شهادت لباسی برازنده بر تن پدر و پسر / «مهدی» هم شهید شد

«مهدی وریجی» فرزند شهید «رحیم وریجی» در مبارزه با کرونا و خدمت به بیماران کرونایی به شهدای خدمت پیوست.
کد خبر: ۳۸۸۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷ - 19March 2020

شهادت لباسی بر تن پدر و پسر / «مهدی» هم شهید شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، شهادت «مهدی وریجی» پزشک ساروی که در مبارزه با کرونا و خدمت به بیماران کرونایی به شهدای خدمت پیوست، ما را بر آن داشت تا زندگی‌نامه پدر شهیدش «رحیم وریجی» را مرور کنیم.

در نخستین یکم تیر 1330 در روستای «سقندیكلا» از توابع «كلیجانرستاق» ساری چشم به راه رسیدن كودكی بود با نام «رحیم». نوزادی، برخاسته از دامان زوج سختكوش چونان «نصرالله و فاطمه» كه با پیشه كشاورزی، روزگار می‌گذراندند. رحیم با پایان دوره ابتدایی در روستا، وارد مدرسه راهنمایی در ساری شد و در پایه سوّم همین مقطع، به دلیل عزیمت به جنگ، ترك تحصیل كرد.

«عظیم» از برادرش، اینگونه یاد می‌كند:

«علاقه خاصّی به قرآن داشت و به تلاوت آن می‌پرداخت. در خانه خودش مراسم دعای توسل، كمیل و ندبه تشكیل می‌داد و علاوه بر آن در برنامه‌های دینی بیرون هم شركت می‌كرد.»

و امّا روایت فصل دیگری از زندگی وی به بیان همسرش «فاطمه رفیعیان»:

«فردی متعهد و مقلّد به امام خمینی بود. به شدّت از طاغوت زمان متنفر بود و در فعالیت­های ضدّ طاغوت شركت داشت. بزرگترین آرزویش نیز برقراری پرچم اسلام در سراسر جهان و پیروزی انقلاب بود.»

از اوصاف اخلاقی رحیم، همین بس كه در مهربانی و دستگیری از دیگران زبانزد بود، به گونه ای كه اگر كسی مشكلی داشت، سعی می‌كرد در حلّ آن كمك­شان كند. حتّی برای كمك به آنهایی كه پیر بودند و از لحاظ اقتصادی گرفتاری داشتند، به یاری‌شان می‌شتافت.

وی در 1/1/1359 به عضویت سپاه درآمد و مدّتی بعد به جبهه غرب عزیمت كرد. از 9/8/1360 نیز به مدّت 3 ماه در جنوب به سَر برد.

عاقبت این شهید گرانقدر در 15 بهمن ماه سال 1362 در اثر سانحه تصادف مجروح و یك هفته بعد در بیمارستان تهران به درجه والای شهادت نائل آمد. سپس با وداع یادگارانش «حسین، مهدی، محمدجواد و محسن» در 17 بهمن ماه در گلزار شهدای «ملامجدالدین» ساری آرام گرفت.

قسمتی از وصیتنامه شهید «رحیم وریجی»:

به شما توصیه می‌کنم که پیرو ولایت فقیه و روحانیت متعهد باشید. در انجام فرائض دینی بخصوص نماز اول وقت بکوشید. به خواهرانم توصیه می‌کنم که حجاب خود را رعایت کنند که حجاب شما برتر از خون شهید است. در تربیت فرزندان خود شئونات اسلامی را در نظر بگیرید تا فرزندانی صالح پرورش دهید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار