سردار مهری تشریح کرد؛

ضوابط و تسهیلات جدید تردد مشمولان وظیفه مقیم خارج از کشور

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی تسهیلات این سازمان برای تردد مشمولان وظیفه غایب و غیرغایب مقیم خارج از کشور را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۹۰۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳ - 05April 2020

ضوابط و تسهیلات جدید تردد مشمولان وظیفه غایب و غیرغایب مقیم خارج از کشوربه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «تقی مهری» رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا به‌صورت گسترده و جهانی، مشمولانی که دارای معافیت تحصیلی خارج از کشور، مجوز خروج موقت و یا مقیم خارج از کشور هستند و به دلیل لغو پرواز‌های خارجی و قرنطینه‌های صورت گرفته از سوی برخی کشور‌ها با مشکل مواجه شده‌اند، از تسهیلات مصوب ستاد کل نیرو‌های مسلح که توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا ارائه می‌شود، بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: آن دسته از مشمولان غایبی که بیش از سه سال در خارج از کشور اقامت داشته اند و بر اساس مقررات تردد ایرانیان مقیم خارج ازکشور، از سالی دو بار تردد و در مجموع به مدت سه ماه اقامت استفاده کرده‌اند و هم‌اکنون مدت حضور آنان درکشور بیش از سه ماه شده است، بدون هیچ‌گونه نگرانی می‌توانند پس از بهبود شرایط از کشور خارج شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد: ضمنا برابر جدیدترین تصمیم ستاد کل نیرو‌های مسلح مقرر شد کلیه مشمولان غایب مقیم خارج از کشور که کمتر از سه سال اقامت دارند نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا می‌توانند با هماهنگی به عمل آمده، برای یک مرتبه مجوز تردد دریافت و با تایید وزارت امور خارجه بدون هیچ‌گونه نگرانی از کشور خارج شوند.

وی بیان کرد: تمامی مشمولانی که با مجوز سازمان وظیفه عمومی ناجا در دانشگاه‌های خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند و برای دیدار با خانواده به کشور وارد شده‌اند و به دلیل شیوع بیماری کرونا و لغو پروازها، شرایط بازگشت نداشته‌اند، محدودیت‌های زمانی قبلی تردد لغو و این دسته از مشمولان نیز می‌توانند پس از بهبود شرایط به کشور محل تحصیل خود بازگردند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: مشمولانی که با مجوز خروج موقت برای سفر‌های تفریحی، علمی و... از کشور خارج و موفق به بازگشت در موعد مقرر به کشور نشده‌اند، وثیقه سپرده شده این عزیزان ضبط نمی‌شود و در صورت بهبود شرایط و برطرف شدن محدودیت‌های پروازی می‌توانند به کشور بازگردند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ و یا کانال سازمان در پیام‌رسان سروش به نشانی sarbazvazifeh@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند. 

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها