امیر سرتیپ نامی خبر داد:

تشکیل معاونت امور بانوان در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به افتتاح باشگاه خبرنگاران دفاع مقدس گفت: همه‌ خبرنگاران عضو این باشگاه خواهند بود و برای آنان دوره های آموزشی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶ - 28September 2013

تشکیل معاونت امور بانوان در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ دکتر محمد حسن نامی، جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، در حاشیه همایش درسها و عبرتهای دوران دفاع مقدس، با بیان اینکه جنگ تحمیلی تکرار واقعه عاشورا بود، اظهار داشت: اگر حضرت زینب (س) فرهنگ جهاد و شهادت را منتقل نمیکرد واقعه عاشورا مهجور مانده بود، برای مهجوریت زدایی از دفاع مقدس هم باید فرهنگ جهاد و شهادت را به نسلهای بعد با زبان خودشان منتقل کرد.

وی افزود: در طول هشت سال جنگ تحمیلی بار سنگین جنگ و دفاع به دوش مردم بود، لذا بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس درصدد است با استفاده از ظرفیت همه گروهها و اقشار، فرهنگ جهاد و شهادت را منتقل کند، در همین راستا قرار است از ظرفیت مساجد، گروههای دانش آموزی، دانشجویی، اصناف و روحانیت بیش از گذشته برای انتقال این فرهنگ غنی استفاده شود.

امیر نامی با بیان این که برای انتقال فرهنگ جهاد و شهادت دو واحد درسی به دانشگاهها ارائه شده، ادامه داد: برای آموزش این دو واحد درسی نیز سه هزار استاد شناسایی و هزار و 600 نفر از این اساتید موفق به گذراندن دوره مورد نظر بنیاد شدند. از این ترم تحصیلی نیز هزار و 100 استاد، 170 هزار دانشجو را تحت آموزش قرار میدهند.

وی ادامه داد: همچنین بنیاد درصدد است برای دورههای متوسطه، ابتدایی و نیز کودکستانها برنامههایی این چنینی در نظر بگیرد تا فرهنگ غنی هشت سال دفاع مقدس به تمام نسل ها و همه سنین منتقل کند.

نامی با اشاره به برنامههای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس برای پزشکان و پیراپزشکان، اظهار کرد: 87 پزشک از سراسر کشور برای گذراندن دورههای آموزشی انتخاب شدند تا ابتکارات سال های دفاع مقدس از این طریق انتقال داده شود، زیرا در طول جنگ تحمیلی از تاکتیکها و روشهایی استفاده شد که در هیچ یک از دانشگاههای دنیا تدریس نشده بود. به عنوان مثال رساندن مجروحان از خط مقدم به بیمارستانهای صحرایی در سراسر دنیا به طور متوسط 2/5 ساعت به طول میانجامد اما در جنگ تحمیلی این کار دریک ساعت انجام شد که امری نادر است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، از تشکیل معاونت بانوان در این بنیاد خبر داد و گفت: با توجه به اینکه حقیقت نقش زنان در جنگ به طور کامل بیان نشده، بنیاد در صدد است نگاه ویژهای به این مقوله داشته و بخشهایی از فعالیت بانوان که در سالهای بعد از جنگ مغفول مانده را تبیین کند.

وی با اشاره به افتتاح باشگاه خبرنگاران دفاع مقدس اظهار کرد: همه خبرنگاران عضو این باشگاه خواهند بود و برای آنان دوره های آموزشی برگزار میشود. همچنین قرار است خبرنگاران در قالب کاروانهای راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام شده و فرهنگ جهاد و شهادت را در سراسر جامعه نشر دهند.

این مقام نظامی از توافق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با وزرات علوم تحقیقات و فناوری خبر داد و بیان کرد: قرار است چند رشته درسی مرتبط با هشت سال جنگ تحمیلی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد تاسیس شود، مانند رشته معارف و دفاع مقدس و نیز جغرافیای دفاع مقدس که البته در طول سالهای آتی رشته های جدیدی نیز به این رشتهها اضافه خواهند شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار