معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی:

هرگونه خروج از شهر‌ها در روز 13 فروردین ممنوع است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی گفت: هرگونه خروج از شهر‌ها در روز 13 فروردین ممنوع است و تفرج‌گاه‌ها و امکان تفریحی تعطیل خواهد بود.
کد خبر: ۳۸۹۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷ - 26March 2020

هرگونه خروج از شهر‌ها در روز 13 فروردین ممنوع استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، نشست ستاد استانی مقابله با کورونا ویروس در محل استانداری خراسان شمالی با حضور استاندار، معاون سیاسی و امنیتی استانداری، رئیس کل دادگستری، فرمانده نیروی انتظامی، فرمانده سپاه جوادالائمه و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی در استان تشکیل شد.

«ولی الله حیاتی» معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی امروز در این نشست اظهار داشت: ۳۶ اتحادیه خراسان شمالی تا ۱۵ فروردین تعطیل است و تمامی پاساژ‌ها و مراکز تجاری بزرگ در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها تا ۱۵ فروردین تعطیل خواهند بود.

وی توضیح داد: کسب و کارهایی که باید خدمات اجتماعی و عمومی ارائه کنند مانند سوپرمارکت‌ها و مراکز فروش مواد غذایی و مواد پروتئینی مختلف و مراکز فروش مایحتاج مورد نیاز مردم مانند دارو و لوازم بهداشتی در طول ۲۴ ساعت دایر خواهند بود‌.

حیاتی مطرح کرد: دانشگاه ها، مدارس، مراکز خرید و پاساژها، کافی نت ها، استخرها، باشگاه های ورزشی، موزه ها، سینماها، اقامت سراها و هتل ها تا پایان طرح فاصله گذاری اجتماعی تعطیل خواهد بود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی خاطر نشان کرد: مشاغلی مانند دفاتر پلیس+۱۰، دفاتر اسناد رسمی، صرافیها، بانک ها، فرودگاه ها نیز طبق دستورالعمل های بهداشتی و محدودیت های لازم ادامه فعالیت خواهند داشت.

وی با اشاره به آیین برگزاری تفریحات در ۱۳ فروردین بیان داشت: تمامی تدابیر لازم برای عدم برگزاری این آیین در خراسان شمالی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام می‌شود و هرگونه خروج از شهر‌ها در این روز ممنوع است و تفرج‌گاه‌ها و امکان تفریحی تعطیل خواهد بود.

«سید احمد هاشمی» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این جلسه درخصوص آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در خراسان شمالی اظهار کرد: تاکنون ۲۵۹ نفر در استان مبتلابه کرونا شناسایی‌شده اند که ۲۴ نفر از بیماران جان خود را ازدست‌داده‌اند.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های بجنورد ۱۳۲ نفر، شیروان ۲۱ نفر، فاروج ۱۰ نفر، مانه و سملقان ۱۶ نفر، جاجرم ۱۳ نفر، گرمه ۹ نفر، راز و جرگلان ۷ نفر و اسفراین ۵۱ نفر به‌طورقطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.

هاشمی با بیان اینکه تعداد آمار فوتی‌ها در این روز نسبت به روز قبل افزایش نداشته است، افزود: تاکنون ۱۶۳ نفر از مبتلایان به بیماری ویروس کرونا بهبود و از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها