سوء استفاده رژیم صهیونیستی از کرونا برای الحاق قدس به سرزمین‌های اشغالی

یک گزارش فلسطینی درباره بهره برداری رژیم صهیونیستی از شرایط شیوع کرونا برای ایجاد پروژه‌های شهرک سازی به منظور الحاق قدس به سرزمین‌های اشغالی هشدار داد.
کد خبر: ۳۸۹۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷ - 26March 2020

سوء استفاده رژیم صهیونیستی از کرونا برای الحاق قدس به سرزمین‌های اشغالیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، یک نهاد سازمان آزادی‌بخش فلسطین در گزارشی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از شرایط درگیری دنیا با ویروس کرونا برای اجرای پروژه‌های خود در جدا کردن قدس شرقی از دیگر اراضی اشغالی فلسطین در سال ۱۹۶۷ و متصل کردن شهرک غیرقانونی «معالیه ادومیم» به دیگر شهرک‌های صهیونیست نشین جنوب قدس استفاده می‌کند.

دفتر ملی دفاع از خاک و مقاومت در برابر شهرک سازی در گزارشی آورده است: «رژیم اشغالگر درصدد یکسره کردن سرنوشت قدس و جدا کردن آن از روستا‌ها و شهر‌های فلسطینی به خصوص در جنوب قدس است که در آنجا رژیم صهیونیستی شروع به ساخت یک دیوار بتنی به جای سیم‌های خاردار گرفته است تا در راستای ساخت دیوار حائل، منطقه الشیخ سعد را از روستای صور باهر در جنوب شهر اشغالی قدس جدا کند».

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، بخش بیش‌تر روستای صورباهر در داخل مرز‌های منطقه‌ای است که رژیم صهیونیستی به بخشی از خاک خود تبدیل کرده است با وجود اینکه ساکنان آنجا قریب به چهار هزار کیلومتر از اراضی آ، ب و ج را به موجب توافق اسلو میان طرف فلسطینی با اسرائیل در اختیار دارند، اما با این وجود تشکیلات خودگردان قدرت رسیدن به مناطق آ و ب در این روستا را ندارد.

ساخت دیوار مقدمه‌ای برای ایجاد خیابانی است که با عبور از جفعات هاماتوس، هار حوما به شهرک غیلو و سپس معادله آدومیم می‌رسد و از شهر قدس هم با کندن تونلی عبور می‌کند و از طریق آن شهرک‌های داخل دیوار حائل به شهرک‌های پشت دیوار متصل می‌شوند و این به معنای ترسیم جدید مرز‌ها بر اساس طرح معامله قرن آمریکا و در راستای یهودی سازی قدس است تا آن را پایتخت رژیم صهیونیستی قرار دهد و بدین ترتیب شهر قدس و محله‌ها و مکان‌های مقدس آن در معرض سلسله اقدامات تحریک آمیز مقامات اشغالگر قرار گرفته است.

این گزارش همچنین به هشدار نهاد‌های اسلامی و نهاد‌های قدس اشاره کرد که درباره سوء استفاده رژیم اشغالگر از شیوع کرونا برای تعرض به مسجد الاقصی و اعمال نقشه‌های یهودی سازی آن با تقسیم زمانی و مکانی آن است به خصوص که رژیم صهیونیستی نمازگزاران را در مقاطع مختلف از ورود به مسجد الاقصی منع می‌کند.

در این گزارش به اقدامات رژیم صهیونیستی در مصادره زمین‌های قدس و پیرامون آن به نفع شهرک سازی‌های این رژیم اشاره کرد و گفت که ده‌ها اصله درخت زیتون که در واد الربابه کاشته شده بود توسط اداره بوستان‌های ملی اسرائیل قطع شده است در هفته گذشته نیز رژیم صهیونیستی ده‌ها هکتار در وادی الربابه را برای تاسیس یک بوستان مصادره کرد.

در این گزارش به حملات شهرک نشینان طی روز‌های گذشته به درختان انگور و زیتون در منطقه بیت اسکاریا در شهرک غوض عصیون و شهرک‌های بروقین و کفر الدیک و قطع بالغ بر هزار و پانصد اصله از این درختان اشاره کرد.

حمله شهرک نشینان به خودرو‌ها و کامیون‌های فلسطینی در شهرک حواره در جنوب نابلس و حمله به کشاورزان در حین کار در مزارعشان، سرقت چارپایان روستائیان فلسطینی هم در مقطع اخیر افزایش یافته است.

در این گزارش بر ضرورت توقف تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها به خصوص در سایه شیوع ویروس کرونا تاکید شده است، چرا که مقامات رژیم اشغالگر ظرف ۲ هفته گذشته ۱۴ ساختمان فلسطینی را به بهانه نداشتن مجوز ساخت مصادره و تخریب کردند که با آوارگی قریب به ۳۰ نفرو خسارت خوردن ۶۰ نفر دیگر همراه شده است

از آغاز سال جاری میلادی ۴۷ ساختمان در قدس شرقی به دستور رژیم صهیونیستی تخریب شده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها