آخرین اخبار دفاع مقدس استان خراسان رضوی

برگزاری یادواره شهدای روستاهای "شهرستانک"، "شورگشت"، " ظاهرآباد" و 16 شهید محله علامه طباطبایی سبزوار از جمله مهمترین رویدادهای دفاع مقدس در خراسان رضوی است.
کد خبر: ۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵ - 28September 2013

آخرین اخبار دفاع مقدس استان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، خلاصه اخبار دفاع مقدس خراسان رضوی به شرح ذیل می باشد:

امام جمعه "بردسکن" در یادواره ۱۲شهید روستای ظاهرآباد:
زنده نگه داشتن یاد شهدا ادای وظیفه به رشادت های آنهاست
امام جمعه بردسکن در یادواره ۱۲شهید روستای ظاهرآباد گفت: زنده نگه داشتن یاد و نام شهیدان بهترین فرصت برای ادای وظیفه به رشادت های شهیدان است. حجت الاسلام «امینی» پنجشنبه گذشته در این مراسم افزود: تکریم خانواده های معظم شهیدان، آموختن سیره عملی شهیدان و حرکت در مسیر و مشی شهدا از جمله مهم ترین وظایف مردم و مسئولان در این برهه است. وی که خود اهل روستای ظاهرآباد و از رزمندگان دوران ۸سال دفاع مقدس است، با ذکر خاطراتی از شهیدان «رضانژاد» و «ساعدی» اظهار داشت: شهادت اوج افتخارات هر مسلمانی در برابر پروردگار است. امام جمعه بردسکن تأکید کرد: همه ما باید عظمت شهدا را درک کنیم.
 
یادواره شهدای روستای «نوچاه» با حضور مردم و مسئولان برگزار شد
اولین یادواره ۳شهید روستای «نوچاه» با حضور جمع زیادی از آزادگان و رزمندگان دوران دفاع مقدس و خانواده های شهدا در روستا برگزار شد. نماینده مردم شهرستان های طرقبه و چناران در مجلس در این مراسم گفت: در دوران دفاع مقدس جوانان ۲۰ساله با نیروی ایمان و معنویت خود بدون داشتن کمترین مهارت های نظامی و جنگی بزرگ ترین عملیات را برابر نیروهای سر تا پا مسلح دشمن انجام دادند. «محمد دهقانی» خاطرنشان کرد: دفاع مقدس الگویی تمام عیار برای همه جهانیان است و هنوز فرماندهان ما خار چشم دشمنان هستند و همه دشمنان به نیروی نظامی و قدرت ایران اذعان دارند.
 
پیاده روی خواهران بسیجی در بردسکن
در گرامیداشت هفته دفاع مقدس به همت حوزه مقاومت بسیج خواهران الزهرا (س) شهرستان بردسکن بیش از ۲۰۰نفر از خواهران بسیجی پایگاه های مقاومت بسیج حضرت مریم (س) و حضرت معصومه (س) این شهر مسیر ۲کیلومتری پایگاه های مقاومت خود تا مزار شهدای گمنام بردسکن را پیاده روی کردند. در پایان این مراسم پنج شنبه گذشته شرکت کنندگان بر سر مزار شهدای گمنام حضور پیدا کردند و با قرائت فاتحه و اهدای شاخه گل یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.
 
یادواره ۲۳شهید روستای «شورگشت» فیروزه برگزار شد
یادواره ۲۳شهید جان بر کف روستای «شورگشت» شهرستان فیروزه در مسجد جامع روستای شورگشت و با حضور مسئولان محلی و مردم و خانواده های شهدا و ایثارگران برگزار شد. مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فیروزه پنج شنبه گذشته به خبرنگار خراسان گفت: روستای شورگشت ۲۳شهید را تقدیم آرمان های امام خمینی (ره) و انقلاب کرده است. مهندس «رمضانی» افزود: در این یادواره برنامه های بسیار متنوع فرهنگی تدارک دیده شد.
 
یادواره ۱۶شهید در سبزوار برگزار شد
یادواره ۱۶شهید محله علامه طباطبایی سبزوار با حضور جمعی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران،روحانیون معزز، مسئولان و مردم در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) سبزوار برگزار شد. مسئول نمایندگی ولی فقیه در گروه پدافند غیرعامل ۴۷سلمان سبزوار پنج شنبه گذشته گفت: آن چه جنگ ۸ساله را با عنوان دفاع مقدس زیبا و جاودانه کرد حاشیه های بزرگ تر از متن بود که متن را تحت تاثیر قرار داد. حجت الاسلام «علیرضا باقری راد» افزود: عبادت ها و اشک های شبانه، صمیمیت، برادری، اخلاص، ایثار و فداکاری از جمله این موارد زیبا بود.
 
اولین یادواره شهدای روستای شهرستانک برگزار شد
اولین یادواره ۸شهید روستای شهرستانک به همت حوزه بسیج ثامن الائمه (ع) در مسجد ابوالفضلی روستا برگزار شد. این مراسم با استقبال خوب مردم شهیدپرور شهرستان و مسئولان مواجه شد.
 
برپایی نمایشگاه اسناد سجلی سرداران شهید در تربت جام
رئیس اداره ثبت احوال تربت جام از برپایی یک نمایشگاه از اسناد سجلی سرداران شهید شهرستان خبر داد. «غلام حسین قنبری» افزود: این نمایشگاه برای بازدیدعموم علاقه مندان به مدت یک هفته در اداره ثبت احوال شهرستان صبح و عصر دایر است.
 
ایستگاه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سبزوار برپا شد
همزمان با هفته دفاع مقدس ۳ایستگاه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یادبود شهدای دانش آموز در سبزوار برپا شد. به گزارش خبرنگار ما در این ایستگاه ها با استقرار چادر، پخش نواها و آهنگ های دفاع مقدس، برنامه ها و فعالیت هایی برای آشنایی جوانان با فرهنگ دفاع مقدس و حال و هوای حماسه آفرینی رزمندگان در ۸سال دفاع مقدس انجام می شود.
 
نظر شما
پربیننده ها