بازتاب گسترده دفاع امام خامنه‌ای از مسلمانان هند در رسانه‌های هندی

به‌دنبال صدور بیانیه رهبر معظم انقلاب در حمایت از مسلمانان مظلوم هند رسانه‌های این کشور به صورت ویژه این خبر را بازتاب دادند.
کد خبر: ۳۸۶۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ - 06March 2020

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، رسانه‌های بزرگ و معتبر هند در صفحات نخست خود به بیانیه کوتاه و مهم رهبر معظم انقلاب در حمایت از مسلمانان هند اشاره کرده و آن را بازتاب دادند.

رسانه بزرگ دِهندو با انتشار تصویری از رهبر معظم انقلاب نوشت: آیت الله خامنه‌ای خواستار پایان یافتن قتل عام مسلمانان هند شد مطلبی که ظریف و قالیباف نیز آن را گفته بودند.

این رسانه نوشت: هند باید کشتار مسلمانان را پایان دهد تا در دنیای اسلام منزوی نشود و جایگاه کنونی خود را از دست ندهد.

دِهندو تاکید کرد: رهبر انقلاب اسلامی ایران تصریح کرده است: برخورد مقامات هندی در قبال کشتار فجیع مسلمانان باعث جریحه دار شدن قلب تمام مسلمانان عالم شده است.

تامیز آو اندیا دیگر رسانه بزرگ هندی است که به پیام رهبر معظم انقلاب در قبال مسلمانان هندی پرداخته است.

این رسانه نوشت: آیت الله خامنه‌ای از دولت هند خواست مانع افراط گرایان هندو شود که دست به چنین اقدام فجیعی زده اند.

در گزارش تایمز آو اندیا آمده است: رهبر انقلاب اسلامی ایرانی به شدت کشتار مسلمانان هندی را محکوم کرده و قاطعانه از مسئولین هندی خواست برای دفاع از مسلمانان انجام وظیفه کنند.

دِپرینت دیگر رسانه هندی است که به پیام رهبر معظم انقلاب اشاره کرده و نوشته است: اقدامات خیر هند بازتاب گسترده ای در سراسر جهان داشته است.

آیت الله خامنه ای ضمن دفاع از حقوق مسلمانان هند دولت دهلی نو را تهدید کرده است که اگر به وظایف خود عمل نکند در جهان اسلام منزوی خواهد شد.

رسانه هندی تایمز ناو نیوز هم با انتشار گزارشی ویژه به اهمیت پیام رهبر معظم انقلاب اشاره کرده و نوشت: آیت الله خامنه ای مسئولیت دولتمردان هندی در قبال مسلمانان را یادآور شدند.

این رسانه تاکید کرد: آیت الله خامنه ای تاکید کردند که دولت هند باید مانع مسلمان کشی در این کشور شود و حقوق آنها را نیز محترم بشمارد.

«سیاست» دیگر رسانه بزرگ هندی است که به پوشش پیام رهبر معظم انقلاب پرداخته و نوشته است: هند اگر می خواهد در دنیای اسلام منزوی نشود باید حقوق مسلمانان را محترم بداند.

این رسانه نوشت: رهبر انقلاب اسلامی ایران طی پیامی آشکارا از حقوق مسلمانان هندی دفاع کرده و از دولت این کشور خواست مانع مسلمان کشی شود.

دیگر رسانه های هندی نیز در گزارش هایی به بازتاب پیام مهم امام خامنه ای پرداخته و آن را واکنشی جدی برای دولت هند دانستند.

گفتنی است نظامیان هندی به همراه هندوهای افراط گرا هفته گذشته به مسلمانان در این کشور حمله کرده و علاوه بر کشتن 50 مسلمان حداقل 400 نفر را به شدت زخمی کردند.

جنازه برخی از مسلمانان داخل فاضلاب‌ها پیدا شد و انتشار فیلم هایی نشان داد که هندوها برخی از قربانیان مسلمان خود را زنده زنده دفن کرده اند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار