لاریجانی در پنجمین کنفرانس بین‌المللی "غزه نماد مقاومت":

اهانت به پیامبر اکرم(ص) به معنای جنگ با عقاید مسلمانان است/ تحقیر ملت‌ها آنها را وادار به مقابله به مثل می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی شما به پیامبر یک ملت توهین می‌کنید بدانید که با عقاید آن‌ها می‌جنگید و اگر آن‌ها انسان‌های با غیرتی باشند در مقابل شما ایستادگی می‌کنند.
کد خبر: ۳۸۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹ - 18January 2015

اهانت به پیامبر اکرم(ص) به معنای جنگ با عقاید مسلمانان است/ تحقیر ملت‌ها آنها را وادار به مقابله به مثل می‌کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در پنجمین کنفرانس بینالمللی غزه نماد مقاومت اظهار داشت: موضوع غزه و حوادثی که پیرامون مظلومیت مردم فلسطین جاری بوده است از جهاتی غمانگیز و از جهت دیگر بسیار حماسی است.

وی افزود: حوادث غزه از این جهت غمانگیز است که اسرائیل چند دهه با روشهای مختلف، فلسطین را تحت فشار چندجانبه قرار داده است؛ مخصوصاً در این شرایطی که فلسطین در هوای سرد قرار گرفته و بستن گذرگاهها باعث ایجاد مشکلات اقتصادی برای مردم این کشور شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمتر ملتی هستند که این مقدار مصائب را در طول دهههای مختلف تحمل کرده باشند، اما ملت فلسطین تسلیم فشارهای اسرائیل نشدهاند و جوانان این کشور سرمشق جوانان امروز دنیا هستند.

لاریجانی تصریح کرد: امروزه فشارها بر غزه و کل فلسطین فشار بیشتر شده است، تا شاید رژیم صهیونیستی بتواند از آشفتهبازار بهوجود آمده بیشترین بهره را ببرد، و تسلطش بر فلسطین و غزه نسبت به گذشته افزایش یابد.

رییس قوه مقننه در ادامه، با اشاره به توهینهایی که علیه مقدسات اسلامی صورت میگیرد، بیان داشت: توهینهایی به مقدسات مسلمانان و فلسطین صورت میگیرد برای این است که همین مختصر سرزمینی که در اختیار فلسطینیان است از دست آنان خارج کنند، و طرح تصرف مسجدالقصی توسط رژیم صهیونیستی ننگآورترین موضوعی است که امروز مطرح میشود.

لاریجانی به رفتار هماهنگ غربیها در فشار آوردن به مسلمانان نیز اشاره و تصریح کرد: رفتاری که بهصورت هماهنگ از سوی غرب برای فشار آوردن به مسلمانان میبینیم ازجمله اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) انجام شد رفتاری سخیف است، اما آنها نمیدانند که اینگونه رفتارها باعث خواهد شد که مسلمانان و مردم فلسطین در مقابلشان عرض اندام کرده و ایستادگی کنند و در پس این فشارها نصرت بزرگی برای مسلمانان وجود دارد؛ چرا که خداوند در قرآن فرموده است که اگر مسلمانی در فشارهایی که به او وارد شود صبر کند قطعا نصرت و پیروزی از آن او خواهد بود.

رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ظواهر اینگونه فشارها نشان میدهد غربیها به این نکته توجه نمیکنند که اگر کرامت و بزرگی ملتی را تحقیر کنند ملتها و امتها به سمت مقاومت بیشتر سوق پیدا خواهند کرد. غربیها طی دهه گذشته پدیده تروریسم را در منطقه عراق، سوریه و لبنان ایجاد کردند، اما یادشان رفته به این موضوع توجه کنند که اگر ملتی را تحقیر کنند و کشوری را به اشغال خود درآوردند راهی جز مبارزه برای ملتها باقی نگذاشتهاند و ملتها با آنان مقابله به مثل خواهند کرد.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اهانت غرب به پیامبر اکرم(ص) خطاب به غربیها گفت: وقتی شما به پیامبر یک ملت توهین میکنید بدانید که با سرتاسر عقاید آنها میجنگید و اگر آنها انسانهای با غیرتی باشند در مقابل شما ایستادگی میکنند.

وی در ادامه سخنان خود، به اشغالگریهای آمریکا و اعزام نیروهای امریکایی به افغانستان و عراق اشاره کرد و افزود: بررسی شرایط تاریخی این را نشان میدهد که آمریکا در سال 2001 به افغانستان حمله کرد، آن هم تنها برای دو عامل؛ نخست مبارزه با تروریسم و دیگر مبارزه با موادمخدر؛ اما بیش از یک دهه از این حمله میگذرد و حتی آمریکا در این دههها -با کمکهای نظامی و مالی به رژیم صهیونیستی- به لبنان و غزه نیز حمله کرد و در منطقه بحران آفرید؛ با این رفتارها و اقدامات اصولاً باید اقدامات آنها نتیجهبخش باشد؛ اما علیرغم پیاده کردن 140 هزار نیروی امریکایی در افغانستان، اقدامات تروریستی افزایش یافته است.

لاریجانی تصریح کرد: غربیها درک نکردهاند که وقتی کشوری را اشغال میکنند همه افراد جامعه را تحقیر، و همه افراد جامعه را دعوت به مقابله با خود کردهاند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به دولتهای غربی گفت: امروز اگر فشار را بر فلسطین افزایش میدهید بدانید که منطقه و فلسطینیان را برای مقابله و مقاومت سختتر کردهاید و این کجاندیشی غربیها را نتیجه بی اطلاعی آنها از شرایط منطقه میدانیم.

وی اظهار کرد: غرب مقابله ایران با خود را دیده است و این رفتارهایی که امروز علیه ایران انجام میدهد نشانگر رفتار نادرست غربیها است.

لاریجانی اضافه کرد: غرب میداند که ملت ایران یک دیکتاتور را سرنگون کرده و در جنگافروزی دشمنان علیه خود به پیروزی رسیده است؛ لذا اگر بخواهند بر فشارهای خود ایستادگی کنند باید بدانند که ملت ایران را برای مقابله با خود سرسختتر کردهاند.

وی ادامه داد: غرب امروز انرژی هستهای را بهانه کرده تا به وسیله تحریمها با ایران مقابله کند؛ اما آیا نتیجه گرفته است؟ این ناکامیهای پی در پی آیا این سوال را برای غربیها به وجود نیاورده است که علت ناکامی هایشان چیست؟ شاید مستشاران آمریکایی اطلاعات غلط به آمریکا میدهند و به ضرر خواستههای آنان حرکت میکنند!

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه پس از مقاومت چند دههای، امروزه در منطقه نوعی بیداری را مشاهده کردهایم، عنوان کرد: ما جوانان تحصیلکرده داریم و از آرمانهای آن دفاع میکنیم. امیدواریم ملت فلسطین با آن جوانان خود سرافرازتر از گذشته زندگی کنند و در مقاومتهای خود پیروز شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار