گفت‌وگوی تلفنی ظریف و همتای عراقی درباره شیوع کرونا

وزرای خارجه ایران و عراق امشب در گفتگویی تلفنی درباره آخرین تحولات مناسبات دوجانبه و شیوع ویروس کرونا گفتگو کردند.
کد خبر: ۳۸۶۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳ - 02March 2020

گفت‌وگوی تلفنی ظریف و همتای عراقی درباره شیوع کرونابه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع‎‌پرس، محمدجواد ظریف و محمدعلی الحکیم وزرای خارجه ایران و عراق امشب (دوشنبه) در گفت‌وگویی تلفنی درباره آخرین تحولات مناسبات دوجانبه و شیوع ویروس کرونا گفت‌وگو کردند.

دو وزیر درباره لزوم اتخاذ تدابیر مشترک همزمان با تسهیل مراودات تجاری دو کشور و همچنین شرایط جاری در منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

وزرای خارجه ایران و عراق در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ نیز با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کرده بودند.

امروز (دوشنبه) جلسه فوق العاده ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی به منظور بررسی مشکلات تبادلات تجاری با کشور‌های همسایه در پی شیوع کرونا به ریاست غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برگزار شد.

در این جلسه که نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور و بخش خصوصی حضور داشتند، ضمن قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای مقابله با کرونا، آخرین اقدامات به عمل آمده در جهت رفع نگرانی طرف‌های تجارت خارجی کشورمان مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه همچنین پیرامون تسهیل در تردد‌های مرزی و مراودات تجاری با کشور‌های همسایه تصمیماتی اتخاذ شد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره شرایط پیش آمده پس از شیوع کرونا در ایران و اقدامات ستاد ویژه در وزارت امور خارجه درباره کرونا عنوان کرد: در بعد اقتصادی با صدور گواهینامه‌های بهداشتی و در تماس نزدیک با مقامات کشور‌های همسایه، به آن‌ها اطمینان دادیم مواردی که از ایران صادر می‌شود کاملا بهداشتی است و از قرنطینه عبور کرده و جای نگرانی نیست.

این دیپلمات ارشد کشورمان ادامه داد: ما و کشور‌های همسایه به کالا‌های همدیگر نیازمندیم و طبیعی است تمام توان خود را به کار گیریم که اطمینان حاصل کنیم مردم و کشور‌ها با طیب خاطر با هم ارتباط داشته باشند و مراودات قطع نشود.

«محمد توفیق علاوی» نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه عراق یکشنبه شب از تشکیل کابینه عراق انصراف داد. محمد توفیق علاوی در واپسین روز از مهلتی که برای تشکیل کابینه خود داشت در نامه‌ای رسمی به برهم صالح، رئیس جمهور عراق از ماموریت تشکیل کابینه انصراف داد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار