سرلشکر باقری خبر داد؛

ارزیابی وضعیت سلامت ۷۰ میلیون ایرانی در طرح غربالگری

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح از ارزیابی وضعیت سلامت ۷۰ میلیون ایرانی در طرح غربالگری خبر داد.
کد خبر: ۳۹۰۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹ - 02April 2020

ارزیابی وضعیت سلامت ۷۰ میلیون ایرانی در طرح غربالگریبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، نشست قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) نیرو‌های مسلح امروز (پنجشنبه) با هدف ارزیابی اقدامات قرارگاه‌های نیرو‌های زمینی ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج در کمک به ستاد ملی مقابله با شیوع ویروس کرونا و وزارت بهداشت، با حضور سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار «علی عبداللهی» معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار «ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح و رؤسای کمیته‌های این قرارگاه برگزار شد.

در این نشست که در محل فرماندهی قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع) برگزار شد، سرلشکر باقری در ارتباط تصویری زنده با فرمانده نزاجا، معاون هماهنگ‌کننده نزسا و همچنین رئیس بسیج جامعه پزشکی در جریان آخرین فعالیت‌های قرارگاه‌های پدافند زیستی نیرو‌های مسلح در زمینه مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح کشور قرار گرفت.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در این نشست اظهار داشت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی از ابتدای شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های مقابله‌ای خود را در حوزه پدافند زیستی آغاز کردند و به مرور، این فعالیت‌ها را توسعه دادند. امروز نیز نیروهای مسلح با تمام توان و در یک هماهنگی کامل با سیستم بهداشت و درمان کشور در مقابله با کنترل این ویروس در میدان حضور دارند.

وی افزود: امروز قرارگاه‌های متعددی از نیرو‌های زمینی ارتش و سپاه در کنار مجموعه‌های بیمارستانی ثابت و سیار ما در نیرو‌های مسلح در حال ارائه خدمات به مردم هستند و درحالی‌که در روز‌های نخست تعداد هفت هزار بیمار کرونایی در مجموعه‌های بیمارستانی نیرو‌های مسلح پذیرش شده بودند، پس از بهبودی تعداد کثیری از آن‌ها اکنون هزار و ۱۰۰ نفر در این بیمارستان‌ها بستری و تحت درمان هستند؛ همچنین نیرو‌های مسلح از ظرفیت سه هزار تخت دیگر برای پذیرش بیماران برخوردارند.

سرلشکر باقری گفت: خدا را شاکریم که در روز‌های اخیر با کاهش ورودی افراد به بیمارستان‌ها مواجه بودیم و از طرفی آمار بیماران بهبودیافته و ترخیص شده در سطح مجموعه‌های درمانی نیرو‌های مسلح رشد خوبی داشته است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه امروز در حوزه غربالگری و شناسایی وضعیت سلامت جامعه با مشارکت وزارت بهداشت و بسیج، طرح بسیج ملی غربالگری با سرعت ادامه دارد، بیان کرد: بسیج جامعه پزشکی با سازماندهی بیش از ۸۰۰ هزار بسیجی و بکارگیری ۵۰۰ هزار تَن از آنان در کنار دیگر دستگاه‌ها توانسته‌ است تا امروز وضعیت سلامت بیش از ۷۰ میلیون ایرانی را مورد ارزیابی قرار دهد.

وی ادامه داد: طبق آمار‌های به دست آمده، میزان مشارکت شهرستان‌ها و استان‌ها در این طرح از ۶۰ درصد تا ۸۰ الی ۹۰ درصد گزارش شده است. استان تهران و پایتخت نیازمند مشارکت بیشتری است تا ان‌شاءالله با تدابیر اندیشیده شده و جلساتی که با مسئولان امر برگزار خواهیم کرد، تکمیل چرخه غربالگری و پایش سلامت در کلیه استان‌ها با فعالیت‌هایی که صورت می‌گیرد. پایان پذیرد.

سرلشکر باقری همچنین از مردم تهران خواست تا در راستای تکمیل چرخه غربالگری و پایش سلامت جامع کشور با سامانه سلامت و شماره تماس ۴۰۳۰ تماس حاصل کنند.

وی در خصوص فعالیت‌های قرارگاه‌های پدافند زیستی نیرو‌های مسلح در حوزه پاکسازی محیطی و ضدعفونی معابر و محل‌های تجمع و عبور و مرور، گفت: نیرو‌های مسلح در این رابطه تاکنون با ظرفیت‌های خودرویی و تیم‌های متعدد انسانی وارد عمل شده‌اند و بیش از سه هزار نقطه از نقاط مهم شهر‌ها و روستا‌ها را اعم از پمپ بنزین‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، دستگاه‌های خودپرداز و نقاطی که مورد استفاده و تجمع هستند را به‌طور مستمر مورد پاکسازی و ضدعفونی قرار داده و می‌دهند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: سازمان بسیج مستضعفین در خصوص کمک به کشور در بخش تولید ماسک و لباس و همچنین تجهیزات ضدعفونی و پاکسازی با کمک سازمان‌های تابعه در بسیج اصناف، روزانه سه میلیون و ۲۰۰ هزار ماسک معمولی و ۲۵ الی ۳۰ هزار ماسک N۹۵ بیمارستانی را تولید می‌کند.

سرلشکر باقری ادامه داد: همچنین قرارگاه‌های نیرو‌های مسلح در طول مبارزه با شیوع ویروس کرونا ده‌ها هزار بسته بهداشتی و معیشتی را در میان مردم به‌ویژه در مناطق محروم توزیع کردند.

وی تأکید کرد که فعالیت‌های نیرو‌های مسلح در حوزه درمان، پیشگیری و پاکسازی تا ریشه‌کن شدن این ویروس ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: امکانات ایجاد شده باید مستند و تثبیت شود تا در صورت بروز مشکلات مشابه در کشور از آمادگی‌های بالایی برخوردار باشیم.

سرلشکر باقری گفت: امروز نیرو‌های مسلح در کنار فعالیت‌های خود در حوزه پدافند زیستی و مقابله با ویروس کرونا، مأموریت اصلی خود را در راستای امنیت و دفاع از حدود و ثغور کشور با قدرت انجام می‌دهند و می‌توان گفت که به‌حمدالله نیرو‌های مسلح با رعایت پروتکل‌های لحاظ شده در حوزه دفاع مرزی در بخش هوایی، زمینی و دریایی از آمادگی کامل برخوردارند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح همچنین از همکاری مردم در روز ۱۳ فروردین (روز طبیعت) با مسئولان امر تقدیر و تشکر کرد و این‌گونه اقدامات را در انقطاع زنجیره کرونا، مؤثر دانست.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها