شاعر انقلابی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

ادارات هنری بستر رشد و تبلیغ هنر و هنرمند انقلابی باشند

«میثم رنجبر» گفت: امروز ادارات هنری و فرهنگی بیشتر و صرفا اداره‌اند تا بستر رشد و نمو و تبلیغ هنر و هنرمند.
کد خبر: ۳۹۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳ - 08April 2020

ادارات هنری بستر رشد و تبلیغ هنر و هنرمند انقلابی باشند«میثم رنجبر» شاعر انقلابی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید «سید مرتضی آوینی» و هفته هنر انقلاب اسلامی، با بیان اینکه هنر انقلابی تلفیقی از تولید اثر هنری و ادبی فاخر، اسلامی، جذاب، تاثیرگذار، منطبق با ذائقه روز مخاطب که به اندازه و به‌هنگام و با کمترین درنگ است، اظهار داشت: این مولفه‌ها را البته فقط یک هنرمند دیندار، مذهب‌‌شناس و فهیم و معتقد به انقلاب اسلامی می‌تواند تولید کند و بس!

وی افزود: شهید «سیدمرتضی آوینی» همه این مولفه‌ها را داشت و علاوه بر آن مهم‌تر اینکه وی ریشه آثارش اعتقادی بود، یعنی هنری برخاسته از باورهای دینی و انقلابی داشت.

رنجبر ادامه داد: شهید آوینی هنرمند خیلی مظلوم است و جفا است اگر وی را یک هنرمند مذهبی صرفا بدانیم.

این هنرمند انقلابی آوینی را یک تئوریسین هنر اسلامی و انقلابی برشمرد و افزود: آوینی هنرمندی است که روح هنر را خالص روح الهی می‌داند و به آن معتقد است.

وی اظهار داشت: ما در دستگاه‌های هنری شهرستان‌ها و استان‌مان خیلی مشکل داریم که مهمترین آن به غیر از عدم حمایت مالی از آثار هنرمندان ارزشی، معضل نبود مدیران توانمند و باتجربه در عرصه هنری و فرهنگی است.

رنجبر فشل بودن فضاهای هنری و فرهنگی در واکنش‌های سریع نسبت به مسائل روز را از دیگر مشکلات فضای هنری برشمرد و بیان کرد: انجام زورکی ابلاغیه‌های تکراری هنری و فرهنگی بدون شناخت از عقبه‌ها و بدون توجه به پیوست‌های فرهنگی از دیگر مشکلات این حوزه است.

وی با بیان اینکه هنرمندان مظلوم هستند و هنرمند طراز انقلاب اسلامی تقریبا اصلا مورد توجه نیست، تصریح کرد: البته منکر برنامه‌های موردی در بعضی ادارات نمی‌شویم. ادارات هنری و فرهنگی بیشتر و صرفا اداره اند تا بستر رشد و نمو و تبلیغ هنر و هنرمند. در صورتی که به قول مقام معظم رهبری باید شبانه روزی کار کنند.

این شاعر انقلابی افزود: ما بعد از 41 سال انقلاب اسلامی خیلی در عرصه هنر اصیل انقلاب اسلامی عقب هستیم. هنرمندان انقلابی ما اکثرا محصول و مدیون تلاش انفرادی خودشان هستند تا این که مدیون بسترهای فرهنگی ادارات باشند و این یعنی این که ادارات و دستگاه‌ها از هنرمندان حتی بسیار عقب افتاده اند.

رنجبر با بیان اینکه ما باید بیشتر در آموزش و تربیت هنرمند متدین و انقلابی سرمایه‌گذاری کنیم، افزود: حمایت دقیق با شناسایی هنرمندان انقلابی با طراحی خوب در نشر آثارشان نیز می‌تواند به خروج از این وضعیت سرعت ببخشد.

این هنرمند انقلابی همچنین نگاه جهادی و عملیات هنری جهادی در این عرصه را از دیگر راهکار برای برون‌رفت از این مشکلات عنوان کرد و افزود: باید جوان‌ها و نسل‌های جدید انقلاب را دریابیم.

رنجبر در پایان با اشاره به شرایط کرونایی امروز گفت: کرونا هم مثل همه اتفاقات همچون شهادت ناگهانی سپهبد حاج «قاسم سلیمانی»، سیل و زلزله و بسیاری از اتفاقات است و هنرمند انقلابی باید هوشمندانه و بابصیرت عمل کند و هنر را وسیله هدایت قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار