فرمانده گردان امام سجاد (ع) تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم (ع) مطرح کرد؛

شهادت بیش از یک سوم نیرو‌های گردان امام سجاد (ع) در عملیات والفجر ۱۰

حاج محمد کیانی فرمانده گردان امام سجاد (ع) تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری گفت: در عملیات والفجر ۱۰ تنها از گردان امام سجاد (ع) ۹۰ نفر شهید شدند که تقریبا یک سوم این گردان از بین رفت و از بین سه گردان تیپ۴۴ قمربنی هاشم (ع) مجموعا نزدیک به ۲۰۰ نفر در این عملیات به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۳۸۹۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴ - 24March 2020

حاج محمد کیانی در گفتگو با خبرنگار دفاع‌پرس در شهرکرد، با اشاره به عملیات غرورآفرین والفجر ۱۰ اظهار داشت: تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم(ع) با  توجه به اینکه بتازگی از جبهه جنوب به غرب منتقل شده بود و بسیاری از افراد مهم کادر ما از جمله سردار شهید ایرج آقا‌بزرگی را در عملیات کربلای پنج از دست داده بودیم و تیپ به تازگی تفکیک شده بود، وضعیت خوبی نداشت؛ عملیات والفجر۱۰ را برای ما عملیات سختی کرده بود.

فرمانده و پیشکسوت دفاع مقدس در ادامه با بیان این که محور تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم(ع) در این عملیات دارای سه گردان امام سجاد(ع)، یا‌زهرا(س) و حضرت امیر(ع) بود افزود: تیپ۴۴ قمر بنی هاشم(ع) در این عملیات وظیفه‌اش که آزادسازی ارتفاعات شاخ سومر بود را به خوبی انجام داد و این ارتفاعات در ساعاتی به تصرف رزمندگان اسلام درآمد اما چون جناح چپ ما نتوانست ارتفاعات شاخ شمیران را که مسلط به ما بود تصرف کند، با روشن شدن هوا دشمن بر ما مشرف و دوباره این ارتفاع سقوط کرد.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا درست گفتند که بیش از صد شهید استان طی یک الی دو ساعت در این عملیات به شهادت رسیده اند؟» با تایید این مطلب تصریح کرد: تنها از گردان امام سجاد(ع) ۹۰ نفر شهید شدند که تقریبا یک سوم این گردان از بین رفت و از بین سه گردان تیپ ۴۴ مجموعا نزدیک به ۲۰۰ نفر در این عملیات  به شهادت رسیدند.

حاج محمد کیانی بیان کرد: یکی از دردناک‌ترین و تلخ‌ترین لحظات این عملیات برای من آخرین دیدار‌م با فرمانده گردان یا زهرا(س) بود. من و سردار شهید «غلامرضا کاووسی» در روز عملیات، زودتر رفتیم تا گردان ها برسند، لحظه‌ای در جایی توقف کردیم تا فریضه نماز مغرب و عشا را به جای آوریم، به محض آن که سلام نماز مغرب را دادیم ماشین بلندگو داری نزدیک ما شد و اعلام کرد: اذان مغرب به افق ایلام؛ شهید کاووسی زمانی که این را شنید رو کرد به من و گفت:«کیانی آفتاب هم امشب نمی‌خواهد غروب کند ... »، دوباره نماز را خواندیم و شهید از من خداحافظی کرد و رفت. ساعت ۱۲:۳۰ شب بود که بیسیم ایشان از صدا افتاد و متوجه شدم  به شهادت رسیده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در عملیات والفجر ۱۰ آتش دشمن آن‌چنان زیاد بود که حتی نتوانستیم جنازه شهدا را برگردانیم تا اینکه در ۲۳ فروردین ماه ارتفاعات شاخ شمیران آزاد شد و ما  پیکر مطهر شهدا را به عقب منتقل کردیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها