در پیام انجمن سینماگران بین‌المللی آمده است؛

تاثیر کرونا بر 120 هزار شغل در صنعت سرگرمی

تخمین زده شده که بر اثر شیوع بیماری کرونا حداقل ۱۲۰ هزار شغل در صنعت سرگرمی از بین رفته است.
کد خبر: ۳۸۸۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴ - 19March 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، صنعت سرگرمی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در بسیاری از بخش‌ها تعطیل شده و با این کار حداقل ۱۲۰ هزار نفر کار خود را از دست داده‌اند.

این شمار حدود ۸۰ درصد از اعضای اتحادیه بین‌المللی کارمندان تئاتر (IATSE) را تشکیل می‌دهد.

رهبران انجمن صنفی سینماگران بین‌المللی نیز که حدود ۹ هزار عضو دارد در پیامی در این باره صحبت کرده اند.

در این پیام آمده است: اکنون یعنی وقتی شما این پیام را می‌خوانید شرایط با زمانی که ما این پیام را نوشته‌ایم، تغییر کرده است. ما داریم این بیانیه را می‌نویسیم تا به شما بگوییم که این لحظه تاریخی را درک می‌کنیم و صنعتی که شما و ما در آن کار می‌کنیم دارد به بقیه جهان و کارمندانش که شغل‌هایشان را از دست داده‌اند، می‌پیوندد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده: به گفته IATSE این بیماری همه‌گیر حدود ۱۲۰ هزار شغل را از بین برده است.

در این پیام آمده که گرچه اعضای این انجمن از زمان تعطیل شدن حقوق ۲ هفته بعد خود را نیز دریافت می‌کنند اما بعید است که بر اساس اطلاعات، این بحران در کوتاه مدت حل شود.

در ادامه پیام آمده است: این بحران شاید چند ماه ادامه داشته باشد، نه چند هفته و ما بیش از همه بر سلامت، منافع و ثبات اقتصادی همه اعضایمان متمرکز هستیم. سلامت و امنیت شما و خانواده‌های شما برای ما از هر چیز مهم‌تر است.

این پیام از اعضا خواسته است تا در برابر مشکلات حاضر تاب بیاورند و افراد این صنعت چه فعال و چه بازنشسته بتوانند در این دوره که مشارکت‌های کاری کاهش یافته و محیط سرمایه‌گذاری نامشخص است، مقاومت کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها