قنادباشی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

همسویی ترکیه با آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در ادلب/ اردوغان از «اهرم انسانی» سوءاستفاده می‌کند

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به همسویی ترکیه با آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در راستای جلوگیری از ادامه عملیات آزادسازی ادلب، گفت: تُرک‌ها سعی دارند با سوءاستفاده از موج مهاجرت‌ها و ترساندن اروپایی‌ها، حمایت آن‌ها را جلب کنند.
کد خبر: ۳۸۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۶ - 04March 2020

همسویی ترکیه با آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در ادلب/ تُرک‌ها از «اهرم انسانی» سوءاستفاده می‌کنند«جعفر قنادباشی» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس درباره تنش‌های سوریه و ترکیه در ادلب اظهار داشت: سوریه عملیاتی را علیه تروریست‌ها در ادلب آغاز کرده است؛ این در حالی است که ترکیه مکررا اعلام می‌کرد بر اجرای این عملیات اعتقادی ندارد و خواهان آتش‌بس در ادلب است.

وی ادامه داد: با افزایش موفقیت‌های ارتش سوریه در ادلب، ترکیه علاوه بر موضع‌گیری‌های سیاسی، وارد تحرکات نظامی در حمایت از تروریست‌های مستقر در ادلب شد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به شکست مداخله نظامی ترکیه در ادلب، تاکید کرد: ترکیه در حال حاضر سعی دارد از اهرم انسانی استفاده کند؛ تُرک‌ها سعی دارند با سوءاستفاده از موج مهاجرت‌ها و ترساندن اروپایی‌ها، حمایت آن‌ها را جلب کنند تا بتوانند در عرصه سیاسی موفقیتی را برای ادامه مداخله در سوریه کسب کنند.

قنادباشی تصریح کرد: ترکیه چندین جرم را مرتکب شده است؛ نخست اینکه توافقات جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه را نادیده گرفته است، دوم اینکه تمامیت ارضی کشور سوریه را نقض کرده است و سوم اینکه از تروریست‌های جنایتکار از جمله جبهه‌النصره حمایت می‌کند؛ جرایم دوم و سوم تُرک‌ها می‌تواند به‌عنوان جرایم بین‌المللی مطرح باشد.

وی با بیان اینکه فعالیت تروریست‌ها خواسته آمریکا و رژیم صهیونیستی است، خاطرنشان کرد: ترکیه با مجموع اقداماتش در راستای جلوگیری از ادامه عملیات آزادسازی ادلب، با آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها همسویی می‌کند.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها