امیر سرتیپ جهانشاهی:

آمادگی برپایی مراکز بیمارستانی و نقاهتگاهی در هر نقطه‌ای از کشور را داریم

فرمانده جهادی پدافند زیستی نیروی زمینی ارتش گفت: در هر نقطه‌ای که استانداری‌ها و ستاد‌های بحران و دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کنند، آمادگی برپایی مراکز بیمارستانی و نقاهتگاهی را داریم.
کد خبر: ۳۸۹۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹ - 26March 2020

آمادگی برپایی مراکز بیمارستانی و نقاهتگاهی در هر نقطه‌ای از کشور را داریمبه گزارش گروه دفاعی و امنیتی دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ علی جهانشاهی معاون هماهنگ‌کننده و فرمانده جهادی پدافند زیستی نیروی زمینی ارتش در بازدید از مجتمع ۲ هزار تختخوابی بیمارستانی و نقاهتگاهی نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکید بر خدمات بیشتر و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، ارتش جمهوری اسلامی ایران سلسله رزمایش‌هایی را در سطح کشور پیش‌بینی کرده است.

وی در خصوص بخش‌های مختلف این رزمایش افزود: ایستگاه‌های کنترل و پایش در ورودی و خروجی شهرها، ضدعفونی خودرو‌ها و برپایی نقاهتگاه‌ها از جمله بخش‌های این رزمایش است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش در مورد نقاهتگاه‌ها ادامه داد: این مراکز برای بیمارانی است که در بیمارستان بستری شده و دوره درمان آن‌ها تمام شده، اما در دوره نهفته (کمون) بیماری هستند و باید در قرنطینه باشند، خدمات لازم را ارائه می‌دهد.

امیر سرتیپ جهانشاهی تصریح کرد: تا این لحظه در ۲۴ استان کشور بیش از ۷ هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی و نقاهتگاهی پیش‌بینی شده است؛ که ۵ هزار و ۴۰۰ تخت در داخل استان‌ها و ۲ هزار تخت در مجمتع بیمارستانی و نقاهتگاهی شهید دکتر هجرتی واقع در نمایشگاه بین‌المللی پیش‌بینی شده است.

وی گفت: مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاهی شهید هجرتی طی ۴۸ ساعت آماده بهره‌برداری شد و تمام امکانات لازم، اعم از تخت و تجهیزات پزشکی در این مجتمع پیش‌بینی شده است و تمام تجهیزات مورد تایید وزارت بهداشت و درمان و مسئولان پزشکی قرار گرفته و به گفته این کارشناسان تمامی آیتم‌های بیمارستانی و استاندار‌های مورد نیاز در این مرکز مورد توجه قرار گرفته است.

فرمانده جهادی پدافند زیستی نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: در کنار این مجتمع، بیمارستان صحرایی ۲۳ تختخوابی دارای بخش‌های آی‌سی‌یو، اتاق عمل، رادیولوژی به‌همراه کادر پزشکی و درمانی و پشتیبانی لازم در امر مشاوره و برنامه غذایی دایر است.

امیر سرتیپ جهانشاهی با اشاره به اینکه در ورودی و خروجی مراکز نقاهتگاهی ضدعفونی افراد و تب سنجی صورت می‌گیرد، افزود: آمبولانس‌های مورد نیاز، ماشین‌های همیار بیمار برای انتقال بیمار از بیمارستان و همچنین انتقال بیماران ترخیص شده از مراکز نقاهتگاهی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: ممکن است بیماری در این مرکز نقاهتگاهی بستری نشود، اما برپایی این مراکز الگویی برای کشور ما در زمان بحران است و هر سازمان و‌ نهادی که قصد احداث نقاهتگاه دارد، می‌تواند از مراکز نقاهتگاهی ارتش الگوبرداری کند، زیرا تمام استاندارد‌های لازم در این مراکز پیش‌بینی شده است.

فرمانده جهادی پدافند زیستی نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: ارتش همواره خود را فدای ملت می‌داند و امیدواریم در این بحران نیز بتوانیم کمک بزرگی به مردم بکنیم.

امیر سرتیپ جهانشاهی درباره ساخت نقاهتگاه در سایر استان‌های کشور گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که در هر نقطه‌ای که استانداری‌ها و ستاد‌های بحران استان و دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کنند، آمادگی برپایی مراکز بیمارستانی و نقاهتگاهی را داریم و می‌توانیم تا ۸ هزار تخت به ظرفیت موجود اضافه کنیم.

وی تاکید کرد: نیروی زمینی با ۲۸ بیمارستان منطقه‌ای و تمام بیمارستان‌های ارتش از جمله بیمارستان‌های هاجر و خانواده، بعثت و گلستان برای ارائه خدمات به بیماران کرونا پیش‌بینی شده است.

فرمانده جهادی پدافند زیستی نیروی زمینی ارتش یادآور شد: در بیش از ۳۰۰ نقطه در استان‌های مختلف کشور مراکز و ایستگاه‌های سرپایی برای پایش و غربالگری فعال است و افراد با مراجعه به این مراکز می‌توانند از سلامت و یا بیماری خود اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار