مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد؛

لغو برگزاری مراسم پنج‌شنبه آخر سال و تحویل سال نو در تمامی بقاع متبرکه کشور

حجت‌الاسلام «محمد نوروزپور» با اشاره به لغو برگزاری مراسم پنج‌شنبه آخر سال و تحویل سال نو در تمام بقاع متبرکه کشور گفت: در ابلاغیه‌ای که روز سوم اسفند به تمامی ادارات کل اوقاف در استان‌ها ارسال شده است، اعلام کردیم که برگزاری هر نوع تجمعات در بقاع متبرکه ممنوع است.
کد خبر: ۳۸۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷ - 09March 2020

لغو برگزاری مراسم پنج‌شنبه آخرسال و تحویل سال نو در تمامی بقاع متبرکه کشوربه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «محمد نوروزپور» مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه، با اشاره به اقدامات این سازمان در خصوص جلوگیری از تجمعات در بقاع متبرکه، اظهار داشت: تمام تجمعات در بقاع متبرکه لغو شده است؛ حتی مراسم‌ها و تجمعات را در بقاع متبرکه استان‌هایی که محدودیتی از سوی مسؤولان بهداشتی ایجاد نشده بود، نیز لغو کردیم.

وی با بیان این‌که برگزاری مراسم پنج‌شنبه آخر سال و تحویل سال نو نیز در تمام بقاع متبرکه کشور لغو شده است، افزود: در ابلاغیه‌ای که روز سوم اسفند به تمامی ادارات کل اوقاف در استان‌ها ارسال شده است، اعلام کردیم که برگزاری هر نوع تجمعات در بقاع متبرکه ممنوع است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: همچنین در بقاع متبرکه استان‌هایی مانند گیلان، مازندران و هرمزگان که شبکه بهداشت و شورای تأمین استان وضعیت را بحرانی اعلام کرده و محدودیت تردد در استان اعمال شده است، ما نیز محدودیت تردد در بقاع متبرکه اعلام کرده‌ایم و از رفت و آمد‌ها در این استان‌ها جلوگیری کردیم.

حجت الاسلام نوروزپور تصریح کرد: در بقاع متبرکه دیگر استان‌ها نیز رفت و آمد و تردد به بقاع متبرکه تابع شرایط شورای تأمین و شبکه تأمین استان‌هاست و بر اساس دستور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، هیأت امنا موظف به اجرای دستور شورای تأمین استان‌ها هستند.

وی ادامه داد: همچنین به‌طور مرتب بقاع متبرکه و امامزادگان گندزدایی و ضدعفونی می‌شوند و پخش نذورات در بقاع متبرکه نیز از توزیع غذا به سمت توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده رفته‌است و به‌جای غذای نذری، این اقلام را توزیع می‌کنند. در برخی از بقاع متبرکه نیز با همکاری و نظارت شبکه بهداشت ماسک تولید و توزیع می‌شود.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره تدفین فوت‌شدگان در آرامستان‌های بقاع متبرکه، گفت: در خصوص تدفین اموات نیز با هماهنگی و مجوز شبکه بهداشت تدفین در آرامستان‌های بقاع متبرکه انجام می‌شود؛ امیدواریم مردم نیز همراهی لازم را داشته باشند تا این بحران را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار