پارلمان عراق:

خروج نظامیان آمریکایی تأثیری بر توان نیرو‌های عراق نخواهد داشت

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تأکید کرد که خروج نظامیان آمریکایی از این کشور هرگز تأثیری بر توان نیرو‌های عراقی نخواهد داشت.
کد خبر: ۳۸۹۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱ - 26March 2020

خروج نظامیان آمریکایی تأثیری بر توان نیرو‌های عراق نخواهد داشتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد رضا» رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در واکنش به خروج نظامیان آمریکایی از این کشور تأکید کرد که خروج این نظامیان هرگز تأثیری بر توان نیرو‌های عراق ندارد.

رضا در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که «نیرو‌هایی که از عراق خارج شدند نقش چندانی نداشتند و لذا توان بازدارندگی نیرو‌های عراق خواه در مرز و یا در داخل کشور از خروج این نظامیان متأثر نخواهد شد».

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان همچنین گفت که «علت اصلی خروج نظامیان آمریکایی از برخی پایگاه‌ها، تصمیم پارلمان درباره ضرورت اخراج نیرو‌های بیگانه از کشور است».

وی گفت که در آینده شاهد خروج نیرو‌ها از دیگر پایگاه‌ها خواهیم بود، اما تا به الان خروج نیرو‌ها از دو پایگاه عین الأسد در الأنبار و حریر در أربیل تأیید نشده است و ممکن است خروج از این دو پایگاه به تعویق بیفتند.

پیشتر اسپوتنیک به نقل از یک منبع امنیتی عراق گزارش کرد که نیرو‌های (تروریست) آمریکایی که از سال‌ها پیش در پایگاه هوایی «القیاره» در جنوب موصل مرکز استان نینوی (در شمال عراق) مستقر بودند، خارج و به پایگاهی دیگر در عراق منتقل شدند.

بر اساس این گزارش، نیرو‌های آمریکایی از دیروز چهارشنبه کار انتقال تجهیزات لجستیک از پایگاه هوایی القیاره را آغاز کرده و فرماندهی آن را به «فرماندهی عملیات نینوی» واگذار کردند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار