امیر حاجیلو خبر داد؛

افتتاح استراحتگاه ۲۵۰ تخت‌خوابی غدیر ارومیه

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا گفت: استراحتگاه ٢۵٠ تختخوابی ورزشگاه شش هزار نفری غدیر ارومیه برای استراحت کادر درمان و بیماران کرونایی بهبود یافته توسط این قرارگاه افتتاح شد.
کد خبر: ۳۸۸۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰ - 21March 2020

افتتاح استراحتگاه ۲۵۰ تخت‌خوابی غدیر ارومیه

به گزارش دفاع‌پرس از ارومیه، امیرسرتیپ «علی حاجیلو»، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب اظهار داشت: امروز در ادامه رزمایش لبیک یا امام خامنه‌ای، استراحتگاه ٢۵٠ تختخوابی ورزشگاه شش هزار نفری غدیر ارومیه برای استراحت کادر درمان و بیماران کرونایی بهبود یافته افتتاح شد.

وی عنوان کرد: رزمایش لبیک یا امام خامنه‌ای در آغازین روز سال ۹۹ در ادامه رزمایش بیولوژیک مقابله با بیماری کرونا قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش در ارومیه اجرا شد، گفت: با توجه به ابلاغ فرامین رهبری مبنی بر بسیج تمام تجهیزات و نیروی انسانی نیروهای نظامی برای پشتیبانی از گروه بهداشت و درمان این رزمایش از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا ریشه‌کنی کرونا ادامه دارد.

امیرسرتیپ علی حاجیلو افزود: یگان‌های ترکیبی و نوین و بهداشت درمان قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا در اقصی نقاط استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان و کردستان پس از استقرار در معابر اصلی این استان‌ها چند ماموریت از جمله کنترل مسافران ورودی و خروجی و تب‌سنجی مسافران و ضدعفونی معابر را برعهده خواهند داشت و یک تونل رفع آلودگی در معابر ورودی شهرها تدارک دیده شده است که با رعایت فاصله مناسب اقدام به ضدعفونی خودروها می‌کند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا ادامه داد: این قرارگاه همچنین با کمک نیروهای دولتی و گروه‌های مردم‌نهاد اقدام به برپایی ایستگاه‌های عربالگری در سطح شهرها و پایش با هدف‌گذاری ویژه در روستاها و اماکن کم‌برخوردار یک غربالگری عمومی در راستای مقابله با بیماری کرونا را انجام خواهد داد.

وی با اشاره به دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در دفاع مقدس زمانی که آژیر خطر که به صدا درمی‌آمد مردم به اماکن امن پناه می بردند امروز نیز این آژیر با حضور یگان‌های جنگ نوین در کشور آغاز شده که معنی آن این است که در خانه بمانید.

امیر سرتیپ دوم حاجیلو با بیان اینکه دو نوع جنگ وجود دارد، خاطرنشان کرد: یک نوع آن همان جنگ نظامی و متعارف مانند جنگ فیزیکی و دفاع مقدس بوده و نوع دوم جنگ غیرمتعارف است که جنگ بیولوژیک از این بوده و در حال حاضر نیز بیماری کرونا همان تهدید بیولوژیک است که باید مردم این را جنگ را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته مردم در مواجهه با بیماری کرونا سردرگم شده و به فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها هجوم بردند، گفت: اما در ایران مردم با ارامش با این موضوع برخورد کردند و این نشان از درک بالای مردم ایران حکایت دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها