شهردار تبریز:

کرونا سبب شد یک نوع بسیج همگانی شهر را فرا گیرد

شهردار تبریز گفت: کرونا سبب شد یک نوع بسیج همگانی شهر را فرا گیرد و تبریز تنها شهری است که تمام دستگاه‌ها و مردم از اوایل شیوع به پای کار آمدند.
کد خبر: ۳۹۰۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ - 05April 2020

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، «ایرج شهین باهر» شهردار تبریز امروز در سومین نشست خبری ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: کرونا سبب شد یک نوع بسیج همگانی شهر را فرا گیرد و تبریز تنها شهری است که تمام دستگاه‌ها و مردم از اوایل شیوع به پای کار آمدند.

وی افزود از ابتدای شیوع کرونا، ضدعفونی سطوح شهری و کفن و دفن بر عهده شهرداری است و سازمان آتش نشانی و خدمات این وظایف را به دوش می کشند.

وی اظهار داشت: ضد عفونی معابر، از محلاتی که حضور مردم بیشتر بود آغاز شد و به ترتیب خیابان ها و محلات با کمک ستاد‌های مردمی ضدعفونی شد.

شهردار تبریز تاکید کرد: در این مدت شاهد همکاری و همدلی مردم بودیم که به صورت بسیجی در تولید ماسک لباس های ایزوله ،رسیدگی به بیماران قرنطینه، ضدعفونی و کمک های معیشتی فعالیت کردند.

شهین باهر خاطر نشان کرد: جدیدا دستگاه هوشمند ضدعفونی دست برای ادارات پر تردد و معابری که شهروندان حضور بیشتری دارند خریداری کردیم و نصب خواهد شد.

وی در خصوص کفن و دفن فوت شدگان کرونایی نیز افزود: عوامل آرامستان همچنان به صورت جهادی با پروتکل های ابلاغ شده است فعالیت خود را ادامه دادند.

شهردار تبریز همچنین در خصوص مصوبه جدید شورا نیز گفت: ۲ماه بخشودگی اجاره واحدهای تجاری توسط شورا و شهرداری مصوب شد.

شهین باهر ادامه داد: قشرهایی که در این مدت بیکار شده اند، روزنامه فروش هایی که فعالیت آنها متوقف شده است، افرادی که در کرونا آسیب دیدند با پویش فرهنگی و اجتماعی شهرداری و مردم خیر شناسایی شده‌اند و رسیدگی می شوند.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها