امیر فاضل‌نیا:

زیردریایی «غدیر» دارای قابلیت پنهانکاری است

فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش گفت: نقطه قوت زیردریایی کلاس غدیر ابعاد کوچک آن است که قابل کشف و رهگیری نیست.
کد خبر: ۳۹۱۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷ - 08April 2020

زیردریایی غدیر دارای قابلیت پنهانکاری استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار دوم «عباس فاضل‌نیا» فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش با اشاره به الحاق زیردریایی بازآمادشده کلاس غدیر اظهار داشت: مراسم الحاق زیردریایی کلاس غدیر که تمام مراحل بازآماد اساسی آن انجام شده است، امروز صبح برگزار شد. در سطح جهان ما سه کلاس زیردریایی داریم که عبارتند از سبک، نیمه‌سنگین و سنگین که کلاس غدیر در کلاس سبک است.

وی افزود: از چند سال گذشته در حال تولید زیردریایی کلاس غدیر هستیم و در کنار معدود کشور‌هایی قرار گرفتیم که می‌توانند در حوزه ساخت تمام کلاس‌های زیردریایی صاحب تکنولوژی باشند.

دریادار دوم فاضل‌نیا گفت: اگر بخواهیم لبه فناوری در این حوزه را بررسی کنیم باید بگوییم که ساخت زیردریایی از پیشرفته‌ترین دانش‌های دنیاست. به این معنی که اگر کشوری بتواند زیردریایی بسازد؛ یعنی به تمامی فناوری‌های پیچیده دست پیداکرده است.

فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: ما طبق تدابیر فرمانده معظم کل قوا در راستای ارتقای توان رزم ظرف، اقدامات خوبی به خصوص در حوزه زیرسطحی مدنظر قرار دادیم.

وی درباره توان ایران در حوزه ساخت زیردریایی‌ها گفت: ما در دو سال گذشته زیردریایی فاتح را ساختیم که از تکنولوژی خوب و پیشرفته‌ای بهره می‌برد. امروز هم شاهد الحاق زیردریایی کلاس غدیر بودیم که سامانه‌های آن به طور بومی در کارخانجات نیروی دریایی ارتش و وزارت دفاع ساخته شده است.

امیر فاضل‌نیا ادامه داد: نقطه قوت کلاس غدیر ابعاد کوچک آن است که قابل کشف و رهگیری نیست. در مقابل می‌تواند با حمل اژدر‌های هوشمند تهدید زیادی را متوجه دشمن کند که قصد تجاوز احتمالی را داشته باشد. از دیگر توانایی‌های آن می‌توان به توانایی بالا در انهدام دشمن اشاره کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار