پیام تبریک ادار‌ه‌ کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان به مناسبت روز جانباز

اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به مناسبت سالروز میلاد حضرت ابوالفضل عباس (ع) و روز جانباز پیام تبریکی صادر کرد.
کد خبر: ۳۸۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱ - 29March 2020

پیام تبریک ادار‌ه‌ کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان به مناسبت روز جانباز

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد علمدار دشت کربلا، حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز پیام تبریکی صادر کرد.

در متن این پیام آمده است:

«روز جانباز یادآور ایثار و از خودگذشتگی حضرت ابوالفضل العباس (ع) است که با بصیرتی مثال زدنی و ولایتمداری، صحنه کربلا را تجلیگاه ایثار و جانبازی خویش نمود.

نامگذاری چهارم شعبان سالروز تولد علمدار دشت کربلا، به روز جانباز، نشان از جایگاه والای این یادگاران سال‌های حماسه و ایثار دارد. گرچه جانبازان از قافله شهادت جا مانده‌اند و خدای سبحان چنین مقرر داشته است که مرغ روحشان چند صباحی دیگر در قفس تن و در حصار خاکی دنیا باقی بماند تا سفیران روز‌های عشق و فداکاری باشند، اما عضوی از جسم خاکی‌شان را در راه دفاع از آرمان‌های والای اسلام، در میادین نبرد به ودیعه نهادند و بیقرار وصل شدن به یاران شهیدشان هستند. مدال جانبازی را افتخاری می‌دانند بر سینه سترگشان و هنوز هم بر سر عهد و پیمان خود با ولایت، همچون کوه محکم و استوار ایستاده اند.

جانبازان همانگونه که در صحنه‌های نبرد پیشتاز بودند و پشت دشمن را به خاک مالیدند، امروز نیز با توجه به تخصص و توان‌شان در تمام صحنه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علمی، ورزشی و... به فعالیّت مشغولند و حتّی در بعضی عرصه‌ها از دیگران نیز گوی سبقت ربوده اند.

از افتخارات جانبازان همین بس که حضرت امام خمینی (ره) در خصوص این آیه‌های استقامت فرمودند: «وقتی امثال شما قدرتمندان روحی را می‌بینم با این روحیه بزرگ و با این عظمت روح، خجالت می‌کشم که خودم را یک انسان متعهد بدانم. زبان و پیام ما عاجز از ترسیم مقام بلندپایه عزیزانی است که برای اعتلای کلمه حق و دفاع از اسلام و کشور اسلامی جانبازی نموده اند.»

در پایان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگری، رشادت، صبر و مقاومت تمامی جانبازان بویژه بزرگ جانباز جمهوری اسلامی ایران، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، فرا رسیدن چهارم شعبان و روز جانباز را به تمامی جانبازان و خانواده‌های محترمشان تبریک و تهنیت عرض نموده و سلامتی و توفیقات روزافزون آنان را از خداوند منان، خواستار است.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار