انتشار قصه‌هایی از زندگی امام علی (ع) و یارانش با نگاهی به نهج‌البلاغه

«۱۲ قصه از امام علی (ع) و یارانش» با نگاهی به نهج‌البلاغه از سوی انتشارات قدیانی برای کودکان منتشر شده است.
کد خبر: ۳۹۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲ - 06April 2020

قصه‌هایی از زندگی امام علی(ع) و یارانش با نگاهی به نهج‌البلاغه برای کودکانبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب ۱۲ قصه از امام علی (ع) و یارانش با نگاهی به نهج‌البلاغه برای گروه سنی «ب» و «ج» به قلم مژگان شیخی به نگارش درآمده است.

این اثر به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با سیره عملی حضرت علی (ع) به رشته تحریر درآمده، علاوه بر آن آموزه‌های اخلاقی، تربیتی و آشنایی مخاطب با سیره اهل بیت (ع)، بخشی از تاریخ پیش از ظهور اسلام و سده اول بعثت را به کودک آموزش می‌دهد.

زبان این اثر ساده و گیرا است و مخاطب با خواندن اثر به دلیل آمیخته شدن موضوعات جالب و متنوع با زبانی که با آن احساس بیگانگی نمی‌کند، دچار کسالت نشده و داستان را پیگیری می‌کند.

یار روزهای سخت، کسی که می‌آید، ابوذر صحرانشین، من همانم که بودم، حکایت آن مروارید، مردی که از بازار گذشت، کفش‌های وصله‌دار، راه و چاه، عسل و انجیر و بچه‌ها، عقیل و آهن سرخ، آن مرد پیشگو و ناله مرغابی‌ها و … عناوین داستان‌های ذکر شده در این اثر را تشکیل می‌دهد.

نویسنده در نخستین داستان از این اثر با عنوان «یار روزهای سخت» به بیان بخشی از زندگی کودکی امیرالمؤمنین (ع) و تربیت ایشان از سوی نبی مکرم اسلام (ص) می‌پردازد. در این بخش، ضمن بیان ماجرای زندگی امام علی (ع) با پیامبر (ص) در دوران کودکی، حدیثی از امام (ع) در این رابطه نقل شده است که در آن می‌خوانیم: «وقتی کودک بودم مرا در کنارش می‌نشاند و بر سینه‌اش می‌چسباند. در کنار او می‌خوابیدم و بوی خوشش را می‌بوییدم و گاهی می‌شد که چیزی را با دست خود به دهانم می‌گذاشت. نه هرگز دروغی در گفتارم دید و نه خطایی در رفتارم.»

انتشارات قدیانی قبلاً این مجموعه را در قالب مجموعه ۱۲ جلدی برای کودکان و نوجوانان منتشر کرده بود که در هر جلد، یکی از داستان‌های اثر در آن نقل شده بود.

«۱۲ قصه از امام علی (ع) و یارانش» به روایت مژگان شیخی و با تصویرگری سیدحسام‌الدین طباطبایی در شمارگان ۲۲۰۰ نسخه به قیمت ۱۲۵ هزار ریال از سوی انتشارات قدیانی به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار