نماینده ولی فقیه در سپاه در بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس:

پیشتازی در عرصه رسانه مستلزم سرعت، دقت و کیفیت است

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تأکید بر این‌که خبرگزاری دفاع مقدس برای رسیدن به موفقیت باید رویکرد حقیقی و واقعی داشته باشد، خاطر نشان کرد: برای موفقیت باید از اقدامات ژورنالیستی وکاسب کارانه پرهیز کرد.
کد خبر: ۳۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۸ - 28September 2013

پیشتازی در عرصه رسانه مستلزم سرعت، دقت و کیفیت است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در آخرین روز از هفته دفاع مقدس ضمن بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس و افتتاح باشگاه خبرنگاران دفاع مقدس که تعدادی از مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس نیز حضور داشتند، صداقت، امانتداری، استقلال، حفظ اصول و ارزشها را مبنای کار خبرگزاری دفاع مقدس دانست و افزود: بنده معتقدم جامعه ما به سرعت به دنبال ارزشها، صداقتها و امانتداریهاست.

امانتداری، صداقت و استقلال ضرورت کاررسانه ای است

نماینده ولی فقیه در سپاه، اهداف خبرگزاری دفاع مقدس را مقدس دانست و با بیان اینکه در چنین کاری که هدف مقدس است، وسیله هم باید مقدس باشد، گفت: وقتی هدف مقدس است حق ندارید با هر وسیلهای به این هدف برسید، بلکه باید هدف مقدس را با وسیله مقدس ارائه کنید.
 
وی افزود: وسیله کار شما نوشتن، گفتن، انتشار و ارائه تصویر است که اینجا هم امانتداری، صداقت، استقلال و حفظ اصول لازم است و اینجا، جای میدان داری نیست.
 
نماینده ولی فقیه سپاه با توصیه به اینکه تمام توانتان معطوف به قله باشد، ابراز کرد: به این توجه کنید که رهبر معظم انقلاب چه میفرمایند و چه میخواهند و به چه سمتی هدایت میکنند و به آن سمت حرکت کنید.
 
هنوز درباره امام(ره) رمانی ننوشته اند که جوان با میل و رغبت بخواند!

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره ضعف ادبیات داستانی و رمانی در حوزه معرفی بزرگان کشور اظهار داشت: آقا می فرمودند آنقدر زندگینامه گاندی  را زیبا نوشتند که من دوبار خواندم اما در مورد حضرت امام خمینی(ره) ندیدم رمانی نوشته باشند که یک جوان با میل و رغبت این کتاب را بخواند.
 
وی با تأکید بر تأثیر بالای استفاده از تکنیکهای هنری در افزایش جاذبه خبرگزاری دفاع مقدس، و با بیان اینکه دفاع مقدس یک مجموعه معادنی در ابعاد مختلف است که نیاز به استخراج دارد، بیان کرد: ما تکلیف داریم که گنجینه دفاع مقدس را استخراج و به مواد قابل استفاده در جامعه تبدیل کنیم که تا کنون امکانات، انگیزه قوی و فرصتهای کافی برای استخراج این منابع بسیار گسترده و فراگیر فراهم نبود.
 
بعد از 25 سال که از جنگ گذشته هنوز موزه دفاع مقدس نداریم

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با ابراز تأسف از عدم راه اندازی و شکل گیری موزه دفاع مقدس و بابیان اینکه ما الان 25 سال از جنگ فاصله گرفته ایم ولی هنوز این موزه شکل نگرفته است، گفت:  احداث موزه دفاع مقدس امر لازم و مهمی است که تاکنون تنها یک باغ موزه در تهران ساخته شدهاست، که خوب است ولی این کافی نیست.
 
وی با اشاره به ایجاد سازمان هنر و ادبیات دفاع مقدس و سازمان سینمایی و سازمانهایی از این دست در بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس، اظهار داشت: بنده با همه وجود درک میکنم این کارها هر کدام دریچهای برای انتقال فرهنگ و گنجینه الهی به جامعه است و ابزار هنر، فیلم، سینما و سریالهای صداو سیما ابزارهایی قوی برای انتقال ارزشها هستند.
 
حجت الاسلام والمسلمین با بیان اینکه مشکل ما در فیلمنامه نویسی است، تأکید کرد: باید فیلمنامههایی پرجاذبه نوشته شود که هم بتواند مردم را به سمت هنر و سینما بکشاند و هم از بار ارزشی لازم برخوردار و عاری از لهو و لعب و لودگی باشد.
 
وی لازمه تحقق این برنامهها را اراده و همت والا دانست و با بیان اینکه آغاز این کارها به  تفکر و راهبر د نیاز دارد و باید در این راستا استراتژیها تعیین شود، ابراز داشت: امکانات برای مرحله بعد است و من بسیار امیدوارم که این حرکتهای نو در سازمان سینمایی یا بخشهای دیگر نویدهایی است که اگر ارادهای قوی پشت آن باشد، به تدریج جامعه عمل پوشانده خواهد شد.
 
وی در بیان ضرورت ایجاد خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: یک رسانه مستقلی لازم بود که افرادی با این رسالت و تخصص و گرایش رسانهای گردهم آیند و در این عرصه فعالیت داشته باشند که این هم با تأخیر انجام گرفتهاست و 10 سال قبل باید چنین کاری انجام میشد.
 
پیشتازی در عرصه رسانه مستلزم سرعت، دقت و کیفیت است

نماینده ولی فقیه در سپاه با ابراز رضایت از عملکرد دستاندرکاران این خبرگزاری در مدت کوتاه راهاندازی، و با تأکید بر اینکه باید تلاش بیشتری انجام داد تا این خبرگزاری بتواند جایگاهش را پیدا کند، خاطر نشان کرد: قطعاً موفقیت درعرصه رقابت، نیازمند استفاده از تکنیکهای مختلف، ادبیات بسیار زیبا و هنرمندانه است.
 
وی افزود: رقابت در رسانه های جمعی، عرصه رقابت تنگاتنگ است و هر کس بتواند بیشتر هنرنمایی کند و از عمق، سرعت، کیفیت و دقت لازم برخوردار باشد، میتواند پیشتاز باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تأکید بر ضرورت همکاری نیروهای مسلح با این خبرگزاری ابراز داشت: این خبرگزاری ظرفیتهای متفاوتی دارد که باید افراد زیادی که هنوز ناشناختهاند و حرفهای زیادی برای گفتن دارند،  شناسایی شده و خاطرات آنها مورد استفاده قرارگیرد.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه خاطرات را نه در طول هفته دفاع مقدس بلکه در طول سال پیگیری و گنجینه مطالب خود را تکمیل کنید، اظهار کرد: جانباز شیمیایی ممکن است ده سال یا کمتر دیگر در میان ما نباشد، افرادی هستند که سنشان خیلی بالاست و ممکن است چند سال دیگر امکان ثبت خاطراتشان نباشد و رویدادها و ناگفتههای بسیاری در یادشان باشد که کوتاهی در ثبت این موارد جبران ناپذیر است.
 
موفقیت شما مستلزم همکاری فرماندهان و نیروهای مسلح است

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی انعکاس کامل اخبار و پوشش جامع توانمندی های نیروهای مسلح را از دیگر ظرفیتهای خبرگزاری دفاع مقدس دانست و با بیان اینکه موفقیت در این حوزه، نیاز به توجه نیروهای مسلح به این مجموعه دارد، افزود: بخش عمده موفقیت شما بستگی به همکاری موثر این دستگاهها دارد و لازم است فرماندهان با خبرگزاری دفاع مقدس تعامل کافی را داشته باشند و این مهم مستلزم همکاری نزدیک  بین نیروهای نظامی و خبرگزاری است.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان گفت: من به همه فرماندهان و فرزندان عزیزم در سپاه و بسیج توصیه می کنم همکاری همه جانبه ای را با خبرگزاری دفاع مقدس داشته باشند.
نظر شما
پربیننده ها