روایت دفاع پرس از زندگی سردار شهید "محمدعلی الله دادی"

مرد باذکاوت و خستگی‌ناپذیر جنگ/ خنثی کننده جنایات صهیونیستی تکفیری

سردار شهید محمد علی الله دادی از فرماندهان دلاور دوران دفاع مقدس و رادمردی مؤمن و ولایت مدار بود. وی بارها نجوای شهادت را به هنگام دفاع مقدس با گوش جان شنیده اما تقدیر بر آن بود تا در دفاع از حرم حضرت زینب (س) توسط رژیم صهیونیستی به شهادت برسد.
کد خبر: ۳۹۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹ - 21January 2015

مرد باذکاوت و خستگی‌ناپذیر جنگ/ خنثی کننده جنایات صهیونیستی تکفیری

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان،شهید محمدعلی الله دادی در سال 1342 در روستای پاریز از توابع شهرستان سیرجان استان کرمان به دنیا آمد. تحصیلاتش را تا مقطع دیپلم در همین روستا پشت سرگذاشت و سپس وارد دانشکده فنی کرمان شد.

وی همزمان با شکل گیری انقلاب اسلامی درس را کنار گذاشت و برای کمک به انقلاب وارد جهاد سازندگی سیرجان شد.  

با شروع جنگ تحمیلی و پانزده روز پس از حمله ارتش بعث به ایران در تاریخ 14مهر1359به اتفاق دوست و همرزم همیشگیاش سردار شهید مهدی زندی نیا عازم جبهه شد و به سوسنگرد رفت.


39 روز بعد در تاریخ 23 آبان ماه 1359 ارتش بعث عراق اقدام به محاصره سوسنگرد نمود. در این شرایط به همه رزمندگان داخل شهر سلاح دادند و به سردار شهید الله دادی یک تفنگ ژ3 رسید. اما به شهید زندی نیا هیچ چیز نرسید. بنابر این هر دو به همراه گردان خمپاره انداز شهید حسین علم الهدی در کنار نیروهای ستاد جنگهای نامنظم دکتر مصطفی چمران وارد خط مقدم گردیدند. آنها با سلاح خمپاره انداز آشنا شدند و پس از چندی تبدیل به بهترین کاربران این سلاح گردیدند.

شهید الله دادی از اواسط سال 1361 به عضویت رسمی سپاه درآمد و قبل از عملیات خیبر تحت عنوان نیروی دیدهبان به گردان ادوات لشکر 41 ثارالله پیوست. در عملیات بدر دستور داده شد تا تشکیلات مستقل واحد خمپاره انداز در سپاه تبدیل به گردان ادوات با سه گروهان پشتیبانی آتش و ضد زره و ادوات سبک گردد و محمد علی الله دادی در این ساختار به عنوان فرمانده گروهان ادوات سبک انتخاب شد.

کاری سخت و طاقت فرسا که میبایست خمپاره اندازهای 60 میلیمتری و تیربارها و گلولههای آنها را در شب عملیات با خود حمل نموده و به همراه گردانهای رزم وارد خط مقدم نبرد گردند و سپس در هر کجا که حضور دشمن مشاهده شد، اقدام به شلیک گلوله بر روی اهداف و نیروهای ارتش بعث نمایند. او در این نبرد تلاش فراوانی از خود نشان داد. در عملیات والفجر هشت مسئول تطبیق آتش تیپ ادواتی رعد بود و در عملیات کربلای یک به عنوان جانشین فرمانده تیپ سردار شهید مهدی زندی نیا ایفای نقش نمود و بالاخره در عملیات کربلای پنج همزمان با شهادت این سردار شهید به عنوان فرمانده تیپ ادواتی رعد انتخاب شد و تا آخر جنگ در همین مسئولیت باقی ماند.

حضور بی ریا و دائمی وی در جبهههای جنگ نشان از خستگی ناپذیری وی دارد. قبل از شروع عملیات والفجر ده با توجه به نبود جاده، در طرحی کاملأ محرمانه و نظامی اقدام به انتقال مهمات و تجهیزات از این سوی سلسله ارتفاعات اورامانات تا دشت سلیمانیه نمود و بدین گونه در پیروزی لشکر 41 ثارالله بر دشمن بعثی نقش اساسی ایفا کرد.

وی پس از جنگ به مدت سه سال جانشین فرمانده تیپ زرهی 38 ذوالفقار کرمان گردید و سپس فرماندهی تیپ زرهی رمضان لشکر 27 محمد رسول الله(ص) تهران را عهده دار شد و بعد از آن فرمانده سپاه الغدیراستان  یزد گردید.

شهید الله دادی فردی با ذکاوت و آگاه به امور نظامی و مدیری توانمند و با تدبیر بود که همه این سازمانهای نظامی را به بهترین وجهی با رشد نظامی و تسلیحاتی مواجه ساخت و موجبات اقتدار و صلابت ایران اسلامی را در عرصههای جهانی فراهم نمود.

زندگی مبارزاتی این سردار سر افراز اسلام با هجوم عوامل استکبار و گروههای تکفیری ـ سلفی به سوریه وارد مرحله تازه ای گردید و به عنوان مستشار نظامی برای کمک به دولت و ملت سوریه در مقابله با تروریستها عازم این کشور شد.

طرحها و مشورتهای وی در راستای توقف و خنثی سازی جنایات و توطئههای فتنه صهیونیــــستی تکفیری موجبات عقب نشینی گسترده گروه داعش و جبهه النصره را از مناطق وسیعی از سوریه ایجاد نمود و رهایی ملت سوریه را از چنگال دشمنان این کشور به همراه داشت.

سردار شهیدمحمدعلی الله دادی روز یک شنبه 28دی1393 در حالی که برای بازدید از استان قُنیطره سوریه عازم این منطقه گردیده بود، مورد حمله بالگردهای توپدار رژیم صهیونیستی واقع شد و به همراه شش تن از همرزمانش که جزو اعضای حزب الله لبنان بودند، به شهادت رسید. بدین گونه نام خود را در فهرست مدافعین و حامیان مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی ثبت نمود. روحش شاد و یادش گرامی.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار