سردار داداش‌زاده خبر داد؛

ضدعفونی ۱۳۸ روستای آذربایجان‌غربی برای مقابله با بیماری کرونا

جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۱۳۸ روستای سطح استان توسط نیروهای بسیج مهندسین کشاورزی در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا ضدعفونی و گند‌زدایی شده‌‌اند.
کد خبر: ۳۸۹۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰ - 30March 2020

ضدعفونی ۱۳۸ روستای آذربایجان‌غربی برای مقابله با بیماری کرونا

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، سردار «اللهوردی داداش‌زاده»، جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به فعال بودن ۱۷ کانون بسیج مهندسین کشاورزی در سطح استان اظهار داشت: این کانون‌ها اقدام به توزیع و استفاده ۳۸ هزار لیتر مواد ضدعفونی برای سم‌پاشی و ضدعفونی روستاها و مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهرها کرده است.

وی با اشاره به ضدعفونی ۱۳۸ روستای سطح استان توسط نیروهای بسیج مهندسین کشاورزی در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا افزود: تعدادی از این روستاها تاکنون چندین مرتبه مورد سم‌پاشی و گندزدایی قرار گرفته‌اند به گونه‌ای که ۵۴ بار عملیات ضدعفونی در این روستاها انجام شده است.

جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به استفاده ۵۶ دستگاه‌ سم‌پاشی موتوری در انجام این عملیات‌ها ادامه داد: مردم نیز در انجام ضدعفونی‌ها مشارکت خوبی با نیروهای بسیجی داشته و حتی به صورت داوطلبانه دستگاه‌های سم‌پاشی خود را در اختیار این نیروها قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه نیروهای بسیجی نیز برای تولید ماسک در سطح استان تلاش مضاعفی را آغاز کرده‌اند، تصریح کرد: این ماسک‌ها اغلب توسط بانوان بسیجی پایگاه‌های مساجد تولید شده و در بین کادر درمانی توزیع می‌شود و بسیج سازندگی نیز پارچه این ماسک‌ها یا هزینه خرید آن را در اختیار این بانوان قرار می‌دهد.

سردار داداش‌زاده با اشاره به تشکیل قرارگاه پدافند زیستی مقابله با کرونا در استان خاطرنشان کرد: از جمله وظایف این قرارگاه رصد تعداد مبتلایان، فوتی‌ها و بیماران بهبود یافته کرونایی است که در کنار آن به ساماندهی گروه‌های جهادی نیز اقدام می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار