عراق سفرای آمریکا و انگلیس در بغداد را احضار کرد

سخنگوی وزارت خارجه عراق خبر داد که وزارت خارجه این کشور، در واکنش به تجاوز اخیر واشنگتن به مقر‌های الحشد الشعبی، سفرای آمریکا و انگلیس در بغداد را احضار کرده است.
کد خبر: ۳۸۷۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸ - 13March 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جنگنده‌های آمریکایی بامداد امروز (جمعه) فرودگاه در حال احداث کربلا و چندین مقر الحشد الشعبی در این استان و صلاح الدین و الانبار را بمباران کردند.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق در واکنش به این تجاور، تأکید کرد که وزیر خارجه این کشور نشستی را در واکنش به این تجاوزات برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، سخنگوی وزارت خارجه عراق خبر داد که وزارت خارجه این کشور، سفرای آمریکا و انگلیس در بغداد را احضار کرده است.

این تجاوز واکنش بسیاری را در میان سیاستمداران و احزاب عراق به همراه داشت و این اقدام خصمانه با موجی از محکومیت روبرو شده است.

دفتر اطلاع‌رسانی «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق در واکنش به این حملات تأکید کرد که چنین حملاتی، موجب تضعیف هدفمند حاکمیت عراق می‌شود.

در این بیانیه بدون نام بردن از آمریکا، آمده است: «ریاست‌جمهوری، بمباران چندین موضع در خاک عراق از جمله فرودگاه در دست ساخت کربلا از سوی طرف‌های خارجی را محکوم می‌کند. حملاتی که موجب شهادت و مجروحیت تعدادی از نیرو‌های امنیتی و غیرنظامیان شد».

در این بیانیه تأکید شد: «ریاست‌جمهوری این بمباران را نقض حاکمیت ملی می‌داند و تأکید دارد که بهبود وضعیت امنیتی با حمایت از دولت عراق برای انجام وظایف و افزایش قدرت خود جهت اعمال قانون و دفاع از حاکمیت و ممانعت از تبدیل شدن عراق به جنگ نیابتی امکان پذیر است.»

دفتر برهم صالح تأکید کرد که در صورت ادامه یافتن چنین حملاتی، عراق به هرج و مرج کشیده خواهد شد؛ به خصوص اینکه منابع امنیتی از تلاش عناصر داعش برای بازیابی قدرت خود خبر می‌دهند.

در پایان این بیانیه آمده است که جامعه بین‌المللی باید به حاکمیت عراق و تصمیماتش احترام گذاشته و از این کشور حمایت کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها