پیام استاندار کرمان بمناسبت گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی

در پیام استاندار کرمان بمناسبت گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی آمده است: شهید «مرتضی آوینی» با آگاهی از اهمیت و نقش هنر در فرآیند جامعه پذیری نسل جوان، تلاش کرد تا ارزش ها و احکام اسلامی را به زبان هنر در سطح جامعه عرضه کند.
کد خبر: ۳۹۱۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵ - 08April 2020

به گزارش دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، «محمدجواد فدایی» به مناسبت گرامیداشت 20 فروردین ماه سالروز شهادت شهید «سید مرتضی آوینی» و روز هنر انقلاب اسلامی پیامی صادر کرد.

در پیام استاندار کرمان به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی آمده است:

"بسم الله الرحمن الرحیم"
هنر از بارزترین وسیله های بشر برای توصیف و تبیین زیبایی های آفرینش و فرصتی برای شکوفایی استعدادهای نهفته درونی هر فرد و جامعه در مسیر ساخت تمدنی فرهنگی و جاودانه در طول تاریخ بوده است.

هنر آنگاه که نشانگر ظهور حسنات خلقت الهی و جلوه گر پیچیدگی زیبایی های فطری انسان ها بوده است بر رستگاری و رهایی فردی و جمعی و نیز اعتقادات، باورها و شیوه های زندگی مادی و معنوی اثر گذاشته است.

میراث ماندگار فرهنگ و هنر امروز ما، نتیجه تعهد و تلاش هنرمندان و حاکمان خوش ذوق و هنردوستی در طول تاریخ بوده است که به مانایی و جاودانگی تمدن اسلامی و ایرانی باور داشتند و از هنر به عنوان وسیله ای برای خلق و تولید ارزش های اصیل و انسانی استفاده کردند.

خوشبختانه انقلاب اسلامی فرصتی بی نظیر برای هنرمندان و اصحاب فرهنگ فراهم کرد تا با تلفیق معنویت و عقلانیت، از هنر برای خلق ارزش های اسلامی استفاده کنند و شهید سید مرتضی آوینی شاخص ترین این افراد بود.

این شهید بزرگوار که 20 فروردین ماه یعنی روز شهادتش به عنوان " روز هنر انقلاب اسلامی" نامگذاری شده است با آگاهی از اهمیت و نقش هنر در فرآیند جامعه پذیری نسل جوان، تلاش کرد تا ارزش ها و احکام اسلامی را به زبان هنر در سطح جامعه عرضه کند و در این مسیر خدمات شایان توجهی برای معرفی و ماندگاری هنر انقلاب اسلامی ارائه کرد.

اینجانب ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی و تبریک روز هنر انقلاب اسلامی، از همه هنرمندان و فرهنگ جویان استان کرمان می خواهم با ادامه راه و روش این شهید بزرگوار، به پویایی و شکوفایی هنر مردمی، متعهد و اخلاقی انقلاب، به عنوان نیاز امروز جامعه اسلامی کمک نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار