کرونای مذاکره امنیت ما را نابود خواهد کرد

نعمت «امنیت» از برکات انقلاب اسلامی ایران است که از منظر عده‌ای نادیده گرفته شده و معیشت مردم را نسبت به آن ارجح می‌دانند. شیوع بیماری «کرونا» در کنار همه مصائبی که دارد، این نکته را ثابت کرد که مسئله امنیت مهم‌تر از چیزی است که تصور می‌کنیم.
کد خبر: ۳۸۶۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰ - 05March 2020

کرونای مذاکره امنیت ما را نابود خواهد کردگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس ـ رسول حسنی؛ پیامبر مکرم اسلام (ص) در حدیثی فرموده‌اند: «دو نعمت است که شکر آنها گزارده نمی‌شود؛ امنیت و سلامتی.» رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها در بیانات خود بر قدر دانستن نعمت تأکید داشته و آن را از الطاف خداوند به مردم ایران دانستند. نعمتی که البته برای به‌دست آوردن خون جوانان بسیاری ریخته شد. تحریم‌هایی که توسط معاندان نظام اسلامی بر ملت ایران تحمیل شده نیز هزینه‌ای است که باید پرداخته شود.

متأسفانه عده‌ای از بدخواهان نظام که در داخل کشور زندگی می‌کنند و باید موقعیت خود را مرهون شهدای امنیت و اقتدار ایران اسلامی بدانند مدام بر طبل تنگی معاش مردم می‌کوبند و نظام را به ناکارآمدی متهم می‌کنند. برای آنها باور داشتن امنیت سخت است و اگر هم وجود آن را بپذیرند بی‌شرمانه سختی معیشت مردم را مهم‌تر می‌دانند. این قبیل از افراد که با کنایه به مردمی که در تأمین نان شب نیز مشکل دارند و در عین حال از آرمان‌های انقلاب دفاع می‌کنند، از روی شکم‌سیری می‌گویند: «اگر نان ندارید، امنیت بخورید.»

شیوع بیماری کرونا که بخش وسیعی از جهان را دربرگرفته است، آزمونی بزرگ برای همه ماست. این بیماری متأسفانه جان تعدادی از هم‌وطنان ما گرفت و هزینه‌های سنگینی را بر کشور وارد کرد؛ اما مهم‌تر از آن به مخاطره افتادن «امنیت روانی» جامعه است که شرایط نامطلوبی را بر فضای جامعه تحمیل کرده است. در کنار تهدید «امنیت روانی»، وضعیت اقتصادی کشور نیز مورد تهدید قرار گرفته است.

نگرانی بیش از حد مردم از بیماری کرونا و وضعیت نامعلوم اقتصادی، آن‌چنان است که باید حسرت روزهای سلامت جامعه را می‌خوریم. بگذریم از اینکه عده‌ای کفتار صفت حتی از به خطر افتادن سلامت مردم سوءاستفاده کرده و با اقلام بهداشتی و پزشکی پول‌های کثیفی به جیب می‌زنند و ابداً اهمیتی برای شرایط سخت مردم قائل نیستند. همه آنانی که تا دیروز امنیت را به سخره می‌گرفتند امروز سر در لاک خود فروبرده تا مختصر ضعفی که در امداد و کمک‌رسانی به وجود می‌آید را با بزرگ‌نمایی در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.

طبیعی است در چنین روزهایی که عموم جامعه به نحوی درگیر کرونا هستند در خدمت‌رسانی پزشکی مشکلاتی به وجود بیاید. این مختصر مشکلات نمی‌تواند خدمات بی‌شائبه جامعه پزشکی و پرستاری را زیر سؤال ببرد. معاندانی که چنین غرض‌ورزی‌هایی می‌کنند همان کسانی هستند که مسئله امنیت را به باد تمسخر گرفته و مدعی هستند داشتن امنیت توهمی بیش نیست.

روزهایی که کرونا وارد ایران شده و عید برخی از هم‌وطنان را به‌خاطر از دست دادن عزیزانشان تلخ کرده است از سویی می‌تواند فرصتی باشد برای تأمل در داشته‌های انقلاب اسلامی که یکی از آنها امنیت در همه شئون آن ازجمله امنیت روانی است. مردم باید تهدید امنیت روانی و سلامت خود را آزمونی بدانند برای درک نعمت امنیت. امنیتی که مذاکره با آمریکا آن را نابود خواهد کرد و بعید است که دوباره به‌دقت آید.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار