گزارش دفاع پرس از روایت زندگی سردار الله دادی که در سوریه به شهادت رسید

فرمانده‌ای باهوش و شجاع که با دعوت "قاسم سلیمانی" به نیروی قدس رفت/ همرزمی با چمران و علم الهدی +تصاویر

سردار "محمدعلی الله دادی" روز گذشته در حین بازدید از منطقه «قنیطره» سوریه مورد حمله بالگرد نظامی رژیم صهیونیستی قرار گرفت که بر اثر این جنایت این سردار دلاور همراه با تعدادی از اعضای حزب الله به شهادت‌ رسید.
کد خبر: ۳۸۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸ - 19January 2015

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار "محمدعلی الله دادی" در حین بازدید از منطقه «قنیطره» سوریه مورد حمله بالگرد نظامی رژیم صهیونیستی قرار گرفت که بر اثر این جنایت این سردار دلاور همراه با تعدادی از اعضای حزب الله به شهادت رسید.

این سردار شهید متولد سیرجان است. سال 1359 به اتفاق سردار شهید زندی نیا به جبهههای جنوب رفت و در کنار شهید حسین علم الهدی و شهدای دانشجو به مبارزه پرداخت.

پس از این حماسه و شهادت حسین علم الهدی در هویزه همراه با یکدیگر به دهلاویه رفتند و در جمع نیروهای شهید چمران به مبارزات چریکی پرداختند. این سرداران شهید همچنین در عملیات طریق القدس که منجر به آزادسازی سوسنگرد و بستان شد، حضور داشتند. وی در این عملیات فرمانده یگان خمپاره انداز بود.

پس از این شهید الله دادی به کرمان برمیگردد و در اعزام مجدد به گردان ادوات لشکر 41 ثارالله میرود. لشکری که فرماندهش سردار قاسم سلیمانی بود.

قبل از عملیات بدر در سال 63 فرمانده گردان ادوات لشکر ثارالله  شهید صادقی بود و جانشین او نیز سردار شهید زندی نیا. با شهادت سردار صادقی در این عملیات زندی نیا فرمانده گردان میشود و شهید الله دادی فرمانده یگان تطبیق آتش.

تطبیق آتش نیازمند بهترین و باهوشترین نیروها بود. نیروهایی که تخصص بسیار خوبی در مباحث ریاضی داشتند. تطبیق آتش یعنی زاویه را به خوبی بشناسی و آتش را به آن نقطه هدایت کنی. الله دادی فرمانده این یگان بود.

قبل از عملیات والفجر 8، شهید الله دادی مطرح میکند که نقشههای موجود از دوره پهلوی دوم از منطقه اشتباه است چون یک بلوک کم دارد و نیاز است مجدد نقشه برداری شود. به همین منظور از منطقه آبادان و فاو عراق دوباره نقشه برداری و عکس برداری میشود و پس از این کار مشخص میشود که حرف شهید الله دادی درست بوده است.

در عملیات کربلای 1 شهید الله دادی فرمانده گردان ادوات سبک میشود. گردان ادوات سبک شامل تیربارها و خمپارهاندازها و تجهیزات سبک است که نیروهای این گردان هنگام عملیات همراه با گردان پیاده وارد عمل میشوند. ویژگی شخصیتی نیروهای این گردان شجاعت و زبدگی بود.

4 دی سال 64 که عملیات کربلای 4 آغاز شد شهید الله دادی توانست وارد جزیره ام الرصاص شود اما با توقف عملیات به عقب برمیگردد. دو هفته بعد در عملیات کربلای 5 فرمانده تیپ ادوات یعنی شهید زندی نیا، دوست و همراه همیشگی این شهید بزرگوار در خط به شهادت میرسد. قاسم سلیمانی در اثنای عملیات از پشت بیسیم دستور میدهد که محمدعلی فرمانده تیپ رعد ادوات لشکر ثارالله شود.

او تا پایان جنگ با این سمت در میدان نبرد و جنگ باقی ماند.اوج اقتدار و نقش آفرینی این سردار بزرگوار در عملیات والفجر 10 در منطقهی مشرف به سلیمانیه عراق بود.

پس از پایان جنگ فرماندهی تیپ 38 ذوالفقار کرمان را بر عهده میگیرد. پس از آن به مدت 3 سال فرمانده تیپ رمضان لشکر 27 محمدرسول الله(ص) میشود. سپس به یزد میرود و فرماندهی سپاه الغدیر را بر عهده میگیرد تا اینکه چند سال پیش به دعوت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به نیروی قدس رفت تا در لبنان و سوریه به مبارزه با رژیم صهیونیستی بپردازد.

خاطرنشان میسازد در رابطه با سردار شهید زندی نیا چندی پیش گزارشی در این خبرگزاری منتشر شد که میتوانید از اینجا بخوانید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها