بنیامین نتانیاهو:

کرونا در اسرائیل جان ده‌ها هزار نفر را خواهد گرفت

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد که ویروس کرونا در اراضی اشغالی فلسطین احتمالا منجر به فوت ده‌ها هزار نفر می‌شود.
کد خبر: ۳۸۸۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸ - 22March 2020
کرونا در اسرائیل جان ده‌ها هزار نفر را خواهد گرفتبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم با اشاره به اینکه بحران کرونا بشریت را تهدید می‌کند، اظهار داشت: ویروس کرونا در اراضی اشغالی احتمالاً منجر به فوت ده‌ها هزار نفر می‌شود و هیچکس نمی‌داند کار به کجا خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت این رژیم احتمالاً در مرحله آتی روزانه ۲۰ هزار تست کرونا انجام می‌دهد، مدعی شد اسرائیل به نسبت دیگر مناطق جهان در وضعیت بهتری به سر می‌برد، زیرا مرز‌های خود را بسته است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: احتمالاً در مرحله آتی نسبت فوتی‌ها در میان مبتلایان به کرونا حدود ۲ تا ۴ درصد خواهد بود.
نتانیاهو همچنین در مصاحبه دیگری با شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: حزب لیکود به توافقی برای ائتلاف با ائتلاف «آبی-سفید» دست یافته، اما هنوز این توافق امضا نشده است.
وی در ادامه تاکید کرد که با تعطیلی کنیست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و انتخاب رئیس جدیدی برای آن مخالف است و اگر ائتلاف «آبی-سفید» بر این مساله پافشاری کند، مذاکرات را متوقف می‌کند.
نتانیاهو در این مصاحبه تاکید کرد که بر اساس توافق به دست آمده با بنی گانتز، رهبر حزب آبی-سفید درباره پست نخست‌وزیری، درباره تشکیل یک کابینه به مدت سه سال توافق شده است.
طبق این توافق قرار است نتانیاهو به مدت یک سال و نیم نخست‌وزیر باقی بماند سپس گانتز برای مدت زمان مشابهی به جای او قرار بگیرد. او تعهد داده است پست نخست وزیری را در تاریخی که با آبی-سفید توافق خواهد کرد و احتمالاً سپتامبر ۲۰۲۱ خواهد بود، تحویل بدهد.
به گفته نتانیاهو، توافق شد وزارت دارایی برای ائتلاف آبی-سفید حفظ شده و وزیر دادگستری با توافق تعیین شده و یا به شکل تناوبی میان وزیر و معاون او در گردش باشد؛ همچنین تعداد کرسی‌های این دو حزب بزرگ نیز همان تعداد کرسی‌های قبلی است و آن دو ریاست کمیته‌های کنست را به صورت مشترک بر عهده خواهند داشت.
همچنین نتانیاهو درباره قصدش برای اجرای توافق با گانتز گفت: در تاریخ توافق شده پُست خود را تحویل خواهم داد و هیچ فریب و بازی در کار نخواهد بود.
وی درباره به تاخیر افتادن جلسه محاکمه‌اش گفت: دادگاه‌ها به صورت مستقل فعالیت دارند و من دقیقاً کاری را که دستگاه قضایی دستور دهد، انجام خواهم داد. محاکمه انجام خواهد شد و من در جلسه دادگاه حضور خواهم یافت و به این ترتیب تمامی ادعا‌های مطرح شده علیه خود را به آسانی کنار خواهم زد.
همچنین نتانیاهو تعهد داد با بازنشستگی روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی در سال آتی، برای این پست کاندید نشود.
انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار