یادداشت/ هوشنگ نوبخت

سبقت و سرعت غیرنظامی نیروهای مسلح برای خدمت به ملت

ایجاد قرارگاه های مختلف عملیاتی در حوزه بهداشت و درمان توسط نیروهای مسلح کشور که ذات شان تنها در امور نظامی است باعث شده که ایران اسلامی در یک آزمون سخت و ناشناخته، سربلند بیرن بیاید و همه دنیا شاهد رقابت و سبقت نیروها و یگان های مختلف کشور در عرصه خدمت به ملت باشند.
کد خبر: ۳۸۹۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸ - 25March 2020

سبقت و سرعت امید بخش نیروهای مسلح برای خدمت به ملت

گروه استان ها دفاع‌پرس‌ـ هوشنگ نوبخت؛ بی شک انتشار ویروس منحوس کرونا، چالش و معضل اول کشور و بلکه دنیا شده است. ویروسی که کشورهای جهان را به تکاپو انداخته است تا در یک جبهه ناشناخته و گمنام بیولوژیکی به مبارزه با بسیاری عوامل بپردازند تا امنیت، اقتدار و سلامت جوامع خود را حفظ کنند.

در این میان شرایط کشور عزیزمان ایران از چند لحاظ بسیار مورد توجه و اهمیت جهانی است. کشوری که بیش از 40 رسانه بین المللی دنیا در پی آنند تا کوچکترین حوادث و بحران های آن را آنگونه در بوق و کرنا کنند که خود می خواهند باید در چند جبهه به مبارزه با حوادث و چالش ها بپردازد.

البته از این واقعیت نباید بگذریم که وجود این ویروس عالمگیر باعث شده تا دولت ها، رهبران، پادشاهان و مدیران جهانی به یک چالش بزرگ دعوت شوند. جالش تدبیر برای اداره، کنترل و شکست فرآیندی که زین پس بارها برای سلامت مختلف جوامع بشری شاهد انتشار طبیعی و گاه غیرطبیعی و سیاسی آن خواهیم بود.

چالش بزرگی که رهبر معظم انقلاب برای اولین بار آنرا بیان و نسبت به آمادگی کشور برای مقابله با آن هشدار داد. هشداری که فراتر از یک ویروس و شکست آن بود. هشدار نسبت به رویکرد جدید استکبار و امپراطوری های ضدبشری که در آینده از آن به جای سلاح و موشک بهره خواهند برد تا به اهداف پلیدشان دست یابند.

بی شک در این هیاهوی آشفته جهانی، کشور عزیزمان ایران به واسطه برخورداری از تجربه گرانبهای دوران دفاع مقدس و همچنین داشتن نیروهای مسلح انقلابی و جهادی به تمام دنیا نشان داد که در زمینه عملیات های غیرنظامی و فعالیت های اجتماعی در حوزه های مختلف یک قدم از بسیاری کشورهای به اصطلاح پیشرفته و مدعی جلوتر و سرآمدتر است.

ایجاد قرارگاه های مختلف عملیاتی در حوزه بهداشت و درمان، تشکیل قرارگاه های رسانه ای و اطلاع رسانی، راه اندازی بیمارستان ها و فضاهای درمانی سیار و صحرایی و حضور همه جانبه در امر ضدعفونی اماکن و معابر و سرآمد همه اینها درخشش در تولید، ساخت و توزیع اقلام پزشکی مورد نیاز جامعه توسط نیروهای مسلح کشور که ذات شان تنها در امور نظامی است باعث شده که ایران اسلامی در یک آزمون سخت و ناشناخته، سربلند بیرن بیاید و همه دنیا شاهد رقابت و سبقت نیروها و یگان های مختلف کشور در عرصه خدمت به ملت باشند.

در همین راستا و چنانچه ملت عزیز ایران اسلامی مان با کمی همت و البته سختی بتوانند وظیفه و رسالت اجتماعی شان را در کنار دولت، جامعه فداکار پزشکی و نیروهای مقتدر مسلح به انجام برسانند و با خود قرنطینگی و در خانه ماندن زنجیره شیوع این ویروس را قطع کنند، ایران مقتدر بزودی و جلوتر از بسیاری کشورهای دنیا شاهد عبور از این بحران و چالش بزرگ خواهد بود.

همه به اقتدار و صلابت نیروهای مسلح کشورمان ایمان داریم و معتقدیم که با وحدت و همت عمومی شکل گرفته در کشور و فداکاری جامعه پزشکی و تدابیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به کشوری مبدل خواهیم شد که ضمن شکست کرونا در راه کمک به بسیاری کشورهای منطقه نیز پیشقدم خواهیم شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار