دولت صنعا از آزادی ۱۴ اسیر خود خبر داد

یک مقام دولت صنعا خبر داد که طبق توافق با دولت مستعفی منصور هادی، ۱۴ اسیر ارتش و کمیته‌های مردمی آزاد شده‌اند.
کد خبر: ۳۸۹۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶ - 28March 2020

دولت صنعا از آزادی ۱۴ اسیر خود خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، انصارالله یمن امروز (شنبه) از تبادل موفقیت‌آمیز اسرا با دولت مستعفی منصور هادی خبر داد.

«عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته امور اسرا و عضو هیأت مذاکره کننده دولت صنعا در صفحه توئیتر خود نوشت: «به یاری و توفیق خداوند امروز ۱۴تن از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی در منطقه عملیاتی استان الجوف، آزاد شدند.»

وی همچنین نوشت که این تبادل اسرا در پی واسطه‌گری طرف‌های محلی صورت پذیرفته است اما در خصوص اینکه چه تعداد از عناصر طرف مقابل آزاد شده‌اند، سخنی نگفت.

این مقام انصارالله یمن سه شنبه هفته گذشته نیز از آزادی پنج اسیر در استان الجوف در پی توافق تبادل اسرا با دولت منصور هادی خبر داد.

«مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن نیز اخیرا از طرف‌های درگیر در این کشور خواسته بود تا به علت شیوع ویروس کرونا، تمامی اسرای نزد خود را آزاد کنند.

«محمد الحضرمی» وزیر خارجه دولت منصور هادی و «احمد ابو حمره» مسئول اداره حقوقی کمیته امور اسرا در پیام‌های جداگانه از این پیشنهاد گریفیتس استقبال کرده‌اند؛ اما هنوز هیچ طرح و پیشنهادی از سوی طرفین برای عملی کردن خواسته گریفیتس مطرح نشده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها