نامه‌های آسمانی شهدای البرز (۱)

مرا مورد عفو قرار دهید، زیرا رضایت والدین در درجه اول قرار دارد

شهید پرویز اسکندری در وصیت نامه‌اش می‌گوید: امیدوارم مرا ببخشید و اگر در طول دوران عمر موجبات ناراحتی شما را فراهم آورده ام مورد عفو قرار دهید؛ زیرا رضایت والدین در درجه اول قرار دارد.
کد خبر: ۳۸۸۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰ - 20March 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، شهید دانشجو «پرویز اسکندری» در آخرین نامه اش خطاب به خانواده اش چنین می گوید:

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

پدر عزیز و گرامی، از زحمات شما در تربیت و راهنمايیم در خط اسلام و قرآن تشکر می کنم؛ هر چند که از عهده من خارج است و در این دنیا نتوانستم زحماتتان را جبران كنم؛ ولی امیدوارم مرا ببخشید و اگر در طول دوران عمر موجبات ناراحتی شما را فراهم آورده ام مورد عفو قرار دهید؛ زیرا رضایت والدین در درجه اول قرار دارد. شما زحمات فراوانی کشیدید که من ادامه تحصیل دهم و امیدوارم که خداوند شما را سلامت و مورد رحمت خود قراردهد.

سلام بر تو ای مادر، روح والا و عصاره پاک وجود تو در رگ و خون من است و در خاک مقدس جبهه جاری می شود و با خاک پاک جبهه در می آمیزد، خدا را شكر که پدر و مادرم را از مؤمنین قرار داد تا به من آموختند که راضی به رضای الله باشم و اسلام و قرآن را بر جان خود افضل بدانم.

ای مادر، به وجودت افتخار کرده و در آخرت نیز سربلند خواهی بود؛ زیرا که گرسنگی مرا همراه با اشکی که در مجالس سوگواری اهل بیت از دیدگانت جاری بود، برطرف کرده ای و تو ای مادر که معلم قرآن و اخلاق فرزندان خود در محیط خانه و هم در بیرون از خانه بوده ای و به موعظه می پردازی، ان شاالله که خداوند از شما راضی باشد و به پاس زحماتت اجر عظیمی را به شما عطا كند و ای مادر اگر موجب رنجش خاطرت شده ام امیدوارم مرا ببخشی. ان شاالله.

و شما ای برادران و خواهران عزیـزم، به وجود شما افتخـار مـی کنم؛ زیرا که هر کدام از شما به اندازه خودتان نقش مؤثری در انقلاب اسلامی مان داشته اید و همواره در راه اسلام کوشا بوده اید و اینک مشوق من در رفتن به جبهه می باشيد. از شما می خواهم که فرزندان تان را متعهد به اسلام تربیت کنید که خود را در برابر پیشبرد اهداف اسلامی مسئول بدانند.

و اما تو یگانه خواهرم که در مکتب حضرت  زهرا (س) و زینب کبری (س) درس آموخته ای، همواره با حجاب خود مشت محکمی بر دهان بی حجاب ها بزن و فرزندان صالح تربیت کن. از امید هم می خواهم که درس هایش را به خوبی بخواند؛ زیرا که استقلال کشورمان در گرو درس خواندن بچه های مسلمان و متعهد می باشد.

خانواده عزیزم، از شما می خواهم که نمازهای تان را با نشاط بخوانید و زیاد قرآن بخوانید که حافظه را زیاد می کند و شما را بی نیاز می کند و آن چه باعث سعادت شماست، همين قرآن است و کفاره گناهان خود را با قرآن خواندن بدهید و سعی كنيد عبادات تان عاشقانه باشد و از خدا بخواهید که آفات عبادت را از شما دور سازد.

در پایان، بيان می كنم که از لحاظ مادی، به هیچ کسی بدهکاری ندارم و تنها از شما می خواهم که برای احتیاط اگر توانستید مقداری برایم نماز بخوانید و روزه بگیرید و از مادر می خواهم که وکیل من در ادای نذوراتم باشد. از تمامی فامیل و آشنایان که حقی بر گردن من دارند، حلالیت می طلبم.

خدایا، خدایا، تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

از عمــر ما بـکاه و بر عمـــر رهبــــر افزای

 

* زندگی نامه:

نام شهید: پرویز اسکندری (دانشجو)

تاریخ تولد: 16 تیر ماه 1343

تاریخ شهادت: 5 بهمن ماه 1365

نوع عضویت: بسیجی

محل شهادت: شهر آبادان

محل مزار: گلزار شهدای کلاک (کرج)

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار