یادداشت رحیم مخدومی؛

مردی که تمایل داشت در آسمان باشد

رحیم مخدومی که در حال نوشتن کتابی درباره شهید احمد مایلی است، معتقد است مایلی مردی است که در آسمان باشد و نمی‌خواست روی زمین بمیرد.
کد خبر: ۳۸۹۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ - 25March 2020

مردی که تمایل داشت در آسمان باشدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سردار شهید حاج احمد مایلی، معروف به حاج احمد متولد چهارم فروردین ۱۳۳۵ در محله امام زاده حسن (ع) تهران، فرمانده یگان ویژه هوایی صابرین و قرارگاه هوایی قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در ۱۹ مهر ۱۳۹۵ شب تاسوعا در ایرانشهر با درجه رفیع شهادت بازنشسته شد.

در حال حاضر رحیم مخدومی از نویسندگان دفاع مقدس در حال نگارش کتابی درباره زندگی این‌ شهید است که به بهانه روز چهارم فروردین، سالروز تولد شهید مایلی، مطلب کوتاهی درباره او نوشته است.

متن این‌ مطلب به شرح زیر است:

میل مایلی به زندگی آسمانی

چهارم فروردین/ محله امامزاده حسن.

تولد آن که نمی‌خواست در رخت خواب بمیرد.

نه فقط در رخت خواب، نمی‌خواست روی زمین بمیرد.

او در آسمان مرد.

و نمرد.!

مگر شهدا می‌میرند؟!

احمد مایلی تمایل داشت بیشتر عمر خود را در آسمان باشد.

برای همیشه در آسمان ماند.

رضا شاعری پژوهشگر هم یادداشت کوتاهی درباره شهید مایلی نوشته که متن آن در ادامه می‌آید:

‍ باذن‌الله...

تاسوعا در نقطه صفر مرزی.‌..

چهارسال است که آسمان ایرانشهر خاطره‌ای تلخ را مرور می‌کند. آن روزهایی که اشرار برای تاراج خاک سرزمین‌مان از جنوب شرق و غرب دندان‌ می‌ساییدند و حرم عمه سادات را نشانه رفته بودند، مردی با نبوغ نظامی و باریزی هوایی در نیروهای مسلح رخ نمایی می‌کرد.

فرمانده‌ای در قامت استاد خلبان، که زادگاهش موطن شهدا است و به برکت وجود چونانی، دارالشهدا، نگین انگشتری تهران نام گرفته‌ است.

چهارمین بهار است که چهارم فروردین آن دارالشهدای تهران در روز_میلاد حاج احمد مایلی او را در زیست دنیایی، کنار خود حس نمی‌کند و آسمان بهار، بدون درخشش چتربازی او، به زمستان پیوند می‌خورد...

اما من باور دارم وجوه اجتماعی و روحیات عرفانی و رسم ایثار و جوانمردی در جبهه معرفتِ امثال شهید مایلی‌ها در این‌سرزمین، نقش آفرین و اثر گذار بوده و هست...

بی‌شک این‌گوشه از تهران در هیچ‌مقطعی از تاریخ انقلاب بی‌اثر نبوده است و ایران با سربازان، شهدا، جانبازان و گمنامان این تکه از شهر، جان گرفته و جان بخشیده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها