فرمانده تیپ 25 نیرو مخصوص واکنش سریع نزاجا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مردم با تقویت روحیه و ایجاد قوت قلب باعث دل‌گرمی مجموعه پرسنل ارتش می‌شوند

سرتیپ دوم ستاد «امیرحسین شفیعی» با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص مبارزه با کرونا، گفت: مردم همیشه با تقویت روحیه و ایجاد قوت قلب باعث دل‌گرمی عزیزان خود در مجموعه ارتش می‌شوند چنانچه با گفتن ارتش قهرمان، خداقوت در این ایام ما را برای انجام کار مضاعف ترغیب می‌کنند.
کد خبر: ۳۹۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶ - 07April 2020

سرتیپ دوم ستاد «امیرحسین شفیعی» فرمانده تیپ 25 نیرو مخصوص واکنش سریع نزاجا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در تبریز در خصوص اقدامات صورت گرفته در خصوص مبارزه با کرونا، اظهار داشت: یکی از طرح های یگان های نظامی، طرح پدافند بیولوژیک است که هدف از این طرح مصون ماندن روح و روان و سلامتی نیروی انسانی در مقابله با خطرات احتمالی شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای است. این طرح از طریق ستاد کل نیروهای مسلح و نیروهای چهار‌گانه ارتش به زیر مجموعه‌ها ابلاغ شده و یگان‌ها این طرح‌ها را در زمان صلح، تمرین و در زمان تهدید عملیاتی می‌کنند.

امیر شفیعی گفت: اقدامات بهداشتی از روز 10 اسفند 98 برابر دستور فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا با تشکیل قرارگاه جهادی پدافند زیستی بصورت گسترده و در تمام ابعاد در منطقه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: اولین اقدام، ارائه آموزش‌ها و پروتکل‌های بهداشتی توسط پزشکان مجرب و تهیه بروشور آموزشی و توزیع آن مابین کارکنان پایور و وظیفه بود و از ابتدای شیوع ویروس کرونا ضدعفونی کردن اماکن و تجهیزات تیپ به‌صورت روزانه در سه مرحله انجام می‌شود و این یگان برای ضدعفونی کردن اماکن به هیچ سازمانی وابسته نبوده و همگی از تجهیزات درون سازمانی موجود استفاده می‌شود.

امیر شفیعی با اشاره به اینکه کلیه کارکنان در بدو ورود توسط پزشکان مجرب و پس از آن توسط فرماندهان در داخل یگان مورد غربالگری قرار می‌شود، افزود: هر یک از کارکنان در صورت داشتن علائم مشکوک، به استراحتگاه و نقاهتخانه مستقر در دژبانی هدایت می‌شود که به دلیل آموزش صحیح و اجرای دقیق طرح‌ها تاکنون حتی یک مورد مشکوک و یا مبتلا به ویروس کرونا مشاهده نشده است.

فرمانده تیپ 25 واکنش سریع نزاجا خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا و آغاز طرح لبیک یا امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در 25 اسفندماه 98 با هماهنگی فرمانداری، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی تبریز اماکن عمومی، محله‌ها، مترو و بازار که به عهده تیپ گذاشته شده بود، روزانه ضدعفونی می‌شوند.

همچنین در مبادی ورودی شهر خودروها ضدعفونی شده و محله سعید آباد تبریز نیز برنامه بعدی این یگان می‌باشد و از روز 12 فروردین کنترل عبور و مرور و قرق 8 منطقه شهرستان تبریز از جمله پارک ائل گولی، پارک یادگار امام، تفرجگاه عون بن علی و... که به عهده این تیپ گذاشته شده بود انجام شد و برای بیمارانی که امکان قرنطینه خانگی وجود ندارد با همکاری قرارگاه عملیاتی لشکر 21 حمزه آذربایجان و بیمارستان امام علی(ع) ارتش و تیپ 25 نقاهتخانه 200 تخت‌خوابی مجهز به ونتیلاتور با سالن مجزا برای بانوان و آقایان در ورزشگاه امام علی(ع) احداث شد.

وی در انتهای سخنان خود از مردم شریف و شهیدپرور شهر تبریز تقدیر و تشکر نموده و اظهار داشت: مردم همیشه با تقویت روحیه و ایجاد قوت قلب باعث دل‌گرمی عزیزان خود در مجموعه ارتش می‌شوند چنانچه با گفتن شعار ارتش فدای ملت، ارتش قهرمان، خداقوت در این ایام ما را برای انجام کار مضاعف ترغیب می‌کنند و این یگان نیز با تمام تجهیزات و خودروها و نیروی انسانی در اختیار این مردم عزیز بوده و تا آخرین نفس و قطره خون در دفاع از این نظام و انقلاب و مردم جانفشانی خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها