سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

بیش از ۹۰ درصد جمعیت خراسان شمالی غربالگری ویروس کرونا شده‌اند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بیش از ۹۰ درصد جمعیت استان خراسان شمالی غربالگری شده‌اند و این اقدام به منظور ممانعت از مراجعه بدون ضرورت این افراد به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بوده است.
کد خبر: ۳۹۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸ - 05April 2020

بیش از ۹۰ درصد جمعیت خراسان شمالی غربالگری ویروس کرونا شده اندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، «سید احمد هاشمی» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی امروز در جلسه مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: خوشبختانه طی دو روز گذشته فوتی به علت ویروس کرونا نداشتیم و مردم بدانند که قرنطینه خانگی مؤثرترین راه برای قطع کردن زنجیره انتقال این ویروس است و لازم است این قرنطینه ادامه یابد.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد ۱۴۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده اند و ۲۹۷ نفر نیز بهبود و از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

هاشمی با اشاره به تماس‌های مردمی و تماس کادر درمانی از طریق سامانه ۴۰۳۰ با مردم گفت: از طریق این تماس‌های انجام شده حدود ۸۰۰ هزار نفر غربالگری شدند که از این تعداد شش هزار و ۷۳۷ نفر شناسایی شدند که نیاز به مراقبت داشتند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: از شش هزار و ۷۳۷ نفر تعداد ۱۲۰ نفر نیاز به بستری داشتند که بستری شدند و چهار هزار و ۴۹۰ نفر نیز فقط نیاز به استراحت در منزل داشتند که بستری خانگی شدند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد جمعیت استان خراسان شمالی غربالگری شده اند، گفت: این اقدام به منظور ممانعت از مراجعه بدون ضرورت این افراد به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بوده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه مقابله با شیوع ویروس کرونا این است که افراد مثبت با خانواده هایشان که دو هزار و ۵۷۶ نفر می‌شدند مورد مراقبت قرار گرفتند و افرادی هم که فوت شدند ۱۳۲ نفر از اعضای خانواده هایشان تحت مراقبت دو هفته‌ای قرار گرفتند و روزانه با آن‌ها تماس گرفته می‌شود و تحت مراقبت هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار