سردار مقاومت/

همدردی جهانی با ایران در پی شهادت سردار دل‌ها/ تاکید بر ادامه راه حاج قاسم سلیمانی

در پی شهادت حاج قاسم سلیمانی و همراهان وی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سران و شخصیت‌های مختلف سیاسی جهان با ابراز همدردی با ملت ایران، پیام‌های تسلیت ارسال و بر ادامه راه این سردار دل‌ها تاکید کردند.
کد خبر: ۳۸۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰ - 20March 2020

همدردی جهانی با ایران در پی شهادت سردار دل‌ها/ تاکید بر ادامه راه حاج قاسم سلیمانیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: صبح روز جمعه (13 دی‌ماه 98) در پی حمله هوایی نیرو‌های آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان حشدالشعبی و چند تن از همراهان وی مظلومانه به شهادت رسیدند؛ در پی این اقدام ضد انسانی و ترور سردار سلیمانی که به دعوت رسمی مقامات عراقی عازم این کشور بود، سران و شخصیت‌های مختلف سیاسی جهان با ابراز همدردی با ملت ایران، پیام‌های تسلیت ارسال کردند؛ بازخوانی بخشی از این پیام‌ها در ادامه می‌آید که می‌خوانید. 

دبیرکل حزب‌الله لبنان: همه اهداف حاج قاسم به دست امت اسلامی تحقق می‌یابد

بر اساس این گزارش به نقل از پیام انقلاب، سیدحسن نصرالله با صدور پیامی شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس را تسلیت گفت، متن این پیام بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم قال تعالی: (من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا) صدق الله العلی العظیم.

برادر دوست داشتنی فرمانده بزرگ حاج قاسم سلیمانی به بالاترین آرزویش رسید تا به حق سرور شهدای محور مقاومت لقب گیرد. به مولای من صاحب‌الزمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف، حضرت آیت‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای دام ظله، مراجع عظام، برادران و مسئولان عزیز جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ملت بزرگ و مقاوم ایران به‌ویژه خانواده حاج قاسم و یکایک مجاهدین، شهادت این فرمانده شجاع، الگو و پدر دلسوز همه نیرو‌های مقاومت و مجاهدین در منطقه را تسلیت عرض می‌کنم. شهادت گوارایش باد. من نسبت به این شهادت و این عاقبت به خیری در مکتب حسین و زینب علیهم‌السلام غبطه می‌خورم. ما مسیرش را ادامه خواهیم داد و شب و روز برای تحقق اهدافش تلاش خواهیم کرد و پرچمش را در کل میادین و جبهه‌ها و عرصه‌ها به احتزاز در خواهیم آورد و به برکت خون پاکش پیروزی‌های محور مقاومت عظیم خواهد بود همانگونه که با حضور دائمی وی و جهاد خستگی‌ناپذیرش بود. قصاص و مجازات شرورترینِ دنیا مسئولیت، امانت و اقدام همه رزمندگان در کل جهان خواهد بود. قاتلان آمریکایی انشاالله نخواهند توانست به اهداف جنایت بزرگ خود برسند و همه اهداف حاج قاسم به دست برادران و فرزندان و شاگردان در امت اسلامی که زیر بار مستکبرین و مستبدان نمی‌روند، محقق خواهد شد. از خداوند متعال مجد و عزت درجات برای فرمانده بزرگ حاج قاسم سلیمانی و همه رزمندگان عزیزی که همراه وی به شهادت رسیدند، به ویژه برادر بزرگ شهید ابومهدی المهندس، طلب میکنیم.

بشار اسد: جنایت آمریکایی‌ها بر عزم محور مقاومت می‌افزاید

رئیس‌جمهور سوریه در پی شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی خطاب به حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی اظهار داشت: در نهایت اندوه و حزن فراوان خبر شهادت تعدادی از فرماندهان مقاومت و در راس آنان سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس که زندگی خود را در کار ملی و خدمت به کشور خود و محور مقاومت و آرمان‌های برحق ملت‌ها در جنگ با تروریسم و حامیان آن‌ها سپری کرد، دریافت کردیم. من به نام خود به نام مردم عرب سوریه، گرم‌ترین مراتب تسلیت قلبی خود را خدمت حضرتعالی و ملت برادر ایران ابراز می‌دارم و از درگاه خداوند با عزت و جلالت مسئلت دارم که آن شهید فقید را در رحمت واسعه خود قرار داده و صبر جمیل و اجر جزیل به خانواده ایشان عطا فرماید. یاد شهید سلیمانی در وجدان مردم سوریه است و هرگز ایستادن وی در کنار ارتش عربی سوریه و دفاع از سوریه علیه تروریسم و حامیان آن‌ها را از یاد نخواهد برد. این اقدام جنایتکارانه که دولت آمریکا مرتکب آن شد، تأکید مجدد بر سیاست‌های مستدام آن در حمایت و پشتیبانی از تروریسم و گستراندن بی نظمی، هرج و مرج و اشاعه قانون جنگل در خدمت به طرح‌های صهیونیستی و استعمار در منطقه و جهان است. ما اطمینان کامل داریم، این جنایت بر عزم محور مقاومت برای ادامه مقابله با سیاست‌های ویرانگر آمریکا در منطقه و نیز در برابر تمامی نیرو‌های ستمگر و متجاوزان جهان می‌افزاید. شکی نداریم که راه شهید سلیمانی و همرزمان وی در اذهان جوانان مقاومت پس از شهادت وی بیشتر رسوخ خواهد کرد و بر اراده و عزم این جوانان جهت ادامه راهی که آن شهید و همرزمانش شروع کرده بودند، می‌افزاید و جهت افزایش و تحکیم‌بخشی نیرو‌ها و اقتدار مقاومت در برابر دشمنان منطقه ما و احقاق حق بر تثبیت حاکمیت اراده ملت‌ها در کل جهان پایه و مبنا خواهد داشت. خالصانه‌ترین مراتب تسلیت را به حضرتعالی و ملت ایران ابراز می‌دارم.

وزارت خارجه روسیه: ژنرال سلیمانی صادقانه برای منافع ملی ایران تلاش کرد

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود نوشت: ژنرال سلیمانی صادقانه برای منافع ملی ایران تلاش کرد؛ در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه شهادت حاج قاسم سلیمانی به ملت ایران تسلیت گفته شده است.

رهبر جنبش انصارالله یمن: حمله آمریکایی‌ها محور مقاومت را یکپارچه می‌کند

عبدالمالک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن در پیامی شهادت حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت و تاکید کرد: حمله آمریکا به کاروان حشدالشعبی، محور و نیرو‌های مقاومت را یکپارچه خواهد کرد.

جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که آمریکا از اقدام وقیحانه خود در حمله به کاروان حشدالشعبی و به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس پشیمان می‌شود.

رئیس اقلیم کردستان: شهید سلیمانی همسنگر ما علیه گروه تروریستی داعش بود

رئیس منطقه کردستان عراق در پیامی به رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت؛ متن پیام به شرح زیر است:

رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سلام علیکم؛ حادثه از دست رفتن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی جای بسی تاسف و نگرانی برای مردم و دولت منطقه کردستان شده است؛ ایشان از دوستان ما در جبهه جنگ با دیکتاتور و حامی و همسنگر ما علیه گروه تروریستی داعش بوده است که همه مقامات عراق و اقلیم از این زحمات و فداکاری قدردانی کرده‌اند. از طرف خود و ملت اقلیم کردستان محضر جنابعالی و خانواده ایشان تسلیت عرض می‌کنیم؛ امیدواریم جای ایشان بهشت برین باشد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق: شهید سلیمانی بخش اعظم حیات خود را به جهاد گذراند

سید عمار حکیم در پیامی شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت؛ این پیام به شرح زیر است:

با اندوه و تاسف فراوان شهادت شهید بزرگ حاج ابومهدی المهندس و سردار قاسم سلیمانی را تسلیت می‌گویم؛ این دو شهید بخش اعظم حیات خویش را به جهاد و فداکاری گذراندند و در جبهه‌های جنگ با تروریسم و پیروزی بر داعش نقشی محوری داشتند؛ این حمله و این نقض صریح حاکمیت ارضی عراق را محکوم می‌کنیم و بابت پیامد‌ها و تاثیرات خطرات ناشی از آن هشدار می‌دهیم؛ چون چنین اقدامی سرتاسر منطقه را به حالت التهاب در می‌آورد. از دولت عراق می‌خواهیم که در این شرایط حساس اقدامات لازم برای جلوگیری از این تعرض‌ها را انجام دهد و ملت عراق را به اتحاد و انسجام و همبستگی در برابر چالش‌ها فرا می‌خوانیم.

رهبر جریان صدر عراق: شهادت حاج قاسم هدف قراردادن روحیه انقلابی بین‌المللی است

مقتدی صدر در پیامی شهادت حاج قاسم سلیمانی را به مرجعیت، رهبری، ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت؛ این پیام بدین شرح است:

شهادت مجاهد حاج قاسم سلیمانی و همراهان وی را به مرجعیت و رهبری ملت و دولت جهوری اسلامی ایران تسلیت می‌گویم؛ مشخص است که هدف قرار دادن او توسط استکبار جهانی، هدف قرار دادن جهاد و روحیه انقلابی بین‌المللی است، اما آن‌ها نمی‌توانند در عزم و جهاد ما خللی ایجاد کنند؛ از خداوند می‌خواهم که منطقه را از خطر دور کند و عراق عزیز ما را از خطرات و بلا دور کند؛ از همه می‌خواهیم که حکیمانه و هوشمندانه عمل کنند؛ من به‌عنوان مسئول مقاومت ملی عراق به مجاهدان و بویژه جیش‌المهدی و تیپ‌های الیوم الموعود آماده‌باش می‌دهم؛ گروه‌های ملی قانونمندی که تحت فرمان ما هستند، باید برای حمایت از عراق در آمادگی کامل باشند.

رئیس دفتر سیاسی حماس: حاج قاسم را شهید قدس می‌نامم

اسماعیل هنیه در مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه تهران اظهار داشت: این فرمانده شهید همه زندگی خود را در پشتیبانی از فلسطین به سر برد و او در راس نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و من این فرمانده بزرگ را شهید قدس می‌نامم.

وی افزود: من از سرزمین جهاد و مبارزه، از قدس نخستین قبله مسلمانان که پیامبر از آنجا به آسمان رفت به ایران آمدم تا به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای، دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران و به خانواده شهید و فرزندان و بستگان او و به همه پرچمداران مقاومت علیه توطئه‌های صهیونیستی و آمریکایی تسلیت و تعزیت بگویم.

رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد: ما در اینجا حضور داریم تا احساس صادقانه و خالصانه خود را در قبال برادر عزیزی که با فرماندهی خود برای فلسطین و مقاومت تلاش زیادی کرد و باعث پیروزی و توانمندی این مقاومت شد، نشان دهیم.

هنیه با محکوم کردن این اقدام تروریستی آمریکا تاکید کرد: این جنایت وحشیانه‌ای که آمریکایی‌ها مرتکب شدند، نشان‌دهنده روحیه جنایتکارانه‌ای است که باعث این همه جنایات و خونریزی‌ها در سرزمین مبارک فلسطین شده است.

وی گفت: این پروژه مقاومت مشروع در سرزمین فلسطین همچنان ادامه خواهد یافت و سست نمی‌شود و عقب‌نشینی نمی‌کند؛ این ترور‌ها بر توانمندی و اصرار ما خواهد افزود و این راه را تا آزادی اراده انسان‌های آزاد منطقه ادامه خواهیم داد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در پایان خاطرنشان کرد: مقاومتی که در لبنان آن پیروزی‌ها را به دست آورد و در غزه پیروز شد، در نبرد سرنوشت‌ساز آینده علیه صهیونیست‌ها نیز به یاری خدا پیروز خواهد شد.

رهبر شیعیان بحرین: شهادت حاج قاسم و ابومهدی المهندس دردناک‌ترین رویداد برای امت است

آیت‌الله عیسی قاسم در بیانیه‌ای اظهار داشت: دو شهیدی که از دست دادیم در قلب‌های ملت مومن جای داشتند و شهادت آن‌ها دردناک‌ترین رویداد برای امت مومن است؛ در عین حال این امت نسبت به داشتن این دو مرد بزرگ و امثال آن‌ها که جان خود را در راه خدا دادند، افتخار می‌کند.

وزارت خارجه چین

وزارت خارجه چین نیز در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی بیانیه‌ای صادر کرد؛ در این راستا وزارت خارجه چین در واکنش به خبر شهادت سردار سلیمانی با انتشار بیانیه‌ای خواستار ثبات در منطقه غرب آسیا شد.

رئیس‌جمهور عراق

برهم صالح در بیانیه‌ای اعلام کرد: با کمال تاسف خبر شهادت حاج ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی را شنیدم؛ دو فرماندهی که نقش مهمی در جنگ با داعش داشتند؛ ما این تجاوز را محکوم می‌کنیم و بی‌شک پیامد‌های امنیتی در عراق و منطقه به‌دنبال خواهد داشت؛ برهم صالح همچنین همه طرف‌ها را به خویشتنداری دعوت کرد.

رهبر جنبش اسلامی نیجریه

شیخ زکزاکی با انتشار بیانیه شهادت سردار سلیمانی و شماری از سران گروه مقاومت حشدالشعبی را تسلیت گفت.

جنبش جبهه مردمی اردن

این جنبش ضمن تسلیت شهادت گروهی از فرماندهان ایرانی و عراقی، تاکید کرد: مقابله با تجاوز مستمر ائتلاف امپریالیستی – صهیونیستی و شکست آن جز با قدرت مقاومت امکان‌پذیر نیست.

در ادامه پیام تسلیت این گروه آمده است: خون شهید آتشی را شعله‌ور خواهد کرد که به‌عنوان نتیجه حتمی جنگ، حضور مستقیم و سلطه‌جوی دشمنان امت را خواهد سوزاند.

گروه‌های مقاومت فلسطین

این گروه‌ها در واکنش به خبر شهادت سردار سلیمانی و شماری از اعضای ارشد حشدالشعبی از جمله ابومهدی المهندس در جریان عملیات هوایی ارتش تروریستی آمریکا به فرودگاه بغداد، در مورد پیامد‌های این رویداد به آمریکا هشدار دادند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: شهید سلیمانی به دست آمریکا و رژیم صهیونیستی هدف گرفته شد؛ امت اسلامی پرچم مقابله با این تجاوز را بالا برده و از مسیرش به‌سمت آزادی برنخواهد گشت؛ در همین حال معاون دبیرکل جبهه مردمی آزادی‌بخش فلسطین نیز گفت: سردار سلیمانی فرمانده میدانی بود که از مقاومت در فلسطین، لبنان و یمن حمایت می‌کرد، آمریکا با ترور سردار سلیمانی در‌های جهنم را به روی خود گشود.

جنبش ابتکار ملی فلسطین نیز ترور شهیدان سلیمانی و المهندس را تهدیدکننده امنیت تمام منطقه دانست و از این جنایت آمریکا در خاک عراق به عنوان تجاوزی خطرناک و اقدام احمقانه یاد کرد.

این جنبش فلسطینی در ادامه اعلام کرد: شادمانی رهبران اسرائیل از این ترور نشان می‌دهد که آنان به‌دنبال آن هستند تا در راستای منافع توسعه‌طلبانه‌شان منطقه را به جنگ دیگری بکشانند.

همچنین گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس با انتشار بیانیه شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفتند.
حزب پیشتاز سوسیال دموکرات مغرب

این حزب نیز به شهادت شهید سلیمانی و شهید المهندس واکنش نشان داد و اعلام کرد: این دو فرد همانگونه توسط آمریکا ترور شدند که پیش‌تر پاتریس لومومبا و چه‌گوارا ترور شدند؛ حزب پیشتاز سوسیال دموکرات مغرب این جنایت تازه آمریکا را علیه سردار سلیمانی و المهندس را محکوم کرده و تسلیت صمیمانه خود را به رهبران و ملت ایران و عراق اعلام کرده است.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار