استاندار خوزستان:

خط قرمز ما سلامت مردم است/ با خاطیان برخورد می‌کنیم

غلامرضا شریعتی گفت: اگر عده‌ای از مردم رعایت نکنند و سلامت خود و دیگران را به خطر بیندازند برخورد قضائی و انتظامی خواهیم کرد و با هیچ‌کس تعارف نخواهیم داشت چرا که خط قرمز ما سلامت مردم است.
کد خبر: ۳۹۰۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶ - 07April 2020

خط قرمز ما سلامت مردم است

به گزارش دفاع‌پرس‌ از اهواز، «غلامرضا شریعتی» استاندار خوزستان شامگاه امروز (سه‌شنبه) در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونای شهرستان دزفول که در سالن جلسات سپاه ناحیه دزفول برگزار شد، اظهار داشت: عملکرد ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهرستان دزفول چه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی و چه در حوزه نیروهای مسلح، فرمانداری، بسیج، هلال احمر، اداره صمت و سایر دستگاه‌ها اثربخش و مناسب بوده است.

وی میانگین سنی فوتی‌های کرونا در خوزستان و کشور را بین ۶۰ تا ۶۴ سال برشمرد و افزود: این در حالی است که متوسط سن فوتی‌های کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول ۷۰ سال است که نشان از امید به زندگی و تلاش کادر درمانی این شهرستان برای نداشتن فوتی در سنین کمتر است.

استاندار خوزستان به اجرای طرح‌های مختلف در دزفول به منظور کنترل شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: با وجود انجام اقدامات پیشگیرانه متعدد در دزفول، آمار روزانه مبتلایان به کرونا در این شهرستان برخلاف تصور بیشتر از نتیجه اقدامات است که این امر نشان می‌دهد که بخشی از مردم این شهرستان طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی» را جدی نگرفته‌اند.

وی به تعطیلی تمام اماکن تفریحی، گردشگری، مذهبی، تاریخی و فرهنگی و اعمال محدودیت‌های مختلف در راستای طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» اشاره و تأکید کرد: صرفاً تعطیل کردن کافی نیست چرا که اگر رفتارهای مردم تغییر نکند طرح نامبرده شکست خواهد خورد.

شریعتی با تأکید بر اینکه رفتار مردم و عملکرد مسئولان منطبق با رفتار و عملکرد ویروس باشد، افزود: ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهرستان دزفول با وجود تمام اقدامات ارزشمندی که انجام می‌دهد لازم است در زمینه اطلاع‌رسانی، آگاهی مردم و اقناع‌سازی آنان بیش‌ازپیش عمل کند و مداخلات را به گونه‌ای پیش ببرد که مردم دزفول مسئله را جدی‌تر بگیرند تا انتقال بیماری در این شهرستان کاهش یابد.

وی با بیان اینکه مدیران دزفول از تمام ظرفیت‌ها برای اقناع‌سازی مردم و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی استفاده کنند، تصریح کرد: مردم دزفول از دید و بازدید و حضور در اماکن عمومی پرهیز کنند و با تصور امکان ناقل بودن خود، فاصله‌ها را رعایت کنند و اعضای خانواده، دوستان و آشنایان خود را در صورت بی‌توجهی به این بیماری تذکر دهند.

شریعتی از اجرای طرح «فاصله‌گذاری هوشمند» در خوزستان نیز خبر داد و گفت: اگر عده‌ای از مردم رعایت نکنند و سلامت خود و دیگران را به خطر بیندازند برخورد قضائی و انتظامی خواهیم کرد و با هیچ‌کس تعارف نخواهیم داشت چرا که خط قرمز ما سلامت مردم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار