سردار مقاومت/

قمار آخر آمریکایی‌ها در غرب آسیا!

شخصیت‌های تراز اول نظامی، سیاسی و فرهنگی و نیز مردم مناطق مختلف جهان در برابر جنایت تروریست‌های آمریکایی در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، اعلام موضع کردند و گفتند که تروریست‌های آمریکایی‌ با این اقدام خود را به شکست نهایی در غرب آسیا نزدیک کردند.
کد خبر: ۳۸۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۸ - 21March 2020

قمار آخر آمریکایی‌ها/ غرب آسیا با «انتقام سخت» جهنم آمریکا می‌شودگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: اقدام جنایتکارانه آمریکا در خصوص ترور شهید سلیمانی و همراهان وی تبدیل به خبر اول تمام رسانه‌های جهان شد و چه در داخل کشور و خارج از ایران، شخصیت‌های تراز اول نظامی، سیاسی و فرهنگی و نیز مردم مناطق مختلف جهان در برابر این جنایت تروریست‌های آمریکایی‌ها اعلام موضع کردند.

در ادامه مروری خواهیم داشت بر واکنش برخی از رهبران و کنشگران سیاسی ایران و جهان به ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی.

قمار آخر آمریکایی‌ها

بر اساس این گزارش به نقل از پیام انقلاب، سیمای جمهوری اسلامی ایران در خبری فوری و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی را اعلام کردند که علاوه بر این شهید والامقام، ابومهدی المهندس، اسامی شهدای پاسدار همراه سپهبد سردار شهید شهید حاج قاسم سلیمانی به این شرح اعلام شد: سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری‌نیا، سرهنگ پاسدار شهرود مظفری‌نیا، سرگرد پاسدار هادی طارمی و سروان پاسدار وحید زمانیان.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با اعلام سه روز عزای عمومی تاکید کردند که انتقام سختی در انتظار جنایتکاران است؛ ایشان همچنین با صدور حکمی سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی را به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند.

شورای عالی امنیت ملی، وزیر و مدیران ارشد وزارت خارجه هم جلسه فوق‌العاده برگزار کردند و کاردار سوئیس در تهران به وزارت خارجه احضار شد؛ ساعاتی بعد شورای عالی امنیت ملی در بخشی از بیانیه خود خاطرنشان کرد: «همانگونه که مقام معظم رهبری در پیام خود فرمودند که انتقام سخت در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون پاک سردار سلیمانی آغشته کردند. این جنایت‌کاران با انتقام سخت منتقمین خون سردار سلیمانی در زمان و مکان مناسب روبه‌رو خواهند شد؛ بدون تردید خط جهاد و مقاومت با انگیزه‌ای مضاعف ادامه پیدا خواهد کرد و درخت مقاومت هر روز تنومندتر و شکوفاتر خواهد شد.»

محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان به ایالات متحده آمریکا هشدار داد که باید مسئولیت تمام پیامدهای ماجراجویانه خود را بر عهده بگیرد؛ همچنین وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرد که تمامی ظرفیت‌های سیاسی، حقوقی و بین‌المللی خود را برای اجرای تصمیمات شورای عالی امنیت ملی برای پاسخگو کردن رژیم جنایتکار آمریکا در خصوص این جنایت آشکار به کار خواهد بست.

ظریف در اظهارات دیگر اقدام آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و همچنین تعدادی از مقامات حشدالشعبی را تروریسم دولتی عنوان کرد.

وی پس از معرفی جانشین شهید سلیمانی، آمادگی وزارت امور خارجه بر تداوم همکاری با نیروی قدس سپاه پاسداران و فرمانده جدید آن همچون گذشته تأکید کرد.

ستاد کل نیروهای مسلح نیز به‌مناسبت شهادت سردار سلیمانی پیام تسلیت منتشر کرد که بدین شرح است:

سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مقابله با گروه‌های تروریستی و تکفیری دست‌نشانده آمریکای جنایتکار و دفاع از کیان اسلام نقش مهم و بی بدیلی را برعهده داشت؛ امت اسلامی از جمله ملت عظیم‌الشأن عراق خود به خوبی شاهد فداکاری‌های آن شهید والامقام در کنار ملت مجاهد عراق و حشدالشعبی قهرمان در مقابله با تروریست‌های تکفیری در آن خطه بودند؛ بارها و بارها خون پاک جوانان برومند ایران و عراق در دفاع از اسلام عزیز ممزوج و بر زمین جاری شده است.

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز تصریح کرد: این جنایت هولناک که سند محکمی بر رذالت شیطان بزرگ آمریکای جهانخوار و حمایت بی چون و چرا از تروریسم در منطقه و عراق است، به‌شکلی دندان‌شکن پاسخ داده می‌شود و انتقام این خون به ناحق ریخته شده از تمامی عاملین و مرتکبین گرفته خواهد شد.

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از جلسه ویژه این کمیسیون به منظور بررسی ابعاد شهادت سردار قاسم سلیمانی و پاسخ به اقدام جنایتکارانه آمریکا خبر داد.

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در حملات هوایی نیروهای آمریکایی در کشور عراق با بیان اینکه سپاه پاسداران امروز فصل جدیدی را آغاز و جبهه مقاومت در نقطه شروع جدید قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: قطعاً شادی لحظه‌ای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها دیری نخواهد پایید و به عزا تبدیل خواهد شد.

حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ترامپ آمریکا را وارد خطیرترین شرایط منطقه‌ای کرده است، هشدار داد کسی که پا را از خطوط قرمز فراتر بگذارد، باید آماده تحمل تبعاتش باشد.

جواد ترک‌آبادی سفیر ایران در دمشق در گفت‌وگو با وبگاه لبنانی العهد گفت: تمام مسئولان سوری که برای تسلیت به سفارت ایران آمده‌اند، تاکید کردند که این مسیر ادامه دارد و خون شهدا تاج و تخت‌های شکست خورده را به لرزه در خواهد آورد؛ کسانی که قمار کردند، خواهند فهمید که این قمار آخر آنهاست و برکت خون این شهدای بزرگ به حضور آن‌ها در منطقه پایان خواهد داد.

موضع سیاسیون و مبارزان غرب آسیا

انور قرقاش وزیر مشاور امارات در امور خارجه در حساب کاربری توییتر خود نوشت: در سایه تحولات پی در پی منطقه باید حکمت و توازن و راه‌های سیاسی بر مواجهه و تنش غلبه ‌کند؛ مسائلی که منطقه با آن روبرو است، پیچیده و زیاد و از بی اعتمادی میان طرف‌ها رنج می‌برد و تعاملی عقلانی نیازمند رویکردی آرام و خالی از تنش است.

محمد اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان با صدور پیامی اعلام کرد: از همسایه بزرگ خویش ایران که با ما مشترکات زبانی، دینی، تاریخی و فرهنگی و گسترده دارد و از آمریکا که شریک استراتژیک و بنیادین افغانستان است، تمنا داریم که از افزایش تنش‌ها جلوگیری کرده و امید بر آن داریم که هر دو طرف اختلاف‌های پیش آمده را از طریق گفت‌وگو حل کنند.

وزارت خارجه مصر در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اعلام کرد که با نگرانی زیاد اتفاقات بغداد را پیگیری می‌کند.

وزارت خارجه ترکیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: بار دیگر هشدار می‌دهیم که نباید عراق به میدان جنگ تبدیل شود و به صلح و ثبات آسیب وارد شود؛ روشن است که عملیات هوایی آمریکا منجر به ناامنی و بی ثباتی در منطقه خواهد شد.

ابو احمد فواد معاون دبیرکل جبهه آزادی‌بخش فلسطین با اشاره به اینکه هدف همیشگی سردار سلیمانی آزادی قدس و فلسطین بود، گفت: آمریکا با ترور سردار سلیمانی درهای جهنم را به روی خود باز کرد.

سلیمان فرنجیه رئیس جریان المرده لبنان در واکنش به شهادت سردار قاسم سلیمانی، اعلام کرد: سردار قاسم سلیمانی مردی بزرگ بود که تا آخرین نفس از اعتقادات خود دفاع کرد و حق را یاری کرد.

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان نیز در پیامی اعلام کرد که ما حاج قاسم سلیمانی را از شهدای «الجنة المیامین» قلمداد می‌کنیم.

واکنش چهره‌های ضد نظام

شهادت مظلومانه سردار سلیمانی جمع زیادی از ایرانیان مقیم خارج را که حتی برخی از آنان منسوب به دربار پهلوی بود یا در رسانه‌های معاند نظام مشغول کار و فعالیت هستند، برانگیخت؛ در اینجا واکنش سه تن از مشهورترین این چهره‌ها را مرور می‌کنیم.

سیدعطالله مهاجرانی: قاسم سلیمانی یک مکتب بود

سیدعطالله مهاجرانی وزیر اسبق ارشاد در دولت اصلاحات که هم‌اکنون در خارج از کشور به سر می‌برد در توییتر نوشت: سردار قاسم سلیمانی یک فرد نبود که با شهادت او راهش تمام شود، یک مکتب و مدرسه و سبک زندگی بود؛ مگر صنایع موشکی ایران با شهادت حسن طهرانی مقدم در 1395 متوقف شد؟ قاسم سلیمانی با شهادتش مثل موج‌های دریا و آتش در جنگل تکثیر می‌شود؛ شهادت چنین ظرفیتی داشته و دارد.

اردشیر زاهدی: قاسم سلیمانی سربازی دلاور برای وطن ما بود

اردشیر زاهدی داماد محمدرضا پهلوی و وزیر خارجه او در گفت‌وگو با تلویزیون فارسی بی بی سی موضع‌گیری تندی علیه آمریکا داشت و درباره شهید سلیمانی گفت: من تاکنون اظهارنظری در مورد وقایع اخیر نکرده بودم، اما الان می‌گویم قاسم سلیمانی شخصیتی بزرگ در معیارهای جهانی و سربازی دلاور برای وطن ما بود.

زاهدی تصریح کرد: نام او در رده بزرگترین نوابغ نظامی جهان ماندگار خواهد ماند؛ قاسم سلیمانی فرمانده شناخته‌شده در سطح ژنرال دوگل و مونتگمری و افسری شرافتمند و میهن‌پرست بود؛ او مهمان رسمی دولت عراق بود و ترور او قطعاً جنایت است.

وی خاطرنشان کرد: ترامپ دیوانه شده و اگر مدرکی علیه سلیمانی دارد، چرا منتشر نمی‌کند؛ بزرگترین تروریست دنیا خود آمریکا است؛ ایران برای من ایران 82 میلیونی است که برادران و خواهران خودم می‌دانم؛ کسانیکه امروز از خارجی پول می‌گیرند و می‌گویند بروید آنجا (ایران) بمب بیندازید، این‌ها کسانی‌اند که پستان مادرشان را گاز میگیرند.

مسعود بهنود: ترور قاسم سلیمانی در سرنوشت منطقه تاثیر می‌گذارد

مسعود بهنود روزنامه‌نگار باسابقه سال‌هاست با بی‌بی‌سی فارسی کار می‌کند؛ به‌مناسبت تشییع پیکر پاک سردار قاسم سلیمانی و همرزمانش نوشت: ترور قاسم سلیمانی، خواهید دید که در سرنوشت ایران و منطقه تاثیر بزرگ خواهد گذاشت؛ ترامپ زنگ تفریح تاریخ است اما در سرنوشت او هم اثر خواهد داشت.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها