سردار عراقی‌زاده در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

میزان تعرفه خدمات درمانی در بیمارستان‌های نظامی/ مردم طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» را رعایت کنند

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه در برخی استان‌ها پیک بیماری کرونا را پشت سر گذاشتیم، گفت: این بدین معنا نیست که بخواهیم یک خوش‌بینی کاذب ایجاد کنیم و لازم است که مردم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.
کد خبر: ۳۹۰۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵ - 07April 2020

کاهش سطح ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان‌های نظامی/ دریافت هزینه از بیماران کرونایی بر اساس تعرفه دولتسردار دکتر «حسن عراقی‌زاده» رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در پاسخ به این سوال که آیا بیمارستان‌های نظامی از بیماران کرونایی هزینه‌ای دریافت می‌کنند، اظهار داشت: وزارت بهداشت از ابتدای سال 1398 بیمارستان‌های سطح کشور را تقسیم‌بندی و برای هر گروه تعرفه مشخصی تعیین کرد.

وی با بیان اینکه طبق این دسته‌بندی برخی از بیمارستان‌های عمومی غیر دولتی مشخص شدند، گفت: بیمارستان‌های نظامی در این گروه قرار گرفتند و برای آن‌ها تعرفه مشخصی در نظر گرفته شد.

سردار عراقی‌زاده اضافه کرد: وزارت بهداشت بیمارستان‌ها را به چهار دسته کلی بیمارستان‌های کاملاً دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و بیمارستان خصوصی دسته‌بندی و برای هر کدام تعرفه مشخصی تعیین کرد.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: از ابتدای سال 98 و با ابلاغ تعرفه مصوب دولت، این بیمارستان‌ها موظف شدند بر اساس این تعرفه از بیماران هزینه دریافت کنند و ما در بیمارستان‌های نظامی تمامی خدمات را بر اساس این تعرفه‌ها به بیماران ارائه می‌دهیم؛ بیماران هم بر اساس نوع بیمه‌ای که دارند، هزینه پرداخت می‌کنند.

وی در خصوص تست کرونا از کسانی که به بیمارستان‌های نظامی مراجعه می‌کنند، گفت: در برخی از بیمارستان‌ها تست کرونا از کسانی که بستری می‌شوند، گرفته می‌شود و هزینه آن هم بر مبنای تعرفه‌ای است که دولت ابلاغ کرده است.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره کاهش ورود بیماران کرونایی به بیمارستان‌های نظامی خاطرنشان کرد: در بعضی شهرها که روند بیماری در حال کاهش است، ورودی بیمار پایین آمده است؛ به عنوان مثال در شهرهایی مثل تهران، رشت، قم و برخی شهرهای استان‌‌های دیگر روند کاهشی داشتیم.

سردار عراقی‌زاده اضافه کرد: میزان پذیرش بیمار در بیمارستان‌های نظامی تابع شیوع بیماری در استان‌هاست و یک همسویی بین بیمارستان‌های نظامی و غیر نظامی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در استان‌هایی همچون تهران، قم و گیلان پیک بیماری کرونا را پشت سر گذاشتیم، گفت: این بدین معنا نیست که بخواهیم یک خوش‌بینی کاذب ایجاد کنیم و لازم است که مردم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح همچنین در خصوص اعزام متخصصان بیمارستان‌هایی که کاهش پذیرش بیماران کرونایی دارند به استان‌های دیگر گفت: هم‌اکنون ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی کل کشور پاسخگوی بیماران همه استان‌هاست. در یک ماه گذشته که دچار یک بحران بودیم و در بعضی از استان‌ها به دلیل حجم بیماران نیاز بود تیم‌های اضطراری از یک شهر به شهر دیگری اعزام شوند این کار صورت گرفت.

وی اضافه کرد: در ماه گذشته به دلیل حجم بیماران ما در استان‌های گیلان، قم، اصفهان و گلستان بیمارستان‌های صحرایی مستقر شد که خوشبختانه هم‌اکنون در تمامی موارد به شرایط خوبی رسیده‌ایم و این بیمارستان‌‎‎ها زیاد درگیر نیستند.

سردار عراقی‌زاده با بیان اینکه در طول ماه گذشته از 100 درصد ظرفیت بیمارستان‌های صحرایی استفاده شد، گفت: با توجه به شرایط، شاید به این جمع‌بندی برسیم که برخی از این بیمارستان را جمع کنیم و اگر نیاز باشد در جای دیگر راه‌اندازی کنیم.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح در پایان تأکید کرد: تعرفه‌ای که در بیمارستان‌های نیروهای مسلح دریافت می‌شود، تعرفه مصوب و ابلاغیه دولت برای بیمارستان‌های نظامی است؛ در دو هفته اول به دلیل پیک بیماری تمامی خدمات بیمارستان‌های نظامی به بیماران کرونایی رایگان بود و پس از اینکه پیک بیماری کاهش پیدا کرد، وزارت بهداشت اعلام کرد که طبق تعرفه مصوب عمل شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار