حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای تاکید کرد؛

ضرورت توجه به افزایش صادرات غیرنفتی/ آمادگی برای تشکیل کارگروه مشترک با «صمت» و «گمرک»

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اینکه برای آنکه شعار امسال تحقق پیدا کند نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه‌ها هستیم گفت: باید امسال به افزایش صادرات غیرنفتی توجه جدی شود.
کد خبر: ۳۸۹۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵ - 24March 2020

ضرورت توجه به افزایش صادرات غیرنفتی/ آمادگی برای تشکیل کارگروه مشترک با «صمت» و «گمرک»به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «غلامحسین محسنی اژه‌ای» معاون اول قوه قضاییه در جلسه معاونان قوه قضائیه با حجت‌الاسلام رئیسی اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا یک سری وقفه در انجام برخی از کار‌ها پیش آمده و باید این وقفه را هر چه سریعتر رفع کنیم.

وی افزود: برای رفع این وقفه و همچنین برای تحقق شعار سال نیاز به همکاری همه جانبه تری داریم تا بدون گرفتاری و بدون نگرانی از مشکلات بتوانیم قدم‌های بلندتری را برداریم.

محسنی اژه‌ای گفت: امسال باید به موضوع صادرات غیرنفتی توجه بیشتری شود، زیرا خوشبختانه میزان نزولات جوی قابل قبول بوده است و مردم هم آماده کشاورزی هستند و می‌توان با این قدم‌ها هم نیاز داخلی کشور را برطرف کرده و هم به صادرات توجه کرده باشیم.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: چند دستگاه باید یک ارتباط بیشتری با یکدیگر داشته باشند ما در جهت نظارت و هدایت بانک مرکزی برای اینکه تسهیلات بانکی به سمت تولید و به سمت سرمایه گذاری صحیح برود آماده همکاری هستیم.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم در این خصوص که می‌تواند از قاچاق سازمان یافته و تسهیل صادرات موثر باشد مسئله نظارت وزارت صمت و گمرکات است که در این زمینه هم حاضریم از طریق سازمان بازرسی و دادگستری‌ها به این دو دستگاه کمک همه جانبه‌ای کنیم.

محسنی اژه‌ای افزود: می‌توانیم کارگروه‌های مشترکی ایجاد کنیم که موضوع تسهیل در امر صادرات غیرنتی را پیگیری کرده و بتوانیم موضوعات مرتبط با گمرکات را به صورت ویژه تری حل کنیم.

معاون اول قوه قضاییه گفت: در این کارگروه می‌توان نسبت به واردات آسان‌تر نیازمندی‌های اصلی کشور و صادرات غیرنفتی اقدام کرده و به این ترتیب از ورود کالای قاچاق هم جلوگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما از سوی دیگر نسبت به افرادی که با اقدامات غیرقانونی خود تلاش می‌کنند تا از جهش تولید باز بمانیم و اقداماتی خواهند داشت با جدیت برخورد کرده و دست این افراد مجرم را کوتاه خواهیم کرد.

محسنی اژه‌ای گفت: ان‌شاءالله با بسیج همه دادستان‌ها و دادگاه‌ها در این امر موفق‌تر از گذشته باشیم و معاونت پیشگیری از وقوع جرم ما رصد بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند و حتی از ظرفیت‌های مردمی برای شناسایی گلوگاه‌هایی که مانع از جهش تولید استفاده کنند.

معاون اول قوه قضاییه افزود: افراد فاسد و مفسدی که به خصوص در این شرایط همراهی می‌کنند با دشمن حتی ناخواسته باید علنی محاکمه کرده و به مردم بشناسانند.

وی تصریح کرد: تجربه ما نشان داده است که برگزاری دادگاه‌های علنی باعث شده بازدارندگی خوبی در ارتکاب جرائم پیش بیاید.

محسنی اژه‌ای بر حمایت از بخش خصوص سالم تأکید کرده و گفت: حتما باید از بخش خصوص بیشترین و بهترین استفاده را کرد و قوه قضاییه اقدامات خود را برای هماهنگی با بخش خصوص بیشتر خواهد کرد تا موانع سر راه بخش خصوص را از سر راه بردارد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار