عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

ضرورت انتقال مفاهیم حوزه دفاع مقدس به‌‌صورت علمی برای نسل جدید

جبار کوچکی‌نژاد گفت: مهمترین وظیفه و تکلیف آحاد جامعه حفظ فرهنگ دفاع مقدس است و باید بیش از گذشته در جهت نشر این فرهنگ با ارزش تلاش کنیم.
کد خبر: ۳۸۷۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۵ - 09March 2020

ضرورت انتقال مفاهیم حوزه دفاع مقدس به‌ صورت علمی برای نسل جدید/ حفظ فرهنگ دفاع مقدس مهمترین وظیفه و تکلیف آحاد جامعه استجبار کوچکی‌نژاد، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به خصومت‌های غربی‌ها علیه ملت و کشورمان اظهار داشت: در طول 41 سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است، دائم در حال جدال با توطئه‌های دشمنان بودیم که بزرگترین توطئه دشمن جنگ تحمیلی هشت ساله بود؛ لذا عامل ماندگاری و مانایی ما علی‌رغم اینکه کشور نوپایی بودیم و انقلاب نوپایی داشتیم، فرهنگ دفاع مقدس بود.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه آموزه‌های دفاع مقدس، انقلاب اسلامی را بیمه کرد، افزود: در فرهنگ دفاع مقدس منیتی وجود نداشت، تکبر و غرور و خودبینی جایگاهی نداشت، بلکه ایثار و ازخودگذشتگی سرلوحه امور و فضای کشور فضای همدلی و وحدت و یکپارچگی بود.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از عوامل مهمی که دشمنان، نظام و انقلاب اسلامی کشورمان را برنمی‌تابند، موفقیت‌های ما در صدور آرمان‌های انقلاب و امام راحل به خارج از مرزهای ایران اسلامی است، تصریح کرد: ارتقای قدرت جبهه مقاومت در منطقه و مجاهدت‌های این دلاورمردان در نبرد با نظام سلطه برگرفته از ارزش‌های انقلاب اسلامی، آرمان‌های امام خمینی و آموزه‌های دوران هشت سال دفاع مقدس  است.

وی تاکید کرد: ما باید نسل‌های آینده را با بهترین و موثرترین روش با فرهنگ دفاع مقدس و فداکاری‌های شهدا و رزمندگان آن دوران آشنا کنیم و نسل‌های جوان و آینده کشور را در برابر توطئه‌های دشمان با انتقال فرهنگ دفاع مقدس واکسینه کنیم و اجازه ندهیم دشمن این نسل را که مایه قدرت و قوت پیش رونده کشور است از نظام جدا کند.

کوچی‌نژاد گفت: راه و رسم شهیدان فراموش شدنی نیست و ما بایستی راه و رسم شهیدان را در مسیر زندگی خودمان دنبال کنیم و از راه و رسم آنها درس بگیریم.

حفظ فرهنگ دفاع مقدس مهمترین وظیفه و تکلیف آحاد جامعه است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی مهمترین وظیفه و تکلیف آحاد جامعه را حفظ فرهنگ دفاع مقدس دانست و گفت: امنیت کنونی کشور در گرو جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس است و باید بیش از گذشته در جهت نشر این فرهنگ با ارزش تلاش کنیم. زنان دفاع مقدس از خودگذشتگی و فداکاری بسیاری را انجام دادند و بزرگترین هنر زنان در دوران دفاع مقدس و پیش از آن انقلاب اسلامی پشتیبانی و تربیت رزمندگان در راستای دفاع از انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه مادران و همسران رزمندگان و شهدا در دوران دفاع مقدس سختی‌های بسیاری را تحمل کردند، گفت: تكريم مادران و همسران شهدا، فرصتی برای ارج نهادن به زحمت های زنان ايرانی است كه با تربيت فرزندانی شايسته، در هشت سال جنگ تحميلی و جبهه مقاومت حماسه آفريدند؛ لذا باید نسل جوانمان را به صورت علمی و میدانی به گونه‌ای پرورش دهیم که برای آیندگان دغدغه انتقال درست مفاهیم و فرهنگ دفاع مقدس را نداشته باشیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها