشنهاد می‌کنم همگی از این فرصت خوب بهترین بهره را داشته باشند.

وی فصل بهار را فرصت مناسبی برای مطالعه شعر دانست و گفت: به همه کسانی که علاقه‌مند به شعر هستند توصیه می‌کنم ایام بهار را فرصت خوبی بدانند و از این جهت بهترین کتاب را همچنان دیوان حافظ و بوستان سعدی می‌دانم چراکه دیوان حافظ حتما می‌تواند حال خوبی را برای علاقه‌مندان ایجاد کند.

محمدعلی بهمنی (زادهٔ ۲۷ فروردین ۱۳۲۱)، شاعر و غزل‌سرای ایرانی است. بسیاری بر این عقیده‌اند که غزل‌های او وام‌دار سبک و سیاق نیما یوشیج است. آنچنان که خود او می گوید: «جسمم غزل است امّا روحم همه نیمایی است در آینه تلفیق این چهره تماشایی است» نخستین شعر بهمنی در سال ۱۳۳۰، یعنی زمانی که او تنها ۹ سال داشت، به چاپ رسید. او برگزیده اولین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر در بخش شعر کلاسیک بود.

وی در سال ۱۳۷۸ موفّق به دریافت تندیس خورشید مهر به‌عنوان برترین غزل‌سرای ایران شد. در سال ۱۳۸۳ با همّت اداره کلّ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، همزمان با برگزاری ششمین کنگره سراسری شعر و داستان جوان در بندرعباس نکوداشت محمدعلی بهمنی برگزار شد. همچنین در کنگرهٔ سراسری شعر دفاع مقدس از او تقدیر شده‌ است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار